אמו של אחד מהנערים שעל פי החשד תקפו באכזריות נער אחר בפתח תקווה אמרה היום (שלישי) בבית משפט השלום בעיר כי "אנחנו לא מקבלים את ההתנהגות הזאת והיא בהחלט לא הולמת". במהלך הערב עדכנה המשטרה כי נעצרו בסך הכל שמונה נערים החשודים במעורבות בפרשה.
לפי המשטרה, מבירור ראשונה עולה כי התקרית הגיעה כ"נקמה" לשני אירועי אלימות קודמים - שהחלו על פי החשד כתוצאה מאלימות מילולית שהתפתחה בין קבוצות נערים. אחד מאותם אירועי אלימות תועד אף הוא, ובו נראה נער מאיים על קורבן נוסף ומכוון אליו אקדח. לא ברור אם מדובר באקדח אמיתי או באקדח אייר סופט. בהמשך חבט הנער בראשו של הקורבן באמצעות האקדח.
לדברי האם, "התחושות קשות מאוד. הילדים שלנו לא באו מבית כזה, אלא מבית עם ערכים ודוגמה טובה. דיברתי עם הילד שלי. אמרתי לו שזה מאוד עצוב להיות בצד הזה. מאוד עצוב שהם הגיעו למקום הזה בלי לשתף אותנו שיש משהו שגרר את זה והידרדר כמו כדור אש".

2 צפייה בגלריה
תיעוד אלימות נוער
תיעוד אלימות נוער
שני הנערים שהותקפו בפתח תקווה
בהמשך ציינה האם כי בנה "מאוד מתחרט על מה שאירע. אנחנו מאוד רוצים שאנשים יפסיקו לקטלג ויפסיקו לקלל. אני מאחלת לכל מי שמסביב - שתלמדו לא לשפוט אם אתם לא במקום הזה חלילה. זה לא הזמן. אנחנו לפני ראש השנה, והילדים שלנו הם ילדים טובים. לצערנו החברה גוררת, זה כדור אש שהתגלגל. היה משהו שהוביל אותם לזה, הם היו בסכנת חיים והגיעו למקום הזה, הכל עדיין נחקר".
לסיכום אמרה האם כי "היה דיבור שניסינו להלבין את העניינים בין ההורים וניסינו להגיע למקומות טובים. הילדים שמרו על הסכסוך בשקט וקיבלנו את הידיעה על זה בהפתעה גמורה".
ברוריה פריד, עורכת דינו של הנער שהוכה בגן השעשועים בפתח תקווה, מסרה: "הנער חטף מכות רצח. הוא יצא בשן ועין. שתי ארובות עיניו שבורות, אף שבור וחבלות בכל הגוף. הוא פונה לבית חולים שניידר לאחר התקיפה. במשטרה חושדים שהוא קשור לסרטון האקדח, אבל אין לו שום קשר למקרה הזה. כולו חבול וכואב והמשטרה לא הייתה צריכה לעצור אותו".
2 צפייה בגלריה
גן השעשועים שבו הותקף נער בפתח תקווה
גן השעשועים שבו הותקף נער בפתח תקווה
גן השעשועים שבו הותקף הנער בפתח תקווה
(צילום: איתן גליקמן)
סנ"צ רויטל קרקו, מפקדת תחנת פתח תקווה, התייחסה לחקירה ואמרה כי "הסרטונים זעזעו את כולנו. עם איסוף הראיות התברר שמדובר בשלושה אירועים של שתי חבורות נוער, שבחלק מהם הם הקורבנות ובחלק מהם הם התוקפים. כרגע בידינו שישה עצורים. האירוע הוא חריג בנוף של העיר. כאמא לילד מתבגר אני ממליצה להורים להיות מעורבים בחיי ילדיהם כי הרחוב יכול להיות מסוכן לנערים".
עד כה, בית משפט השלום בפתח תקווה, שאליו הגיעו בני משפחות הנערים, האריך את מעצרם של ארבעה מהחשודים בשלושה ימים. דיונים בהארכת מעצרם של יתר החשודים ייערכו היום ומחר, בהתאם לצורכי החקירה.
במהלך היום נעצרו בסך הכל שמונה נערים החשודים בתקריות - לפי המשטרה לפחות שלושה במספר - שאירעו בפתח תקווה. שישה מהנערים נעצרו על ידי המשטרה, בעוד שנער אחר החליט להסגיר את עצמו.