נשים פלסטיניות תועדו נמלטות משכונת חמד שבצפון-מערב חאן יונס, כשהן חולפות על פני כוחות צה"ל בידיים מורמות עם דגלים לבנים. בשכונה, שממנה התפנו מאות, צה"ל עצר ביממה האחרונה עשרות מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה.
4 צפייה בגלריה
נשים פלסטיניות עם דגלים לבנים עוזבות את חמד בחאן יונס
נשים פלסטיניות עם דגלים לבנים עוזבות את חמד בחאן יונס
עם דגלים לבנים ובידיים מורמות. נשים פלסטיניות נמלטות משכונת חמד, בצפון-מערב חאן יונס
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
פלסטינים עוזבים את חמד בחאן יונס לכיוון רפיח
פלסטינים עוזבים את חמד בחאן יונס לכיוון רפיח
(צילום: EPA/MOHAMMED SABER)
הכותרת
פלונטר הסיוע ההומניטרי | רון בן ישי
30:20
תושב השכונה, שיצא משם לכיוון רפיח, סיפר: "אתמול אמרו לנו מהטנקים והמסוקים לצאת, אז יצאנו. אמרו לנו לצאת 5-5, וכך עשינו. מקיפים את העיר ויש עליה מצור, יש פה פצועים שלא מקבלים טיפול. ככה החיים שלנו, עוברים ממקום למקום, הלכנו לרפיח, באנו מרפיח, כבר לא יודעים לאן ללכת, אין מקום בטוח בעזה".
תושבת השכונה סיפרה על הליכה של שלוש שעות בין טנקים, שאחריהם אמרו להם לשוב לשכונה. "עכשיו אנחנו חוזרים לשם, אנחנו לא מבינים את ההחלטות. פעם אומרים לנו לצאת, ופעם אומרים לנו לחזור. נקווה שזו תהיה חזרה בלי עוד עזיבה. יש כאן בערך 10,000 פליטים".
פרויקט "עיר חמד", נבנה רק לפני שנים ספורות, כשהתקציב לבנייתו נתרם על ידי השייח' חמד בן חליפה אל תאני, אמיר קטאר לשעבר, לאחר ביקורו ברצועה ב-2012. הרעיון של האמיר היה פשוט - למכור דירת במחיר עלות ובפריסה לתשלומים לטובת מעוטי היכולת. המתחם, שכולל 3,000 יחידות דיור, נועד לספק מגורים לעניים.
בינתיים, כוחות אוגדה 98 ממשיכים במבצע "כתר המערב" בשכונת חמד. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ממשיכים בפשיטות על תשתיות טרור של חמאס באזור, שבהן איתרו אמצעי לחימה רבים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7, כך נמסר, ממשיכים לפעול לפינוי התושבים מהאזור, ובמקביל עצרו ביממה האחרונה עשרות מחבלי חמאס והג'יהאד האיסאלמי שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה בשכונה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפות ברצועת עזה
תיעוד מהתקיפות ברצועת עזה
פעילות הכוחות ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפות ברצועת עזה
תיעוד מהתקיפות ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
בנוסף, דובר צה"ל מסר כי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה, שם חיסל כ-20 מחבלים במהלך היממה האחרונה, באמצעות ירי צלפים, פגזי טנקים וכטב"מים. באחת התקיפות, בשיתוף פעולה של מכלול האש החטיבתי, מודיעין החטיבה וחיל האוויר סגרו מעגל על מחבל ובאמצעות הכוונה של מכלול האש החטיבתי, הוא חוסל בתקיפה מדויקת.
במהלך פעילות במרחב בית חאנון, כך נמסר, מכלול האש של החטיבה הצפונית זיהה חוליית מחבלים שהפעילה רחפן במהלך פעילות הכוחות במרחב. לאחר הזיהוי מטוס קרב תקף וחיסל את החוליה. במקביל, כוחות חיל האוויר ממשיכים לתקוף מטרות של חמאס ברחבי הרצועה, כשלפי דובר צה"ל הותקפו יותר מ-50 כאלה ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו: עמדות שיגור, מחסני אמצעי לחימה, פירי מנהרות ותשתיות צבאיות נוספות.