רגע לפני מצעד הגאווה שייערך מחר (שישי) במצפה רמון, המשטרה הודיעה הערב כי עצרה גבר בן 50, תושב המועצה המקומית, בחשד לאיומים כלפי אחד ממארגני המצעד. המשטרה מסרה כי הוא יובא מחר לבית משפט השלום בבאר שבע, שם היא תבקש להאריך את מעצרו.
1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה במצפה רמון
מצעד הגאווה במצפה רמון
מצעד הגאווה במצפה רמון בשנה שעברה
(צילום: בראל אפרים)
המצעד מחר, נזכיר, ייערך על רקע התנגדות של גורמים דתיים ביישוב לקיומו, התנגדות שהביאה את המשטרה תחילה לשנות את תוואי המסלול ממרכז מצפה רמון לשולי היישוב. היא התקפלה בה מההחלטה בעקבות ביקורת קשה מצד שופטי בג"ץ, אליו עתרו המארגנים.
במהלך הדיון בבג"ץ, ששודר בשידור ישיר בהסכמת הצדדים, נציגת הפרקליטות התייחסה לישיבת "מדברה כעדן" שהמצעד אמור לעבור בסמוך אליה, ולדבריה רב הישיבה צבי קוסטינר השמיע "התבטאויות קיצוניות". השופטת דפנה ברק ארז טענה כי "אז מה המסר? שהתבטאויות קיצוניות גורמות להסתה של מסלול מצעד גאווה. אז מסתבר שמשתלם להתבטא בצורה קיצונית - זה מה שעולה מדברי גבירתי".
השופטת ברק ארז הוסיפה כי "עצם העובדה שעוברים כמה עשרות מטרים מישיבה זה דבר שמהווה גורם מתסיס שפוגע בשלום הציבור? אין לכם פה טענה ספציפית על הישיבה, אז מה המסר? שלא יוכל לעבור מצעד גאווה ברחובה של עיר כי במרחק של כמה עשרות מטרים יש ישיבה או בתי אברכים? כי אם זה מה שאתם טוענים, צריך משהו יותר קונרקטי".

לנוכח הערות שופטי בג"ץ המשטרה משכה כאמור את התנגדותה, ומצעד הגאווה במצפה רמון יחזור לתוואי המקורי ויעבור בלב המועצה המקומית. בנוסף, המדינה תשלם לעותרים 5,000 שקלים על הוצאות משפט. במשטרה מסרו כי יאפשרו את קיום הצעדה במתווה המקורי, "בכפוף לכך שהמעבר בסמוך לכיכר הסמוכה לישיבה שנמצאת במקום יסתיים עד השעה 11:45 באותו היום".
עוד נמסר אתמול מהמשטרה בתום הדיון בבג"ץ: "היערכות משטרת ישראל מתבססת כבכל אירוע הן על תמונת המודיעין והן על הערכות המצב, וכוללת בתוכה פעילות משטרתית גלויה וסמויה טרם האירוע ובמהלכו. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ולמנוע מימוש כוונותיהם של אלו המבקשים לפגוע בזכות זו ולהפר את הסדר הציבורי".
מיכל רומי, מארגנת המצעד, מסרה אתמול: "מדינת ישראל היא לא רק 'מדינת תל אביב'. כשבמרכז הארץ מקבלים תקציבים ותמיכה מכל הארגונים וגם מהמותגים, אנחנו במצפה רמון ממשיכים להילחם על הזכות הבסיסית שלנו - שוויון בין בני ובנות האדם. להיות מי שאנחנו בבית שלנו, במצפה רמון".
"אני מודה לשופטים על הצדק, וגם למשטרת ישראל על כך שהתפקחה ומצאה את הדרך לשמור על הזכויות של כל תושבי מצפה רמון, יחד", הוסיפה רומי. "אני מקווה לראות את קהילת הלהט"ב וקהילת מצפה רמון כולה במצעד ביום שישי בשעה 10:00, בשנה הבאה ובשנה שאחריה. אם לא נעמוד על הנגב, לא תעמוד תל אביב".