פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גבר בן 42 מחדרה בגין רצח בנסיבות מחמירות ושני ניסיונות רצח. על פי האישום, הוא חנק למוות את אביו בביתו שבעיר, ולאחר מכן ניסה לרצוח גם את אמו. כעת הוא מטופל בבית חולים.
לפי כתב האישום שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד, הנאשם התגורר בדירה בבעלות הוריו בחדרה. הוריו, האב (80) והאם (70), הם תושבי צרפת. בסוף חודש יולי השניים הגיעו לישראל לביקור משפחתי בן מספר חודשים, והתגוררו עם בנם בדירה. בשלב מסוים החליט הנאשם להמית את הוריו ואת אחיו.
דברי המשטרה בנוגע לפרשה
(צילום: דוברות המשטרה)

ב-27 באוגוסט יצאה המתלוננת מהדירה על מנת לערוך קניות, והנאשם והמנוח נשארו בה לבד. הנאשם ניגש אל אביו, ובכוונה להמיתו תפס אותו מאחור בצווארו והחל לחנוק אותו. לאחר מכן הוא עלה עם ברכיו על גבו של אביו והמשיך לחנוק אותו בחוזקה, עד שהוא חדל להתנגד ולזוז. בשלב זה ניגש הנאשם למטבח, הוציא מאחת המגירות סכין, חזר איתה לסלון והחל לחתוך את צווארו של המנוח. לאחר מכן הוא התיישב לאכול לחם ולשתות מים, ובהמשך גרר את גופתו של אביו למרפסת הבית.
לאחר שחזרה האם לבית פתח לה הנאשם את הדלת ונטל ממנה את סלי הקניות - היא נכנסה לדירה והוא נכנס אחריה. היא הבחינה בכתמי הדם בסלון הבית ושאלה את בנה מה הוא עשה והיכן אביו. בשלב זה הוא התנפל עליה, תפס אותה מאחור בצווארה והחל לחנוק אותה כדי לגרום למותה. המתלוננת ניסתה להתנגד ולהשתחרר מאחיזתו, ואולם הנאשם לא התיישב על גבה של המתלוננת והמשיך לחנוק אותה.
1 צפייה בגלריה
 הארכת מעצר לחשוד ברצח אביו בבית המשפט השלום בחדרה
 הארכת מעצר לחשוד ברצח אביו בבית המשפט השלום בחדרה
הנאשם בבית המשפט, לפני כשלושה שבועות
(צילום: גיל נחושתן)
עורך דינו של הנאשם
(צילום: אביהו שפירא)

המתלוננת צעקה לעזרה וניסתה להתגונן ולהשתחרר מאחיזתו של הנאשם. שכנה ששמעה את זעקותיה והבחינה מבעד לדלת הדירה במתרחש, הזעיקה את המשטרה לדירה. הנאשם קם מעל אמו, ניגש לחדר, לקח את הסכין וחזר לכיוון הסלון. בינתיים היא ניצלה את ההזדמנות שהוא התרחק ממנה והיא קמה ויצאה במהירות מהדירה לכיוון מעלית הבניין. אולם, הנאשם הבחין בכך, משך אותה בחזרה לדירה, סגר את הדלת ונעל אותה.
בהמשך דחף הנאשם את אמו, התיישב על גבה, הצמיד את הסכין לצווארה והחל לחתוך אותו בכוונה להמיתה, בעוד שהיא נאבקת בו. בשלב זה הטיח הנאשם את ראשה ברצפה והמשיך לנסות לחתוך את צווארה כדי להמיתה. המשטרה הגיעה לדירה וכעבור מספר דקות נפרצה הדלת על ידי כוחות כיבוי אש שהוזעקו למקום. השוטרים נכנסו לדירה, הבחינו בנאשם יושב על אמו ומנסה לחתוך את צווארה באמצעות הסכין, השתלטו עליו ועצרו אותו.
ב-27 באוגוסט נעצר הנאשם והועבר לבית החולים שער מנשה למעצר בתנאי אשפוז, לצורך הסתכלות פסיכיאטרית ואשפוז. הוא שהה במחלקה כשידיו אזוקות מפאת מסוכנותו, ולשם הגנה על הסובבים אותו. בעת שהוא שהה במחלקה הוא ניגש לפתע לעברו של אחד מהמאושפזים במחלקה, הידק את ידיו האזוקות על צווארו וחנק אותו במטרה לגרום למותו. שוטר שהיה במחלקה וראה את המתרחש ניגש אל הנאשם, תפס את ידיו והרחיקן מהמתלונן.