"45 דקות אני בוכה ומבקשת שיפסיקו, והן לא מפסיקות": ליאן, תלמידת כיתה ז' בבאר שבע שבה התעללו נערות בבית הספר, סיפרה היום (ה') בריאיון מרגש על המקרה הקשה, וחשפה כי גם לאחר חזרתה לבית הספר קיללו אותה ואיימו עליה. בהודעה שנשלחה אליה נכתב: "את רוצה שאני אערב את המשפחה שלי? נראה לי שכבר הכרתם אותם. זה יהיה פחות נעים".
בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראות הנערות שופכות אקונומיקה על ליאן ומשפשפות את ראשה במטאטא. שתיים מהן עוכבו לחקירה במשטרה. הנערה שצילמה הגיבה באומרה כי "זה היה בצחוק, אין לאף אחד זכות לשפוט אותי אחרי שראיתם סרטון אחד".

"אני בכיתי וביקשתי שיפסיקו", סיפרה ליאן בריאיון ל-ynet. לדבריה, לא היו מורים באותו מקום: "היה ילד שעבר שם וראה. אמר לה – 'תעזבי אותה'. היא ענתה – 'זה בצחוק'. אבל זה לא מצחיק אף אחד. אף אחד לא צריך לעבור דבר כזה".
היא אמרה כי היו מקרי ביריונות קודמים נגדה: "היא פעם תקפה אותי, חששתי שאם אספר יקרה משהו שאני לא רוצה". לדבריה, הן איימו עליה גם אחרי הפצת הסרטון: "אתמול חזרתי לבית הספר. אמרו לי שהכול מטופל, שהן הבינו את המסר. ואז הן קיללו אותי ואם לא היו עוצרים אותן הן גם היו פוגעות בי".
4 צפייה בגלריה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה: "הן ראו שבכיתי, והמשיכו"
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
הודעות איומים שקיבלה ליאן מהילדות שהתעללו בה בבית הספר
הודעות איומים שקיבלה ליאן מהילדות שהתעללו בה בבית הספר
אחת ההודעות שנשלחו לליאן
(צילום: בראל אפרים)
התלמידה שצילמה את ההתעללות בליאן הגיבה ברשת: "זה היה נטו צחוק, זה לא היה במטרה להשפיל או לפגוע בילדה. היא צחקה בהתחלה ולאחר מכן בגלל הסרטון שצילמתי התקשורת ראתה את זה כהשפלה. מה שעשיתי לא היה מוצדק בעליל ואני באמת מצטערת. שום סליחה לא תכפר על ההתנהגות שלי, אבל הגיע הזמן שתדעו מה קרה לפני שכולכם מתנפלים ומאיימים על החיים שלי. זה הגיע לרמות שאני לא מאחלת לאף אחד".
כשנשאלה על כך, ענתה ליאן: "היא לא התנצלה, היא אמרה שזו לא אשמתה, שזו אי הבנה. זו לא אי הבנה. זו ילדה שמשפריצה סבון ורואה שאני בוכה. זה צחוקים? יש גבול לכל צחוק. זה באמת לא מצחיק". היא ביקשה להעביר מסר ואמרה: "אל תשתקו, אל תשמרו בלב. לשמור בלב זה לא טוב. לכו וספרו למשפחות".
אמה של ליאן, אילנה, סיפרה כי ביום רביעי האחרון בהתקשרה אליה בוכה ואמרה "אמא, אל תשאלי מה עשו לי, שפכו עליי חומרי ניקוי וסבון. אני לא הולכת לוותר להן. אני הולכת לרכזת השכבה. הבנות האלה לא צריכות לעשות את זה לאף אחת". האם סיפרה כי בתה הייתה אמיצה: "גיליתי את הסיפור האמיתי כשהגענו לבית והיא אמרה - 'תראי מה העלו לסטורי'. כשראיתי היה לי חושך בעיניים".
4 צפייה בגלריה
ליאן ואמה אילנה
ליאן ואמה אילנה
ליאן: "זה צחוקים? יש גבול לכל צחוק"
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בבית הספר
תיעוד ההתעללות בבית הספר
מתוך סרטון ההתעללות
ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' התייחס למקרה בפייסבוק: "בעקבות המקרה המזעזע בבית הספר עליו נודע לי היום, קיימתי הבוקר דיון דחוף עם ראשי מנהל החינוך ולאחר מכן שוחחתי עם מנהלת בית הספר, עם התלמידה ואמה. בתיאום עם הגורמים האחראים (משרד החינוך, הרשות ובית הספר) אנו נפעל בנחישות למיגור תופעות שליליות אלה. נערות ונערים חייבים להבין שהם אחראים למעשיהם ושלא יצפו להמשיך ללמוד באזור הנוחות שלהם, כאשר הם מבצעים במודע מעשים קשים ומשפילים כלפי חבריהם וחברותיהם".
במשרד החינוך ציינו כי התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר: "מדובר באירוע חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוך".