6 צפייה בגלריה
אברהם והנכדה ליבי בליל הסדר
אברהם והנכדה ליבי בליל הסדר
"היה לנו קשר חזק". אברהם פילוסוף והנכדה ליבי
(באדיבות המשפחה)
אברהם פילוסוף יושב בביתו בגני תקווה ומתקשה להאמין שהנכדה ליבי שאותה כל כך אהב כבר לא תחבק אותו כפי שנהגה לעשות במפגשים ביניהם. "רק בליל הסדר התראינו ואכלנו יחד כל המשפחה", סיפר הבוקר (שלישי) הסב - יום אחרי שהנכדה ליבי קליך בת ה-4 נספתה בשריפה בבית העץ ביישוב האקולוגי אדמה בגליל המערבי.
ד"ר ליטל קליך-פילוסוף, אמה של ליבי שנפגעה קשה בשריפה, הועברה אחר הצהריים באמבולנס פרטי מבית החולים רמב"ם בחיפה לבית החולים שיבא בתל השומר שבו היא עובדת, לאחר שמצבה השתפר. גם במצבו של האב תומר קליך שמאושפז במרכז הרפואי לגליל חל שיפור. אחיה של ליבי, בן 7, חולץ על ידי האב דרך החלון ולא נפגע בשריפה.
6 צפייה בגלריה
המשפחה בדרך אל הנופש באדמה
המשפחה בדרך אל הנופש באדמה
המשפחה עם הכלבה פרפל בדרך לנופש ביישוב אדמה
(באדיבות המשפחה)
"ליבי הייתה הדבר הטוב ביותר בחיי והיא הלכה כל כך לא בצדק", סיפר הסב אברהם ל-ynet. "היה לנו קשר חזק, היא כל הזמן הייתה אוהבת לחבק אותי ולהתרפק עליי". הסב ציין כי כרגע המשפחה עוד לא התעסקה בקבורת נכדתו, ושלשם כך הם יחכו לשחרור ההורים מאשפוזם בבתי החולים. "לבת שלי יש 16% כוויות בגוף בדרגה 2, יכול להיות שהיא תצטרך השתלות וטיפול פלסטי. אנחנו מקווים שבעלה ישוחרר בקרוב".
מוקדם יותר היום נודע כי כלבת המשפחה פרפל, שיצאה עם המשפחה מביתה בפתח תקווה לנופש בגליל, נספתה גם כן באסון. "הנכד שלי, שלא יודע בכלל מה קרה, נמצא אצל אח של אבא שלו יחד עם המטפלת שלו. הוא שאל על הכלבה, שאל איפה היא. הכלבה הייתה ממש טיפולית, הולכת אחריהם לכל מקום ושומרת עליהם מכול משמר. עכשיו יצטרכו לבשר לו שאין לו אחות ואין לו כלבה. היא הייתה כזו כלבה מיוחדת, כל כך אהבה את הילדים", אמר הסב ופרץ בבכי.
6 צפייה בגלריה
האב תומר ובנו בליל הסדר
האב תומר ובנו בליל הסדר
האב תומר והבן בליל הסדר
(באדיבות המשפחה)
6 צפייה בגלריה
ליבי קליך
ליבי קליך
ליבי קליך. "היא שכבה בשק שינה, לא מצאו אותה"
(באדיבות המשפחה)
פילוסוף סיפר עוד כי שני הנכדים היו על הרצף, אבל ליבי לדבריו הייתה זו שמתקשרת יותר. הסב אמר כי הוא לא מאמין שנכדו התעסק בגפרורים, אלא שמשהו אחר גרם לדליקה. מאז האסון, בתו וחתנו כמעט ולא מדברים.
לדברי פילוסוף, "הבת שלי עטופה בתחבושות, בהכרה, אבל בקושי מדברת. הם מאוד סגורים וכואבים, גם כשהם לא אומרים כלום רואים מה עובר עליהם בפנים. הם לא יודעים איך דבר כזה קרה להם, הם לא דמיינו, אני חושב שהם מרגישים רגשות אשמה שלא הצליחו להציל את הילדה. היא שכבה בשק שינה, לא מצאו אותה, לא הספיקו והיו חייבים לצאת החוצה".
6 צפייה בגלריה
פרפל הכלבה של משפחת קליך
פרפל הכלבה של משפחת קליך
הכלבה פרפל שגם כן נספתה באסון
6 צפייה בגלריה
זירת השריפה בכפר אדמה
זירת השריפה בכפר אדמה
זירת השריפה ביישוב אדמה
(צילום: אביהו שפירא)

על החלטת המשפחה לצאת לנופש ביישוב שנבנה בניגוד לחוק, אמר פילוסוף: "אני לא יודע איך אפשר לתפקד במקום כמו זה בלי תשתיות, אבל זה היה הסגנון שלהם. הם אהבו למצוא מקומות מיוחדים בארץ, לא בתי מלון פנסיים אלא מקומות שמחוברים לטבע וכנראה שהם שמעו על המקום הזה והלכו כמה זוגות של חברים לבלות שם את חול המועד".
אחרי היוודע האסון התברר כי כמה ימים לפני כן שיתפה ליטל בריאיון למגזין "לאשה" כיצד במסגרת עבודתה עזרה לזוגות להביא ילד לעולם בעוד היא ובעלה לא הצליחו להרות. האם סיפרה על הדרך הארוכה והקשה שלהם להפוך למשפחה, והתייחסה לספרה "הדרך לחיים מהלב" שמבוסס על יומנה האישי, שכתיבתו עזרה לה להתמודד עם הקשיים, האובדנים והתסכולים במסע להקמת המשפחה המיוחדת שלה.
פילוסוף סיפר היום כי הוא היה גאה מאוד בכתבה שפורסמה על אודות העשייה של בתו והנתינה שלה כאם לשני ילדים מאומצים. "איך מכתבה מרגשת על העשייה של הבת שלי ושני הילדים המתוקים שלה, התמונות האלה עכשיו בכתבות על הסיוט הזה? אני לא מבין איך זה קרה לנו".