14 שוטרים נפצעו כתוצאה מאלימות מפגינים אמש (שני) בתל אביב, במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית, וחלקם אף פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר. מנגד, גם מקרי אלימות משטרתית קשים כלפי מוחים נרשמו במהלך ההפגנה אתמול בתל אביב. המפכ"ל יעקב שבתאי אמר כי "הימים האלה אינם ימים פשוטים. אנו ניצבים בעין הסערה ונתונים לביקורת משני צידי המתרס".


בהודעה שפרסמה המשטרה נכתב כי שוטרים שהגיעו לפיזור הפרת סדר של מפגינים שהבעירו אש על הכביש, הותקפו באלימות על ידי מפגינים בצומת קפלן אחרי שניסו לעצור אדם החשוד בהצתה, תקיפת שוטר והחזקת חומר נפיץ. החשוד, שהחזיק אבוקה והצית אותה, נתפס בשעת מעשה על ידי השוטרים כשהוא מתנגד למעצר, בעוד שהמפגינים התגודדו סביב השוטרים והחלו לתקוף אותם בידיהם ובאמצעות בחפצים, והחרישו את אוזניהם בעזרת אמצעים קוליים במטרה למנוע את ביצוע המעצר.
סגן-ניצב אבי עופר, סגן מפקד תחנת לב תל אביב שהותקף במהלך המעצר, התפנה היום לבית החולים כשהוא סובל מחבלות, ובהם חשד לקרע ולנזק למיניסקוס.
4 צפייה בגלריה
בלש נפצע מהפלת גדרות של מפגינים
בלש נפצע מהפלת גדרות של מפגינים
רגל של שוטר שנפצע במחאה אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
שוטר נפצע בתל אביב
שוטר נפצע בתל אביב
שוטר שנפצע בתל אביב
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
בעקבות המחאות שהתקיימו השבוע ברחבי המדינה, ולקראת המחאות הצפויות בהמשך השבוע, קיים מוקדם יותר היום המפכ"ל יעקב שבתאי ישיבת הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.
שבתאי ציין בדיון כי המשטרה רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית, והדגיש בפני המפקדים כי המשטרה תאפשר כל מחאה, כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק. המפכ"ל הדגיש בנוסף כי יש לעשות הבחנה בין מחאה שמתקיימת במסגרת החוק לבין הפרת סדר. בהמשך איחל שבתאי החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו אתמול כתוצאה מאלימות שהופנתה כלפיהם במספר מוקדי מחאה.
4 צפייה בגלריה
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
אמיתי, מפגין בן ה-18, לאחר מעצרו
(צילום: איתי רון, הארץ)
4 צפייה בגלריה
מכתזית בנתיבי איילון
מכתזית בנתיבי איילון
שוטרים מפנים מפגין שנפצע באיילון
(צילום: נמרוד גליקמן)
המפכ"ל מסר כי "יש שיאמרו שאנו סובלניים ומכילים מדי, ויש שיאמרו שאנו פועלים בלעומתיות. אתם ואני יודעים היטב שאנו עושים כמיטב יכולתנו, ובוודאי שלעיתים גם טועים. בכל מקרה, אסור שיווצר רושם מוטעה כאילו ההחלטות האופרטיביות מתקבלות כתוצאה מלחצים חיצוניים. מפקדי המשטרה, ואני בראשם, אחראים להפעלת כוחות המשטרה. כל הפקודות מתקבלות רק בשרשרת הפיקוד ורק על בסיס שיקולים מקצועיים ומבצעיים. המשטרה תלויה באמון הציבור, ובידיעה שאנו פועלים על פי דין ובלא משוא פנים. זו חובתנו, וזו חובתי".
במהלך מפגש של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר עם שוטרים תחנת מסובים אמר השר כי "אני מגבה כל שוטר שהותקף ופעל ממניעים של הגנה עצמית. אני שולח איחולי החלמה לשוטרים שנפצעו, הוכו, וכל שוטר שפעל בנחישות כדי להגן על עצמו, אני מגבה אותו. המשטרה לא תהיה שק החבטות של מפגיני איילון".