1 צפייה בגלריה
המלון הנטוש
המלון הנטוש
המלון הנטוש בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד עומר עמאש (21), אברהים גורבאן וחסאן גורבאן, תושבי ואדי ערה וג'סר א-זרקא, בגין אונס קבוצתי של נערה בת 13 בנתניה "תוך ניצול מצב המונע ממנה התנגדות". נגד ארבעה חשודים נוספים שמעורבים במקרה טרם הוגש כתב אישום.
רק היום, יותר משבועיים לאחר מעצרם, הותרו השמות לפרסום. עורכות הדין אופיר פחימה וטלי קרת מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ביקשו גם להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים. לפי גורם המעורה בפרטי הפרשה, עמאש הוא הנאשם העיקרי וזה שהכיר את הנערה. הוא אף הודה ושיחזר את האונס במבנה הנטוש.
בפרסומים קודמים על אודות הפרשה נכתב כי הנערה הכירה באינסטגרם את הנאשם המרכזי, והשניים נפגשו עם חברה נוספת של בת ה-13 בכיכר העצמאות בעיר, שם הוא סיפק להן סמים. בשלב מסוים, ומסיבה לא ברורה, חברתה של הנערה עזבה את המקום. אז, לפי האישום, הוא לקח אותה למלון נטוש כקילומטר ממקום המפגש וקרא לחבריו.


לאחר שהכרתה התערפלה, פורסם בעבר, אולצה הנערה לקיים יחסי מין עם שניים מחבריו של הנאשם. לאחר המפגש הראשון במלון, שהיה פרוץ ורבים היו מגיעים אליו, הנערה הייתה בקשר עם הנאשם המרכזי, והיא ביקשה ממנו עזרה בנושא מסוים. אלא שבאותו מפגש נוסף היא סוממה ונאנסה גם על ידיו ועל ידי כמה מחבריו. רק לאחר המקרה הוחלט להתקין איסכוריות בכל הכניסות למלון - ובמקום הוצבה שמירה.
עוד פורסם כי הנערה סיפרה על האירוע לחברתה, וזו סיפרה על המקרה לאמא שלה – שהגישה תלונה במשטרה. הנערה סיפרה בחקירתה כי "הייתי מעורפלת, עם אלכוהול וסמים. לא היה לי אפילו כוח להרים את היד".
חוקרי הצוות המיוחד שהוקם במשטרה שניהלו את החקירה עצרו את הנאשם המרכזי ושישה מחבריו – כולם תושבי ג'סר א-זרקא במקור, ומעצרם הוארך בהתאם לחשדות נגדם. עם זאת, שופט בית המשפט השלום בפתח תקווה, שמעון שטיין, דחה בעבר את בקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" להתיר לפרסום את שמו של הנאשם המרכזי ולקיים את הדיון בעניינו בדלתיים פתוחות.