האתר למורשת מלחמת ששת הימים בגבעת התחמושת בירושלים, שהפך לסמל של גבורה ישראלית, ימשיך לפעול. כך עולה ממכתב ששלח מנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, ושהגיע לידי ynet.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון גבעת התחמושת
מוזיאון גבעת התחמושת
מוזיאון גבעת התחמושת
(צילום: shutterstock)
החודש עלתה האפשרות כי בעקבות הקיצוץ בתקציב המדינה, ייפגע גם אתר המורשת ההיסטורי ותקציבו יקטן ב-50%. אנשי האתר הודיעו כי עקב הקיצוץ הם ייאלצו לסגור את המרכז ב-1 במרץ.
כעת עולה מהמכתב כי החשש לקיצוץ נבע מבעיות בירוקרטיות וכי משרד רה"מ מנהל מגעים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי לפתור את הנושא. עוד עולה כי לאחר סיכומים עם משרד האוצר בוטל הקיצוץ של תקציב האתר והוא ימשיך להיות מתוקצב כמו בשנים האחרונות.
על פי הסיכום, התקציב יועבר עד סוף פברואר והוא ישמש להמשך פעילות האתר ותשלום משכורות לעובדים במקום.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי
מנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי. "האתר יתוקצב כמו בשנים האחרונות"
הפרסום על האפשרות שהאתר ייסגר עורר תחושות קשות ובין היתר רעות עוזיאל, בתו של יצחק יפעת, הצנחן הבוכה מהתמונה המפורסמת בכותל, פרסמה פוסט נוקב בעקבות ההודעה על סגירת האתר. "אדמתי בוערת. בנימין נתניהו, אתה מוזמן לעצור אותי - או אפילו לאסור. אני רעות יפעת עוזיאל, בתו של הצנחן הבוכה אשר נלחם בגבורה עם חבריו בגבעת התחמושת במלחמת ששת הימים", כתבה.
"שם גדלתי, בקרבות ובערבי מורשת קרב. את התעלות אני מכירה היטב. אגיע, אעמוד ואתייצב, ולא אתן לאף אדם לפגוע בקודש הקודשים של חטיבת הצנחנים 55, חוד החנית. בגופי אעצור, אגיע, אפגין, אעשה כל מה שאני יכולה להבטיח שהלוחמים לא נלחמו לחינם. לא יפגעו בנו, לא תצליח. עמיחי אליהו, איך אתה ישן בלילה? פגעת בי, פגעת באנשים מבוגרים, גיבורי ארצנו היפה. תתבייש לך", הוסיפה.