נתניהו: "הדמוקרטיה לא תיחרב"
(צילום: אלכס גמבורג )

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לדבריו של ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, לפיהם יש לעצור את ראשי האופוזיציה, ואמר כי אמירתו "אומללה". "אנחנו לא נחליש את מערכת המשפט. נחזק את המערכות כולן", אמר נתניהו על הרפורמה המשפטית של שר המשפטים לוין. "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תיחרב. מהות הדמוקרטיה, מעבר לאיזון, היא שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט".
עוד הוסיף נתניהו: "מהות הדמוקרטיה היא ויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום. הם נעשים לא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהצבעות בכנסת או בפרלמנט. אנחנו יכולים לא להסכים. בדמוקרטיה לא מסכימים. בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה, אבל חייבים גם לתחום את מגבלות השיח. בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי ממשלה נאצים ולממשלה נבחרת ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להרגיע. מעל הכול, אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח".
1 צפייה בגלריה
נתניהו וסמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
נתניהו וסמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי, אין היתר לאלימות". נתניהו
(צילום: שלו שלום)
ח"כ פוגל מעוצמה יהודית: "לעצור עכשיו את גנץ ולפיד על בגידה"
(מתוך מהדורת חמש עם מאיה ראכלין, כאן 11)

ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית קרא אמש כאמור לעצור את ראש האופוזיציה ורה"מ לשעבר יאיר לפיד ואת שר הביטחון לשעבר בני גנץ, יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, באשמת "בגידה במולדת". בדבריו של פוגל תמך גם חברו למפלגה, שר המורשת עמיחי אליהו.
"את הארבעה האלה צריך לעצור עכשיו, הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע", אמר פוגל בריאיון למהדורת חמש עם מאיה ראכלין בכאן 11. "הארבעה האלה קוראים למלחמה. אם היו קוראים להפגין הייתי נותן להם את כל הזכות להפגין, אבל הם מדברים במושגים של 'אני אויב', הם מדברים בסגנון של מלחמה, אני חשבתי שמלחמה זה נגד אויבים. מבחינתי זאת בגידה במולדת, אם לא הייתי מספיק ברור - זאת עילה למעצר".
לפיד: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד"
(צילום: עידו רימון )

איתמר בן גביר נגד האמירות של פוגל: "אל תלכו לכיוונים לא ראויים"
(צילום: AFP)

לפיד הגיב אתמול לדבריו של פוגל, ואמר: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד. לא ניתן שידרסו אותנו ואת המדינה האהובה שלנו". גנץ קרא לנתניהו לגנות, וראש הממשלה התנער מהדברים בשיחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג: "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית-הרייך השלישי ולא ולאזרחים לצאת למרי אזרחי".
לאחר דבריו של פוגל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוקלט אומר לפעילים וחברי כנסת במפלגה: "אל תלכו לכיוונים לא ראויים, המשטרה לא תעצור מתנגדים פוליטיים. לא נעשה את זה". היום הוא אמר ל-ynet radio כי הוא לא תומך בקריאות במפלגתו לעצור את ראשי האופוזיציה - אך מנגד טען כי הם "מבעירים את השטח" ועליהם לגלות אחריות. בנוסף טען כי לא הנחה את הממשלה לנהוג ביד קשה נגד המפגינים במוצאי השבת הקרובה בתל אביב - אך כן קרא לה לא לעשות איפה ואיפה בין "אנשי שמאל למפגינים אחרים".
גנץ לנתניהו: "האחריות למלחמת אחים תהיה עליך"
(צילום: גיל יוחנן)

שלשום יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה לנתניהו בפתח ישיבת סיעתו בנושא הרפורמה המשפטית שהציג לוין, ואמר: "אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי - אל תתקן אותו בעוול למדינת ישראל ולחברה הישראלית. זהו מעשה אנטי פטריוטי ואנטי ציוני". הוא הוסיף איום חריף: "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך - האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך. אני אומר לך היום באופן הברור ביותר - אתה בחרת בחרפה, ואנחנו נבחר במאבק צודק".
מפלגת הליכוד מסרה בתגובה כי "גנץ, שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי, הוא זה שזורע את זרעי הפורענות". ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו מגנים בתקיפות את החרפה שבשתיקת האופוזיציה ומערכת אכיפת החוק. עומדים מאחורינו יותר משני מיליון אזרחים ו-64 מנדטים שבשליחותם אנו פועלים".