ביום שני צפוי להתקיים דיון דרמטי בבית המשפט העליון בעניין ערעורו של הבמאי מוחמד בכרי על החלטת בית המשפט המחוזי לפסול את הקרנת סרטו "ג'נין ג'נין", וחובתו לשלם פיצויים ללוחמי הקרב בגין הוצאת דיבה. לראשונה נציג ממשלתי, השר חילי טרופר, יגיע לבית המשפט כדי לתמוך בלוחמים שמנהלים מאבק ארוך נגד היוצר.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"בעימות בין בכרי וביניכם - אני בוחר בצד שלכם". טרופר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
מוחמד בכרי. עדויות של פלסטינים על פשעי מלחמה לכאורה
מוחמד בכרי. עדויות של פלסטינים על פשעי מלחמה לכאורה
מוחמד בכרי. עדויות של פלסטינים על פשעי מלחמה לכאורה
(צילום: מוטי קמחי)
בתחילת השנה שעברה אסר בין המשפט להקרין את הסרט והורה על החרמת עותקיו. בכרי נדרש בנוסף לשלם פיצויים בסך 175 אלף שקל לסא"ל ניסים מגנאג'י שהופיע בסרט.
שר התרבות והספורט טרופר, שמלווה את הלוחמים תקופה ארוכה, יגיע לדיון כדי לתמוך בהם ולעמוד נגד בכרי. טרופר אמר ללוחמים: "בעימות בין בכרי וביניכם אני בוחר בצד שלכם. אני מתייצב לצדכם – אתם שיצאתם להילחם למעננו, נזהרתם מלפגוע בחפים מפשע ונפלתם קורבן לעלילת שווא". גם אלוף בצה"ל יגיע לתמוך בלוחמים בבית המשפט.
3 צפייה בגלריה
כוח צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במבצע חומת מגן
כוח צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במבצע חומת מגן
כוח צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במבצע חומת מגן. "חוב מוסרי ללוחמים"
(צילום: עטא עוויסאת)
לקראת הדיון מתפרסמת היום (חמישי) מודעת תמיכה בלוחמים עליה חתומים בין השאר השרים טרופר, גנץ, לפיד, שקד, תמנו-שטה, מירב כהן, אלעזר שטרן, אורית פרקש הכהן ומתן כהנא. במודעה נכתב: "החברה והמדינה חבות חוב מוסרי ללוחמים שחירפו נפשם בג'נין במטרה לבער את קיני הטרור לאחר שבחודש מרץ 2002 נרצחו 120 אזרחים בפיגועי טרור. אנו שותפים לדרישת הלוחמים ובני המשפחות השכולות לקיום הליך משפטי שיברר ויכריע בסוגיה, ולהעמיד את בכרי לדין כדי להביא לבירור האמת, ובמידה ותוכח צדקתם למנוע את המשך הפצת הדיבה החמורה עליהם ועל חבריהם ובניהם שנהרגו בקרב".
הסרט "ג'נין ג'נין" נוצר על ידי בכרי בעקבות קרב במחנה הפליטים ג'נין במבצע חומת מגן. הוא מציג עדויות של פלסטינים על פשעי מלחמה לכאורה שביצעו לוחמי צה"ל. בישראל זכה הסרט לביקורת חריפה בטענה להצגה שקרית של האירועים.