3 צפייה בגלריה
איתן פיכמן
איתן פיכמן
איתן פיכמן
דובר צה"ל התיר בצהריים (רביעי) לפרסם כי סמל איתן פיכמן, לוחם בגדוד 82 בחטיבה 7 של חיל השריון, הוא החייל שהתמוטט ומת במהלך תרגיל פלוגתי ברמת הגולן.
מתחקור ראשוני פיכמן (19) התמוטט, נחבט בראשו מחלק מסוים של טנק שבו שהה מסיבה לא ברורה ומת כעבור זמן קצר. נסיבות המקרה עדיין נמצאות בחקירה של המשטרה הצבאית, שכן נבדק אם מדובר בעניין רפואי או בתאונת אימונים. בצה"ל אמרו כי בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.
האירוע התרחש מעט אחרי חצות באזור בסיס נפח שליד קצרין. הלוחם, טען טנק במקצועו, היה בטנק יחד עם מפקד המחלקה. הלוחמים סיימו תרגיל "יבש" והחלו בתרגיל "רטוב". בשלב מסוים מפקד המחלקה קרא מספר פעמים ללוחם שלא ענה לקריאתו. הוא נכנס פנימה לטנק וזיהה אותו שכוב, כשראשו נמצא בין הטובה לצריח - מקום מסוכן שאסור לשהות בו. המפקד הזעיק מיד את כוחות הרפואה. אחד החובשים נכנס פנימה וזיהה אצל החייל פגיעת ראש ודופק מועט. יחד עם רופא שהגיע מבסיס סמוך הם ניסו לבצע בו פעולות החייאה, ולאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.
3 צפייה בגלריה
איתן פיכמן
איתן פיכמן
איתן פיכמן
מדובר במקרה חריג ונדיר מאוד, שעד כה לא ברור ממה נגרם. בצה"ל בודקים כמה תרחישים - בהן האפשרות כי הלוחם קיבל מכה מהסדן, או שחווה דום לב, התעלף או התייבש, למרות שהתרגיל בוצע בלילה בטנק ממוזג. לאחר האירוע מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי הנחה על עוצר אימונים כולל בזרוע היבשה ובדיקת הרק"מים (רכב קרבי משוריין).
3 צפייה בגלריה
תמיר ידעי עם הרמטכל בטקס מפקד זרוע היבשה
תמיר ידעי עם הרמטכל בטקס מפקד זרוע היבשה
הנחה על עוצר אימונים כולל בזרוע היבשה. האלוף ידעי
(צילום: יאיר שגיא)
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, קיים הלילה תחקיר ראשוני בנקודה. במסגרת התחקור הראשוני, מינה ברעם את אל"מ שאול ישראלי, מפקד חטיבה 205, כראש צוות בדיקה מיוחד, שיורכב מאיש טכני, מומחה טנקים ואיש רפואה. הצוות, שצפוי להתחיל את עבודתו היום, יציג את מסקנותיו בפני הרמטכ"ל.
כבר בסמוך לאירוע נבדק תיק התרגיל של הפעולה ובשלב זה לא נראה כי התגלו כשלים בהכנות לתרגיל. בנוסף, תיבדק גם ההיסטוריה הרפואית של החייל לעומק. במידה ויסכימו לכך, ובכפוף לאישורם של בני המשפחה, ייתכן ותנותח גופתו של החייל, על מנת להבין מה באמת קרה באותן דקות קריטיות בהן שהה בטנק.
ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בעקבות פרסום זהותו של הלוחם כי "הלב נשבר על מותו של לוחם שריון, סמל איתן פיכמן שנהרג הלילה בתרגיל מבצעי. אני שולח בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל ניחומים חמים למשפחתו וחבריו, כולנו מחזקים אתכם בשעות הקשות. יהי זכרו ברוך".