שוטרי משטרת העמקים הצליחו לשים את ידיהם אתמול (שבת) על מצבור גדול של כלי נשק ביישוב ריינה - רגע לפני ששימשו בני משפחה כדי לפגוע במשפחה אחרת שאיתה הם מסוכסכים. במתחם של בתים ששייך למשפחה נמצאו שני רובי M16, שני אקדחים, מטען חבלה, רימוני יד ועשרות מחסניות. שבעה חשודים נעצרו. צפו בתיעוד מתפיסת כלי הנשק בראש הכתבה.
2 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנתפסו בעת סיכול הפיגועים
כלי הנשק שנתפסו בעת סיכול הפיגועים
כלי הנשק שנתפסו בריינה
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)
2 צפייה בגלריה
שמעון לביא
שמעון לביא
ניצב שמעון לביא. "נשק שנתפס היום לא יהרוג מחר"
(צילום: אלעד גרשגורן)
אתמול דווח למשטרה על ירי בריינה, שליד נצרת, במסגרת סכסוך בין שתי המשפחות. כתוצאה מהירי נפגע אדם אחד. "בעקבות האירוע פתחנו בחקירה והגיע מידע על תכנון של אחת המשפחות לפגוע במשפחה השנייה", סיפר ניצב-משנה רן אופיר. "נערכנו במהירות עם עשרות שוטרים ממרחב העמקים ופשטנו במהלך הלילה על מתחם גדול של בתים ורכבים בכפר. במהלך החיפושים מצאנו בשני רכבים ארסנל גדול של כלי נזק ומטענים בשווי של מאות אלפי שקלים. אין לי ספק שהצלחנו לסכל פיגוע פלילי ענק שהיו עלול לגרום לנפגעים רבים".
מתחילת השנה עצרו שוטרי המחוז הצפוני יותר מ-600 חשודים ותפסו 500 אמצעי לחימה, בהם 277 רובים ואקדחים. מפקד המחוז הצפוני של המשטרה ניצב שמעון לביא אמר: "יש כאן עבודה יום יומית של שוטרי המחוז הצפוני, חדורים ברוח לחימה ובחתירה למגע בכל חשד לפעילות פלילית או לאומנית. עברנו מזמן מהגנה להתקפה, שמתבטאת בתפיסות הגדולות שלנו כמו מבצע 'אושן' וסיכולי ההברחות הגדולים מגבולות לבנון וירדן, במקביל לסיכול פיגועים ותפיסות על חם של נשקים רבים. נשק שנתפס היום לא יהרוג מחר".