משפחות החטופים הבדואים והנהגת הציבור הבדואי קראו היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל הגורמים המעורבים במשא ומתן לפעול לשחרור החטופים הבדואים, ובפרט לשחרורם של הנערה עאישה אל-זיאדנה (17) ואחיה בלאל (18) - העונים על הקרטריונים לשחרור ילדים.
3 צפייה בגלריה
חטופים
חטופים
ששת החטופים הבדואים מימין למעלה: בני משפחת אל-זיאדנה בלאל, עאישה, יוסף וחמזה, סאמר טלאלקה ופרחאן אל-קאדי
בהודעה ציינו המשפחות והנהגת הציבור הבדואי את שמות החטופים, ומסרו: "ב-7 באוקטובר נחטפו שישה בדואים במהלך עבודתם במושבים וקיבוצים בעוטף עזה: סאמר טלאלקה (24) מחורה נחטף במהלך עבודתו בניר עם; פרחאן אל-קאדי (53) מכפר כרכור נחטף במהלך עבודתו בקיבוץ מגן; יוסף אל-זיאדנה (49) נחטף יחד עם שני בניו חמזה (21) ובלאל ובתו עאישה - מאזור רהט - במהלך עבודתם בקיבוץ חולית".
בהמשך נכתב כי "הקהילה הבדואית שילמה מחיר כבד של 17 נרצחים, והרבה צעירים בדואים גילו הקרבה למען עזרה והצלת משפחות יהודיות כמו עאמר אבו סבילה, שנרצח תוך כדי הצלת כמה מבנות משפחת סוויסה משדרות ורבים אחרים. לא יעלה על הדעת להשאיר אותם מאחור, במיוחד כששניים מתוכם עונים על הקריטריונים המוסכמים לשחרור בשלב זה - עאישה בת ה-17 ואחיה בלאל בן ה-18. הנהגת הציבור הבדואי קוראת לראש הממשלה ולכל המעורבים לעשות כל המאמץ להשיבם הביתה".
3 צפייה בגלריה
"אני יושב עם הדמעות, לבד": החטוף של היישוב הבדואי חורה
"אני יושב עם הדמעות, לבד": החטוף של היישוב הבדואי חורה
"לפחות שיעדכנו בנוגע למצבם". תיעוד של סאמר טלאלקה ברצועת עזה
3 צפייה בגלריה
משמאל: עאמר אבו סבילה, שנרצח בעת שניסה להציל את משפחת סוויסה
משמאל: עאמר אבו סבילה, שנרצח בעת שניסה להציל את משפחת סוויסה
משמאל: עאמר אבו סבילה, שנרצח בעת שניסה להציל את משפחת סוויסה
לסיכום מסרו כי "בהזדמנות זו הנהגת הציבור הבדואי מוקירה ומודה לכל הגורמים המעורבים והמתווכים הפועלים להשבת כל החטופים, מברכת את החטופים שחזרו בשלום לחיק משפחותיהם ומייחלת חזרה בשלום לכל שאר החטופים ללא יוצא מהכלל".
קרוב משפחתם של החטופים ממשפחת אל-זיאדנה אמר כי "אין מצב להשאיר אותם אצל חמאס. דורשים לכלול את המשפחה ברשימה. רוב משפחות החטופים מודעות לגורלם של בני משפחותיהם ואנחנו עוד לא יודעים אם הם בחיים או לא. המצב הנפשי מאוד קשה, אי אפשר שלא להוביל את הסיפור שלהם. התחלנו להרגיש שהם מופקרים. לפחות שיעדכנו אותנו בנוגע למצבם".

חברה של עאישה סיפרה כי ישנה "אווירה קשה ומזעזעת. אני רוצה לשמוע את קולה כפי שהיה לפני שנחטפה. אני לא מבינה מה הסיבות לכך שעאישה לא נכללת בשחרורים. שישחררו אותה. לבנו נקרע וכל יום ההרגשה קשה יותר".
קרוב משפחתו של החטוף פרחאן אל-קאדי מסר: "כולנו מחכים שהיא ישתחרר, עוד לא יודעים איך לדבר ומה להגיד. לא מספיק שאנחנו מופקרים בחיינו מבחינת שירותים ומקלטים, עכשיו יש את עניין החטופים - שלא יודעים עליהם כלום. בגלל המצב לא מצליחים לישון, לא לעבוד ולא לאכול ומקווים שנקבל את כולם ולא נישאר עם המצב הנפשי הלא פשוט הזה".