קהילת קיבוץ בארי בעוטף עזה נפגעה קשות במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. 85 מחברי הקיבוץ נרצחו באסון הנורא, ו-30 נוספים נעדרים - כשלפחות 26 מהם נחטפו בוודאות.
4 צפייה בגלריה
תושבי בארי החטופים ונמצאים בשי ארגון טרור חמאס
תושבי בארי החטופים ונמצאים בשי ארגון טרור חמאס
תושבי בארי שנחטפו ומוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה
תושבי בארי שוהים במלון דיויד בים המלח. מחר בבית העלמין בפלמחים הם צפויים להשתתף בהלוויותיהם של יונת אור (12:30) ושל מני ואיילת גודארד (15:00).
קיבוץ בארי ספג את אחת הפגיעות הקשות ביותר במלחמה. באותה שבת שחורה מחבלים רבים נכנסו לקיבוץ וטבחו במשפחות שלמות. למעשה, רק ארבעה תושבי הקיבוץ שהוגדרו נעדרים טרם זוהו.

בתיעוד נדיר שפורסם ברביעי האחרון על ידי דובר צה"ל, נראים כוחות שלדג מחלצים אזרחים מהמקום תחת אש. במסגרת הלחימה נגד מחבלי חמאס שחדרו לישראל, זיהו כוחות של היחידה רכב שנסע לעבר שער הכניסה לקיבוץ, ובתוכו חוליית מחבלים. בתיעוד ניתן לראות את הפעילות של הלוחמים, שירו לעבר הרכב, חיסלו את הנהג שאיבד שליטה ובהמשך חיסלו את המחבלים הנוספים שניסו להימלט.
באותו יום שבת, כ-90 מחבלים הגיעו לקיבוץ על גבי רכבים ואופנועים, כשהם חמושים היטב ברובים, רימונים וטילי נ"ט. כיתת הכוננות של היישוב הקטן ניסתה להשיב אש, אך המחבלים חיסלו אותם במהירות והחלו לעבור בין הבתים ולחסל את כל מי שראו.
4 צפייה בגלריה
תיעוד: לחימת כוחות שלדג בקיבוץ בארי וחילוץ תושבים
תיעוד: לחימת כוחות שלדג בקיבוץ בארי וחילוץ תושבים
פינוי תושבי הקיבוץ על ידי כוחות צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
yk13633044
yk13633044
תיעוד מגן הילדים בבארי
(kabalo)
תושבים רבים הסתגרו בממ"דים שעות ארוכות, חלקם עד מאוחר באותו ערב, עד שהגיעו כוחות גדולים של צבא שהצליחו לחלץ את הנצורים האחרונים. לאחר שהסתיים הפינוי, והשטח נוקה ממחבלים, התבררו ממדי ההרס - בתים רבים נשרפו, כתמי דם נראו בכל מקום ולא נותר דבר על תילו.