ארבעה ימים לאחר שנעצר בחשד לעבירות חמורות של סחיטת "דמי חסות" (פרוטקשן) באיומים, קצין המשטרה הבכיר לשעבר מהצפון שוחרר הערב (יום א') לביתו בתנאים מגבילים.
1 צפייה בגלריה
מפקד התחנה לשעבר
מפקד התחנה לשעבר
מפקד התחנה לשעבר בבית המשפט, בדיון שבו הוארך מעצרו בשבוע שעבר
(צילום: אביהו שפירא )
הקצין, בעבר מפקד תחנת משטרה, הוא בעלי חברת שמירה. במשטרה חשדו כי היה בין מי שהם מגדירים "מחוללי הפשיעה" הקשורים לעבירות סחיטה באיומים של עסקים בצפון.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, במסגרת פעילות מעצרים יזומה ולאחר שהתקבל לגביו מידע מודיעיני, מפקד התחנה לשעבר נעצר ולצדו עבריינים אחרים. בית משפט השלום בטבריה האריך את מעצרו ביום חמישי, אולם היום לאחר שהחקירה לא התקדמה החוקרים שחררו אותו.
גביית דמי חסות היא אחת העבירות הקשות בגליל העליון בשנים האחרונות, כש"חברות שמירה" לוקחות חסות על עסקים, אתרי בנייה ועל אזורים חקלאיים. מי שאינו משלם, סופג נזקים במאות אלפי שקלים. על רקע זה כנראה נגרם בשבוע שעבר נזק גם למשרדי תאגיד המים באזור.
סניגוריו של הקצין לשעבר, עורכי הדין מיכאל כרמל ורפאל איפרגן, מסרו: "מרשנו שוחרר מהמעצר הערב בשקט בשקט. כשעצרו אותו פרסמו את זה בקול תרועה רמה. ממנה לא נשארה אפילו נפיחה. במשך ימים רבים של חקירה לא הציגו בפניו ולו בדל ראיה למעורבות בכל מה שטרחו לפרסם כנגדו. אנחנו נדאג שהתיק ייסגר מחוסר אשמה וכי מרשנו יפוצה עד תום על העוול שנגרם לו".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החשוד שוחרר בתנאים והחקירה נמשכת".