ישראלי בן 30 נחטף אתמול (שלישי) על ידי כנופיה מקומית בעיר סאו פאולו בברזיל, ושוחרר לאחר שעות עבור כופר. לפי משרד החוץ, הוא יצא לפגישה לילית והשתמש בשירותי הנסיעה של חברת אובר, שם ארבה לו כנופיה מקומית. יחד עם הישראלי נחטף גם נהג האובר, שהושאר על ידי החוטפים באזור נטוש.
למשך כמה שעות הוחזק הישראלי ללא אפשרות ליצירת קשר. המידע הראשוני הגיע למשטרה מנהג האובר. החוטפים יצרו בהמשך קשר עם בני משפחתו של הישראלי ודרשו כופר. במקביל, הם הצליחו למשוך ממכשיר כספומט סכום כסף באמצעות כרטיס האשראי של הישראלי. המשטרה המקומית הצליחה לבצע איכונים למכשירים הסלולריים של החוטפים ושל הישראלי ואיתרה את מיקומם, ולאחר מכן עצרה אותם.
הוא שוחרר בשעות הלילה ונמצא כרגע עם בני משפחתו כשהוא בריא ושלם. הקונסול הישראלי, אביאל אברהם, שוחח עמו. הוא סיפר כי הוא נשמע נסער, אך סיפר שהוא מאוד שמח ובמצב טוב.
ממשרד החוץ נמסר כי "המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ, צוות הקונסוליה הכללית בסאו פאולו, עם הקונסול הכללי, רפי ארדרייך, הקונסול אביאל אברהם ונספח משטרת ישראל, משה תורג'מן, עמדו כל העת בקשר ישיר עם המשטרה והמשפחה וליוו את הטיפול וסייעו בשחרור הישראלי".
ביולי השנה נחטף בסאו פאולו איש העסקים הישראלי משה בנדק. הוא שוחרר מחוטפיו זמן קצר אחרי שהוכנס לרכב ושילם כופר. בנדק, תושב יד בנימין ובעל חנויות תיקים ויהלומים בברזיל, שוחרר במקום נידח, לשם הגיעו אנשי המשטרה הסמויה של המדינה הדרום-אמריקנית ואספו אותו לאחר איכון מיקומו.