3 צפייה בגלריה
פיצוץ בארביל, עיראק
פיצוץ בארביל, עיראק
פיצוץ בארביל
12 טילים בליסטיים נורו הלילה (בין שבת לראשון) לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל, בירת החבל הכורדי שבצפון עיראק. כך הודיעו כוחות הביטחון הכורדיים, שהוסיפו כי הטילים שוגרו מחוץ לעיראק ולחבל כורדיסטן, מכיוון מזרח. על פי גורם במשרד ההגנה האמריקני, הטילים שוגרו מאיראן, ולפי שעה לא ברור היכן הם נחתו.
"מדובר בתוקפנות שמהווה הפרה של הריבונות העיראקית", אמר אותו גורם לסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP, והוסיף כי ממשלת עיראק והרשויות בחבל כורדיסטן פתחו בחקירת האירוע. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "מדובר במתקפה שערורייתית", שלא היו נפגעים ולא נגרם נזק למתקנים אמריקניים בעיר. גם שר הבריאות של חבל כורדיסטן, סמאן ברזנג'י, אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית של עיראק כי לא היו נפגעים במתקפה. "אנו מגנים את מתקפת הטרור הזו שבוצעה נגד כמה מגזרים בארביל, ואנו קוראים לתושבים להישאר רגועים", אמר ראש ממשלת כורדיסטן, מסרור ברזני.
3 צפייה בגלריה
ערוץ כורדי נפגע במתקפת טילים בארביל, עיראק
ערוץ כורדי נפגע במתקפת טילים בארביל, עיראק
משרדי ערוץ החדשות "כורדיסטן 24" נפגעו ממתקפת הרקטות
ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת' דיווח כי הטילים שוגרו מאדמת איראן כתגובה על החיסול לכאורה של שני קצינים איראנים על ידי ישראל בסוריה בשבוע שעבר. בטהרן לא הגיבו על דברים. כלי תקשורת איראניים ופרו-איראניים ציינו כי שעת פגיעת הטילים הייתה 01:20 שעון בגדד - השעה שבה חוסל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, בבירת עיראק לפני כשנתיים.
לפי הדיווחים, אזעקות נשמעו גם בבירה בגדד, באזור שבו ממוקמת שגרירות ארצות הברית, וסוכנות הידיעות "יו ניוז" שמזוהה עם איראן דיווחה כי "ננקטו צעדי מוכנות ספיגה בשגרירות האמריקנית בבגדד". תחילה נאמר בדיווחים כי היו שיבושים בתנועת המטוסים בשדה התעופה בארביל, אך בהמשך דווח כי הוא פועל כרגיל. משרדי ערוץ החדשות "כורדיסטן 24" נפגעו וניזוקו במתקפה.

3 צפייה בגלריה
מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא פור
מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא פור
הקצינים שנהרגו בסוריה בשבוע שעבר
בסוף ינואר נורו שש רקטות לעבר נמל התעופה הבינלאומי של בגדד, שבו קיימים אזורים שמשמשים את צבא ארה"ב. לא היו נפגעים. זו הייתה המתקפה האחרונה מצד גורמים פרו-איראנים בעיראק כלפי מתקנים אמריקניים. המתקפה האחרונה בארביל אירעה בספטמבר האחרון, כשמל"טים חמושים תקפו את נמל התעופה בעיר. הפעם האחרונה שבה טילים בליסטיים נורו לעבר מטרות אמריקניות בעיראק הייתה בינואר 2020, לאחר חיסולו של קאסם סולימאני. לא היו הרוגים במתקפה, אך רבים סבלו מפגיעות ראש.
שני פעילים במשמרות המהפכה של איראן, מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא בור, נהרגו בתקיפה האחרונה שיוחסה לישראל באזור דמשק בלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר - התקיפה האווירית הראשונה שיוחסה לישראל מאז שפרצה המלחמה באוקראינה. הסורים דיווחו אז כי "האויב הישראלי ביצע בסביבות השעה 5:00 תקיפה מהאוויר מכיוון דרום ביירות, שפגעה בכמה יעדים באזור העיר דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם".
בעקבות מותם של השניים, בכוחות האיראניים איימו כי "שלא יהיה ספק שישראל תשלם את המחיר על הפשע הזה". כלי התקשורת באיראן, בהם גם סוכנות הידיעות תסנים שמקורבת למשמרות המהפכה, לא פירטו על תפקידיהם של השניים, אך בחלק הדיווחים נכתב כי מדובר בקצינים.