יממה לאחר הטבח המחריד ביפיע, מתגלים כעת, לאחר מעצרם של 14 בני אדם שמעורבים בסכסוך בין משפחות חרירי ובכרי, פרטים חדשים מהחקירה. לפי החשד, הרוצחים הגיעו בשני רכבים - שניים ירדו לכיוון העסק לשטיפת מכוניות ליד נצרת וירו, בעוד אחרים שהגיעו איתם למקום נשארו מאחור. בהמשך הוצת אחד הרכבים, וברכב השני נמלטו מהמקום המתנקשים יחד עם המעורבים הנוספים. בהודעת המשטרה הבוקר צוין כי חלקם מעורבים לפי החשד בטבח עצמו, שבו נרצחו חמישה בני אדם.
אחד מהם הוא מוחמד כנאנה, נער בן 19 שהגיע למקום כדי לשטוף את רכבו. אביו, מרואן, טען בשיחה עם ynet כי בנו חף מפשע. "איבדנו בן שהיה יקר לכולנו. קשה לנו להתמודד עם הטבח והאכזריות שלו. כל מה שבני עשה זה לשטוף את רכבו, והוא נורה למוות", סיפר. בריאיון הוא ציין כי בנו בנה בית, וכבר רצה להתחתן: "היו לו המון תוכניות, ולצערי חטפו לנו את נשמתו". מרואן, כמו רבים ביפיע בפרט ובחברה הערבית בכלל, מאשים את הממשלה והמשטרה בהיעדר טיפול בפשיעה במגזר. "הן אחראיות לכל הפשיעה", הוסיף.

4 צפייה בגלריה
מרואן, אבא של מוחמד שנרצח ביפיע, מספר
מרואן, אבא של מוחמד שנרצח ביפיע, מספר
מוחמד כנאנה ואביו מרואן. "שטף את רכבו ונרצח"
4 צפייה בגלריה
מפגינים ביפיע נגד האלימות לאחר רצח חמישה בני אדם בתחנת שטיפה בעיר
מפגינים ביפיע נגד האלימות לאחר רצח חמישה בני אדם בתחנת שטיפה בעיר
ההפגנה ביפיע, יממה אחרי הטבח
24 שעות חלפו מהטבח, והזעם ביפיע לא נרגע. מאות בני אדם הפגינו בצהריים ביישוב שליד נצרת, בעקבות רצח החמישה, הצעיר שבהם ראמי מרג'יה, בן 15 בלבד. "ראמי היה חייכן, אחד שעושה אווירה", סיפרה נערה שלומדת עם הקורבן. "קשה לנו להאמין שאיבדנו אותו, לא יודעת איך נחזור לבית הספר בלי שהוא יהיה שם. אנחנו נישאר באבל".
"יפיע איבדה את בניה", הניפו המפגינים שלט, וקראו קריאות נגד תופעת הנשק הבלתי-חוקי בחברה הערבית ונגד המשטרה, על רקע 98 נרצחים ערבים תוך חצי שנה בלבד. כשנשאלו התושבים על אשמים, הם מטילים אחריות על הגופים - מהמשטרה ועד הממשלה - אך גם על האנשים עצמם. "כולנו אשמים", אמר סעיד כליליה.
הנרצחים מהירי ביפיע הם הנער ראמי ובן דודו נעים מרג'יה, בעל העסק לשטיפת מכוניות שבו התרחש הירי, איבראהים שחאדה, לואי אבו רג'ב, מוחמד כנאנה. לדברי התושבים, ארבעה מהם לפחות היו חפים מכל פשע, ולמעשה יעד החיסול כלל לא היה במקום. אדם נוסף נפצע באורח בינוני.
4 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפיע
זירת הירי ביפיע
זירת הטבח
(צילום: נחום סגל)
4 צפייה בגלריה
איבראהים שחאדה, לואי אבו רג'ב, ראמי מרג'יה, מוחמד כנאנה ונעים מרג'יה
איבראהים שחאדה, לואי אבו רג'ב, ראמי מרג'יה, מוחמד כנאנה ונעים מרג'יה
חמשת הנרצחים
במשטרה חושדים כי הרקע לירי הקטלני הוא כחלק מהסכסוך המדמם בין משפחות חרירי ובכרי - שגבה כבר יותר מ-20 קורבנות תוך פחות משנתיים. הירי ביפיע הוא הרצח הקטלני ביותר שאינו פיגוע מאז רצח ששת בני משפחת אושרנקו ב-2009.
זמן קצר לפני כן התקבל במוקד מד"א דיווח על ירי בכפר כנא, שממנו נפצעו קשה ילדה בת 3 וגבר כבן 30. צוותים של מד"א פינו את השניים שסובלים מפציעות חודרות לבית החולים פוריה בטבריה. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בסריקות לאיתור החשודים בירי ובחקירת נסיבות המקרה.
בשעת ערב אמש נרצח סלים טהא, תושב ג'לג'וליה בן 31, שנורה למוות בכביש 5 ליד מחלף קסם סמוך לראש העין. חמאדה חרירי, שישב ברכב ליד הקורבן ולפי החשד היה היעד לחיסול, נפצע מהירי באורח בינוני. בעקבות הירי איבד נהג הרכב שליטה והתנגש ברכב אחר שבו ישבו אישה וילד שנפצעו קל.