בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר בצהריים (יום שלישי) שש וחצי שנות מאסר על ירין שרף, שהורשע באונס בת 13 במלונית קורונה לנוער בסיכון במרץ 2021. בנוסף נגזר עליו תשלום 30 אלף שקל פיצויים.
בחודש מרץ האחרון הורשע שרף במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהודה בעבירות שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן שהגישה התובעת. ההסדר נערך בהסכמתה של המתלוננת, והוא לא כלל הסכמה בעניין עונשו. מכתב האישום המתוקן, שבו הודה, עולה כי הוא פגש בקטינה במלונית לחולי קורונה וכי בין השניים לא הייתה היכרות מוקדמת. עוד נטען כי על אף שידע שמדובר בקטינה הפעיל עליה לחץ לעלות לחדרה - שם אנס אותה.
3 צפייה בגלריה
ירין שרף
ירין שרף
סיפק לנערה וודקה ומריחואנה, והפנה אליה הצעות בעלות אופי מיני. ירין שרף
במעמד מתן גזר הדין צוין כי בדיונים קודמים תיארה אמה של בת ה-13 כי מאז המקרה בתה איבדה את שמחת החיים, וכי היא - האם - חווה ניתוקים וחוסר יכולת לחזור לתפקוד רגיל, קושי להתחייב למשימות ועבודות בשל הצורך התכוף שלה להיות בנוכחותה ופגיעה כלכלית חמורה בשל כך.
השופטת גיליה רביד, שעמדה בראש ההרכב, הוסיפה כי "לצד החומרה יש לקחת בחשבון את עברו הפלילי של הנאשם. אין להתעלם מהסיכון שביטא שירות המבחן מפני האפשרות להישנות המעשים. כמו כן יש לקחת בחשבון את הוראת החוק לגבי הצורך בהרתעת הרבים. מנגד, יש להתחשב בהודאתו, גם אם קרתה בתום שמיעת הראיות. כמו כן אתחשב בניסיונות השיקום מצד הנאשם, שהחלו עוד בתקופת מעצרו, והבעת הרצון שביטא לשנות את דרכיו. הנאשם אומנם מצוי עדיין בתחילתו של ההליך, אולם ניתן בהחלט להתרשם משינוי תפיסתי ותודעתי שחל אצלו".

לפי כתב האישום המקורי, שהוגש על ידי עו"ד רוית שפיר, שרף הגיע למלונית בתל אביב ב-23 בפברואר, אחרי שאובחן בקורונה. למלונית זו, לפי כתב האישום, "הופנו צעירים ממסגרות חוץ-ביתיות וחסרי עורף משפחתי". במלונית הוא פגש בבת ה-13 שהגיעה אליה גם היא לצרכי בידוד כמה ימים קודם לכן.
ביום שבו הגיע שרף למלונית, כך לפי כתב האישום, הוא פנה בשעות הערב לנערה באינסטגרם והציע לה לרדת מחדרה ולשבת עמו ועם אחרים במרפסת. בהמשך השיחה הוא הציע לעלות לחדרה. כשראתה בטיקטוק את גילו, היא כתבה לו: "אחי עזוב, אתה יותר מדי גדול", "אתה 21???" (כך במקור). בתגובה, השיב לה שרף שהוא בן 20 ושאל אותה לגילה. היא השיבה שהיא בת 14 וחזרה בה מהצעתה שיעלה לחדרה.
בהמשך, הקטינה ישבה עם הנאשם ונוספים בפינת הישיבה במרפסת. במהלך הערב הפנה הנאשם לעברה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, וכשלא נעתרה לבקשותיו, איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2". בנוסף, הוא סיפק לקטינה ולקטין נוסף וודקה, ואף הציע לה מריחואנה. הנאשם שב ופנה לנערה במהלך הלילה במספר הזדמנויות נוספות, וביקש לעלות לחדרה אף שזאת כתבה לו שלא יעלה היום, מאחר שהתעייפה וביקשה ש"ישחרר".
למחרת, בשעות הצהריים, ישבו שרף והנערה בפינת הישיבה במרפסת. מדריך במלונית שהבחין בהם יחד, פנה לנאשם וביקש ממנו שלא יתקרב אל הקטינה, והורה לו להפסיק באופן מיידי את השיח עמה, לאור פער הגילים המשמעותי ביניהם. מיד ובסמוך, הנערה עלתה לחדרה בקומה השלישית במלונית. הנאשם עלה לחדרה של הקטינה ולפתע הבחין שהמדריך עולה אחריו במדרגות. הנאשם אמר למדריך: "מה נראה לך, שאני אעשה משהו עם ילדה בת 14? חסר לי את מי לזיין?", וירד חזרה אל הקומה התחתונה.

3 צפייה בגלריה
הפגנה מחוץ לבית המשפט בתל אביב בזמן דיון בפרשת אונס הילדה בת ה-13 במלונית הקורונה
הפגנה מחוץ לבית המשפט בתל אביב בזמן דיון בפרשת אונס הילדה בת ה-13 במלונית הקורונה
הפגנה מחוץ לבית המשפט בתל אביב בזמן דיון בפרשת אונס הילדה בת ה-13 במלונית הקורונה
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
עו"ד טוני גולדנברג
עו"ד טוני גולדנברג
הפרקליטה בדיון: "נקרא את גזר הדין ונחליט על המשך צעדנו". עו"ד טוני גולדנברג
(צילום: מוטי קמחי)
בסמוך לאירוע כתב שרף לנערה שתרד. בתגובה, היא השיבה לו שיעלה לחדרה. הוא עלה לחדרה והשניים קיימו יחסי מין, כשהוא סבור כי מלאו לה 14 שנים. במהלך האירוע ביקש שרף מהקטינה לבצע בו מין אוראלי. כאשר היא סירבה סטר לה הנאשם בחוזקה. בתגובה, הקטינה התעמתה איתו באומרה שלא יעז לעשות כן בשנית, והנאשם התנצל על מעשיו.
מספר שעות לאחר האירוע שלחה הנערה לשרף תמונה שלה באינסטגרם. בתגובה הוא שלח הודעה שבה שאל אותה היכן היא והודיע לה שהוא מגיע לחדרה. הקטינה השיבה: "לא לא עכשיו", "אני רוצה להיות לבד". למרות האמור, עלה הנאשם לחדרה של הקטינה ודפק על דלתה. הקטינה הסיטה את וילון חלונה, ומשהבחינה כי מדובר בנאשם פתחה את הדלת. הנאשם נכנס אל החדר והשניים קיימו יחסי מין בשנית, כשהנאשם סבור כי מלאו לה 14 שנים. בתום האירוע דפק על דלת החדר מדריך, ועם כניסתו לחדר איתר את הנאשם מתחבא בשירותים.
כתב האישום המקורי נגד שרף ייחס לו רק עבירות של בעילה אסורה בהסכמה (שהעונש עליה הוא עד חמש שנות מאסר), הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. הוא לא הואשם בתחילה באונס מכיוון שלפי הפרקליטות, המעשים נעשו בהסכמת הנערה, שאמרה לו שהיא בת 14 והזמינה אותו לחדרה.
החוק קובע כי רק אם לנערה טרם מלאו 14, קיום יחסי מין איתה נחשב "אונס סטטוטורי", גם אם הדבר נעשה בהסכמתה. בשל חומרת העבירה שהופחתה, כתב האישום נגד שרף הוגש בתחילה לבית משפט השלום ולא למחוזי.
עורך דין ניר דוד עו"ד ניר דודצילום: מוטי קמחי
עו"ד נועה מילשטייןעו"ד נועה מילשטיין
החלטה זו הובילה לביקורת ציבורית חריפה על הפרקליטות, וממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן קיים בתגובה שורת דיונים בהשתתפות בכירי המחלקה הפלילית. בדיונים שבו ונבחנו חומרי החקירה, בוצעו כמה השלמות חקירה ונותחו החלופות המשפטיות, העובדתיות והנורמטיביות. בעקבות זאת, כאמור, שונה סעיף העבירה המיוחס לשרף לאונס.
עו"ד טוני גולדנברג, התובעת מטעם פרקליטות מחוז תל אביב, אמרה לאחר מתן גזר הדין כי "מדובר בעונש לא קל אבל נמוך מזה לו עתרה המדינה. נקרא את גזר הדין ונחליט על המשך צעדנו. חשובה במיוחד הודאתו של הנאשם, גם אם רק בסוף שמיעת העדויות, וחזרתו מהטענה כי הקטינה הסכימה למעשיו. אמנם הודאתו המאוחרת של הנאשם לא חסכה מהקטינה את המעמד הקשה של עדות בבית משפט, אלא שקיים ערך רב בהודאה של הנאשם גם בשלב זה. במהלך ההליך נחשפה הקטינה לפרסומים ברשתות החברתיות, על ידי הנאשם ואנשי שלומו, שהניחו על כתפיה הצעירות את האשמה. הודאתו של הנאשם בפגיעה הקשה בקטינה תסתום את הגולל על הפרסומים הללו ותאפשר לקטינה להתרכז בהחלמה ובשיקום חייה, ובזה שכרנו".
בתיק, שנוהל על ידי הפרקליטה גולדנברג, יוצג שרף על ידי עו"ד ניר דוד. את הנפגעת ייצגה עו"ד נועה מילשטיין ממשרדו של עמית חדד.
עו"ד חדד מסר בשם נפגעת העבירה ומשפחתה: "לאחר מאבק משפטי וציבורי משמעותי' שכלל בין היתר את החמרת כתב האישום, הסתיים ההליך הפלילי נגד ירין שרף בהודאת הנאשם בעבירת אינוס ובהטלת עונש של מאסר בפועל למשך שנים ארוכות. סיום ההליך בהטלת מאסר משמעותי מהווה אבן דרך משמעותית בשיקומה של הקטינה ובהוצאת הצדק לאור. אנו מודים לעו״ד גולדנברג שהייתה קשובה לטיעוננו וניהלה את התיק עד לסיומו היום. נמשיך להיאבק למען שיקומה של הקטינה".