ח"כ צביקה פוגל מ"עוצמה יהודית" קרא הערב (שלישי) לעצור את ראש האופוזיציה ורה"מ לשעבר יאיר לפיד ואת שר הביטחון לשעבר בני גנץ, יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, באשמת "בגידה במולדת".
"את הארבעה האלה צריך לעצור עכשיו, הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע", אמר בריאיון למהדורת חמש עם מאיה ראכלין בכאן 11. "הארבעה האלה קוראים למלחמה. אם היו קוראים להפגין הייתי נותן להם את כל הזכות להפגין, אבל הם מדברים במושגים של 'אני אויב', הם מדברים בסגנון של מלחמה, אני חשבתי שמלחמה זה נגד אויבים. מבחינתי זאת בגידה במולדת, אם לא הייתי מספיק ברור - זאת עילה למעצר".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד, פוגל וגנץ
(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
לפיד הגיב לדברים: "היה ברור שזה יגיע. במדינות לא דמוקרטיות השלטון תמיד מאיים לעצור את ראשי האופוזיציה".
מנגד, חבר מפלגתו של פוגל, השר למורשת עמיחי אליהו, גיבה אותו: "אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי, תא"ל במיל' ח"כ צביקה פוגל", כתב בטוויטר. "יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד), יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים".
הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט, חבר מפלגתו של גנץ, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את דבריו של פוגל: "קואליציה שקוראת למעצר של ראשי האופוזיציה הוא דבר בלתי מקובל במדינה דמוקרטית. אני קורא לחבר הכנסת צביקה פוגל לחזור בו מדבריו החמורים על כך שיש לעצור את לפיד וגנץ וקורא לראש הממשלה נתניהו לגנות מיד. קואליציה שקוראת למעצר של ראשי האופוזיציה הוא דבר בלתי מקובל במדינה דמוקרטית".
ח"כ זאב אלקין כתב בטוויטר: "צביקה, גדלתי במקום שהיה אסור לבקר את השלטון. ‏במקום שבו הכניסו אנשים לכלא, כי החזיקו בדעות הלא נכונות. ‏במקום שבו פוליטיקאים שבשלטון אמרו למשטרה את מי לעצור. ‏האמן לי, שזה לא המקום בו אתה רוצה לחיות. ‏אולי הגיע הזמן שתרגיעו?!".

גנץ עצמו פנה אתמול שוב לראש הממשלה נתניהו בנושא הרפורמה המשפטית שהציג שר המשפטים יריב לוין. "אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי - אל תתקן אותו בעוול למדינת ישראל ולחברה הישראלית. זהו מעשה אנטי פטריוטי ואנטי ציוני", אמר בישיבת הסיעה - והוסיף איום חריף: "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך - האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך. אני אומר לך היום באופן הברור ביותר - אתה בחרת בחרפה, ואנחנו נבחר במאבק צודק".
לדברי גנץ בפנייתו אל נתניהו, "התוכנית שאתה מוביל ומאפשר תפגע אנושות בביטחון הלאומי - גם בתחושת החוסן של כל האזרחים מכל חלקי החברה, וגם ביכולתן של בג"ץ ושל המערכת המשפטית להיות כיפת הברזל המשפטית שלנו מול העולם. הרגשנו זאת בעופרת יצוקה, במרמרה, ולאורך כל השנים האחרונות במבצעים ובמלחמות כשמערכת המשפט הייתה כיפת הברזל המשפטית שלנו מול חורשי רעתנו".
הוא הוסיף: "מדינת ישראל בלי מערכת משפט חזקה ועצמאית - תהיה חלשה מול אויבינו ובמאבק על הלגיטימציה שלנו. מדינת ישראל נכה דמוקרטית - תהיה גם נכה ביכולת לגייס את החברה הישראלית למען הביטחון והכלכלה".
ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד, שאמר אתמול לח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) בדיון בוועדת הכנס שהוא "מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים", התייחס היום לדבריו של גנץ, ובריאיון לדודו ארז ויואב רבינוביץ ב-ynet radio אמר: "הפוליטיקאים שהפסידו בבחירות מייצרים היסטריה". לדבריו, "החששות ברורים, אבל הדיבורים על מלחמת אחים ומרי - אסור שנגיע לשם". מילביצקי סירב להתייחס לדבריו של ח"כ פוגל, ואמר כי חיזק בכנסת את ח"כ גדי איזנקוט ומתן כהנא, שלדבריו, "אמרו שאפשר למחות, אבל לא להגיע למרי".