סגן שרת הכלכלה יאיר גולן (מרצ) אמר הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet כי ח"כ עמיחי שיקלי "ניצל באופן ציני את המעמד שהוקנה לו על ידי בנט". אחרי שאמש הוכרז שיקלי "פורש" מסיעת ימינה, הוסיף גולן כי הוא "היה יכול לנהוג כמו ראש העיר שדרות – לא לרוחך הממשלה שהוקמה? תתפטר ואל תיכנס לכנסת".
על הדיון אתמול בוועדת הכנסת, שנמשך שעות לפני ההצבעה, אמר גולן כי מדובר ב"מופע מביש" של האופוזיציה. לדבריו, "במהלך כל המושב הקודם האופוזיציה נמנעה מלהגיע לוועדות הכנסת, לא השתתפה בעשייה פרלמנטרית ולא הכירה בכללים הדמוקרטיים של איך עושים עבודת חקיקה אמיתית במדינה דמוקרטית".
2 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
"הוא לא יותר משוטה שימושי". גולן ושיקלי
(צילום: דוברות הכנסת, קובי קואנקס)
לדבריו, "פתאום בסיפור של שיקלי הם נזעקו והופיעו בהמוניהם, בשפה מזוהמת ומלוכלכת, גרירת דיון באופן שלחלוטין לא נדרש, אל מול אדם שהוא לא יותר מכדורגל מבחינתם. הרי הוא לא יותר משוטה שימושי בשירות הציניקנים הכי גדולים בפוליטיקה הישראלית. זה היה מופע מביש וחבל שהוא היה, הוא לא לכבודה של הכנסת".
שיקלי הוא אדם עם הרבה רזומה. "איזה רזומה יש לעמיחי שיקלי? איש שבא מאשפתות".
כל מי שלא היה במטכ"ל או בטייס הוא אשפתות? "מי שהוביל אותו למקומו בפוליטיקה בכנסת, זה כמו להגיע מאשפתות – מה הוא עשה? מי הכיר אותו בכלל? מי זה עמיחי שיקלי? האיש הזה לא היה קיים עד שבנט שם אותו ברשימה שלו, והוא גמל לו בצורה בזויה. כך לא נוהג אדם ישר דרך. אם הייתה לו טיפת יושר פנימי הוא היה אומר שהוא לא מוכן לעסקה, מוחל על כבודו ומתפטר מהכנסת".
2 צפייה בגלריה
מיכאל מליכאלי בכניסת חברי הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה24
מיכאל מליכאלי בכניסת חברי הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה24
"שיקלי - האיש שנאמן לימינה". מליכאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר בריאיון לאולפן ynet כי שיקלי "הוא האיש שנאמן לימינה". לטענתו של מלכיאלי, "בנט ושקד שיקרו לכולם".
מה שהיה אתמול זה גם מסר מאוד ברור לעידית סילמן. "זו הייתה המטרה. הפחדה, הריסת ערכים דמוקרטיים, לנסות להפחיד אנשים".
אז המטרה הושגה? "לא, סילמן מגיעה לדיון ובפה מלא מתעמתת עם מתן כהנא, שברוב חוצפה מגיע ומטיח בשיקלי האשמות. מה הטיעונים שלהם? שיקלי הציג אתמול יותר מ-100 הוכחות ששקד ובנט רימו את מצביעיהם, בשונה מגולן שלא רימה: הבטיח שמאל וקיים שמאל. כהנא ברוב חוצפתו מגיע ומטיח האשמות".