עד המדינה במשפט נתניהו, ניר חפץ, סיפר הבוקר (שלישי) על גריסת המסמך שהועבר משאול אלוביץ' לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ואמר כי מדובר בהתנהלות קבועה שלו. "הוא רק 'עושה ככה' לידו והוא גורס", אמר חפץ בחקירה הנגדית של סנגורו של אלוביץ'. "יש לו תודעה מפותחת לכך שכל דבר בכתב ידו יכול להיכנס לספרים, בזמנו כשהוצאתי ביוגרפיה על שרון, היועמ"ש אסר עליו לתת הקדשות כי זה מעלה את ערך הספר. בנימין נתניהו גורס כל דבר. גם אם הייתה שם רשימת מכולת, הוא היה גורס".
4 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
ניר חפץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מדובר באירוע שהתרחש במעון ראש הממשלה בירושלים. חפץ סיפר שהעביר מסמכים שקיבל בפגישה עם אלוביץ' בביתו, סמוך לבריכה, והתבקש להעביר מסר שהרשות להגבלים עסקיים הקציבה זמן להחלטה לאשר את מיזוג בזק ויס, כך שעליו לחתום על העסקה לפני הבחירות. עד המדינה אמר כי הוא לא חש בנוח עם הבקשה מאחר שלא הבין לעומק את הסוגיות הרגולטוריות. "הוא אמר שבסך הכל הנייר הזה נמצא בגוגל, המידע גלוי, אז הסכמתי".
המסמכים נלקחו לירושלים, וחפץ אמר כי הוא הסביר לנתניהו את בקשתו של אלוביץ', ולאחר שראש הממשלה לשעבר קרא את המסמך מההתחלה עד הסוף - גרס אותו אל מול עיניו. בהמשך, סיפר, נתניהו התקשר ללשכתו כדי לקבוע פגישה עם אלוביץ'.
עורך הדין ז'ק חן שאל את חפץ איך בחקירתו במשטרה לא זכר את אירוע גריסת המסמך שהעביר לו מאלוביץ'. "לא זכרתי שלא סיפרתי את זה, לא ייחסתי לזה משמעות", אמר חפץ. "אצל נתניהו היה ברור שיגרוס את זה. יש פגישות שאני זוכר וזו אחת מהן". חן הזכיר כי בחקירה אמר שנתניהו הניח את המסמך מולו על השולחן, אך חפץ אמר כי זה לא סותר את גריסתו. "מבחינת נתניהו אלה פעולות מאוד מאוד טכניות", אמר.
השופט משה בר-עם העיר לחפץ ואמר: "אנחנו יודעים מה משמעות של גריסה. כשאדוני מתאר התנהלות שאנחנו לא מכירים אותה, שנתניהו נוהג לגרוס כל מסמך, אדוני לא מצא לנכון להוסיף שזו פעולה טכנית שגרתית?". חפץ אמר כי לא חשב על זה באותו הרגע, אך היה ראוי לציין זאת בחקירה הראשית.
כשדיבר על החתימה על הסכם עד המדינה אמר חפץ כי הוא אדם קצר רוח ובכמה הזדמנויות רצה לבטל את הכל. "עמדתי לפוצץ את זה, לא כהצגה", אמר. "עורך הדין אמר לי לחכות, וזה היה משא ומתן מורט עצבים. בכל פעם הם התקשרו לפרקליט המדינה וליועמ"ש. לא הייתי בלחץ לחתום על הסכם עד מדינה, אבל הייתי מוכן לשקול זאת בכובד ראש".
4 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
"גורס גם רשימת מכולת". נתניהו
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
משה בר עם
משה בר עם
"אנחנו יודעים מה המשמעות של גריסה". השופט משה בר-עם
(צילום: דוברות הרשות השופטת)
הוא הוסיף כי העובדה שהמשטרה הראתה לו את עדותו של אלוביץ' הייתה גם היא שיקול כבד משקל בהחלטה. "אמרתי לעצמי: איך יכול להיות שאני פה, לויאלי לקו שאני מאמין בו ולא מספק גרסה, והוא מכר אותי? זה מה שחשבתי במעצר".
הסנגור טען כי פגישותיו של אלוביץ' עם חפץ לא היו קשורות לעבודתו אצל משפחת נתניהו, אך עד המדינה אמר כי כל פגישותיו מ-2014 היו רק בעניינו של נתניהו. "ראינו פגישות בנושא של ייעוץ לבזק, לא לכך שלח אותך נתניהו", אמר הסנגור. "נכון, אבל לולא שלח אותי אליו - אלוביץ' לא היה נותן לי להיות יועץ", אמר חפץ. "הסיבה שקיבלתי יחס VIP זה כי נתניהו נתן לי סטטוס חזק שם. נתניהו מתכנן מהלכים הרבה לפני הבחירות. היחס שקיבלתי ביורוקום אחרי שנתניהו שלח אותי, גם בפגישה עם סטלה (הנדלר, מנכ"לית בזק), הם קיבלו אותי ודאגו לי לחניה והכול. כל זה אחרי שנתניהו שלח אותי לאלוביץ'. הפגישות בענייני היו לאחר הפגישות בעניינו של נתניהו ואני בטוח".
4 צפייה בגלריה
    ז'ק חן
    ז'ק חן
הסנגור ז'ק חן
(צילום: גלעד מורג)

בהמשך עבר חן לשוחח על הבחירות ב-2015. הוא הציג התכתבות של יצחק הרצוג עם ישועה, שבה יו"ר המחנה הציוני דאז מתלונן על סקר שהוצג באתר. "אילן, הסוקר שלכם עושע לי פיגוע מטורף. אנא דברו איתי. ערוץ 2 נתן לי לפני יומיים 15, הסוקר המפוקפק הזה נותן פתאום עשר זה לא מופיע בשום סקר". ישועה השיב כי הוא טיפל בכך, והרצוג כתב לו "אתה ענק!".
חפץ ראה את ההתכתבות ואמר: "זו פנייה חריגה, הוא מבקש דה-פקטו לגנוז ולהעלים סקר וזה דבר שכל כלי תקשורת שם בכותרת הראשית שלו. הוא גם מתאם עם ישועה שיהיה סקר אחר בעיתונים. האירועים מאוד משפיעים, מדברים על התאמה לראשות ממשלה. זה מאוד חריג שמועמד יתאם עם עורך ראשי דה-פקטו את עיתוי הסקר".
במקרה נוסף פנה הרצוג לישועה אחרי עימות עם נתניהו במליאה, והעיר לו שרק ראש הממשלה דאז הובלט בכותרת. ישועה השיב לו שקיבל התייחסות במקומות אחרים בכתבה, אך אמר: "אני חושב שלא כדאי ללחוץ יותר, שלא יווצר אנטגוניזם". חפץ אמר כי המשפט האחרון של ישועה חריג, וכי מדובר בתיאום בין שניהם.