ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התייחסה היום (חמישי) בריאיון במשדר המיוחד של אולפן ynet ל"קול הקורא" שהוציאו 78 שופטים בדימוס, בהם השופטת נלי רוסמן גליס, שבו הזהירו מפני המהלכים של הממשלה הנכנסת, ואמרה כי "מי שפוגע בהפרדת הרשויות זו הרשות השופטת הבכירה".

גוטליב כאמור התייחסה בין היתר לדבריה של רוסמן גליס, שהתראיינה למשדר המיוחד. רוסמן גליס הסבירה כי "המכתב נובע מחשש בפגיעה בזכויות אדם, ומהכוונה בממשלה החדשה לחוקק את פסקת ההתגברות. זה החשש שלנו - פגיעה בציבור על ידי נטרול כל בלם שיכול לבלום באופן סופי פגיעה בזכויות יסוד. גם מה שציינו לגבי מינוי שופטים - אם יחלו למנות שופטים לפי דעותיהם הפוליטיות או לפי נאמנות כזו או אחרת, זו סופה של הדמוקרטיה". גוטליב הגיבה לאחר מכן: "אני ממליצה לה שתזכור את מקומה. היא שייכת לרשות השופטת, ששואבת את כוחה מהוראות הדין והחוק, עליהם אחראי המחוקק - נבחר העם, ולכן מוטב לשופטים לא להתסיס את העם כנגדנו".

אין לשופטת בדימוס זכות מחאה? "זה לא קשור לזכות מחאה. דבריה הם לא פחות מהתססה פוליטית, ואין לה זכות כזאת. כשהיא חותרת תחת העובדה שאנחנו כממשלה עתידית נפגע בהפרדת הרשויות - אין לה מושג על מה היא מדברת, וברור שהיא מונעת מפוזיציה. גברתי השופטת בדימוס, באיזו זכות אתם עושים את זה? על מה את מדברת? על איזו פגיעה בהפרדת הרשויות את מדברת? במה אני פוגעת בהפרדת הרשויות?".
רוסמן גליס השיבה לה כי "אני לא יודעת על מה ההתלהמות, איש לא דיבר עלייך או על מפלגתך. אני מדברת על אנשים מסוימים בממשלה שאנחנו חוששים שיעשו את הדברים שהזכרתי. לא דיברתי על כך שזה בטוח יהיה, אני אברך על כל הידברות ועל כל רעיון איך לשפר את המערכות. לא הייתה פה הסתה לגבי אף אחד". אחרי דבריה, גוטליב ציינה כי "כך צריך להיות. אני יכולה להרגיע אותך, נעשה הכל על פי צו מצפוננו ובהתאם לחוק, כמו שעשית בתפקידך. אני רק אזכיר שמי שפוגע בהפרדת הרשויות זה דווקא בית המשפט העליון, שכפה עלינו את שיטת הסניורטי במינוי הנשיאים".

ח"כ גוטליב, בממשלה יש מיעוט נשים, אולי בגלל זה היית צריכה לקבל תפקיד בכיר? "אני לא סתם אומרת די להנצחה הזו של פערים בין גברים ונשים. הפוליטיקה, שכוללת פריימריז, מאפשרת לכל אישה שיכולה לרוץ. אנחנו לא יש עתיד, שלפיד בוחר את חבריו, שחייבים לו ולא לבוחרים. כל אישה שמגיעה אלינו - ברוכה הבאה".
למה אמסלם לא קיבל את תפקיד יו"ר הכנסת? "דודי אמסלם יכול לבצע תפקידים בצורה מעולה. אני מאוד מחזיקה ממנו, צר לי. אני חושבת שלבחור באמיר אוחנה, שאני מכירה אותנו כשועל קרבות עם אומץ גדול, נכון שהוא יהיה יו"ר הכנסת. לכן הצבעתי לו. אני מכירה אותו כאדם שמתאים ותואם לתפקיד הזה. דרך אגב, אם אמסלם היה הופך לשר המשפטים, או בכל תפקיד שלא יהיה, הייתי הופכת ליד ימינו - ליד הימין של הימין. אני מבינה את אמסלם, שביקש תפקידים שמתאימים למידותיו, אבל בקואליציה המורכבת הזו אנשים צריכים לעשות ויתורים".

האם את מקבלת את הסוג של אולטימטום שאמסלם נתן לנתניהו? "אני קוראת למה שעשה 'רצון', ולא 'חוצפה'. יש תפקידים מסוימים שמתאימים לוותק וליכולות שלו. אני סומכת על שיקול הדעת שלו. הייתי רוצה אותו סביב שולחן הממשלה, אך הוא ישב איתי בוועדות ובכנסת ונפעל לחוקק חוקים טובים למדינת ישראל".