שני פעילים במשמרות המהפכה של איראן נהרגו בתקיפה האחרונה שיוחסה לישראל באזור דמשק, ובכוחות האיראניים איימו כי "שלא יהיה ספק שישראל תשלם את המחיר על הפשע הזה". כלי התקשורת באיראן, בהם גם סוכנות הידיעות תסנים שמקורבת למשמרות המהפכה, לא פירטו על תפקידיהם של מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא בור, אך בחלק הדיווחים נכתב כי מדובר בקצינים.
1 צפייה בגלריה
מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא פור
מורתזא סעיד נג'אד ואחסאן כרבלאא פור
הקצינים שנהרגו בסוריה
במקרים דומים בעבר, וסביר שגם הפעם, חיל האוויר יעלה כוננות בזירה הצפונית גם על רקע ההערכות שצה"ל פרסם שלשום על התגברות הנסיונות האיראניים להחדיר כלי טיס לא מאוישים לישראל.
התקיפה שבה נהרגו השניים נערכה בלילה שבין ראשון לשני - והייתה התקיפה האווירית הראשונה של ישראל מאז המלחמה באוקראינה. הסורים דיווחו אז כי "האויב הישראלי ביצע בסביבות השעה 5:00 תקיפה מהאוויר מכיוון דרום ביירות, שפגעה בכמה יעדים באזור העיר דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם".
התקיפה הקודמת שיוחסה לישראל בדמשק התרחשה לפני כשבועיים. גורם צבאי סורי אמר כי שלושה חיילים בצבא אסד נהרגו בתקיפה הישראלית, וכי נגרם נזק רב לרכוש. לדבריו, התקיפה בוצעה במטח טילים שנורו מאזור הכינרת לעבר כמה מטרות בסביבות הבירה. הוא טען כי מערכות ההגנה האווירית שהופעלו יירטו את רוב הטילים.