נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הצהיר כי בכוונתו לרוץ מחדש לבית הלבן בבחירות שייערכו בשנה הבאה, אבל בינתיים אנשי הקמפיין שלו צריכים להתמודד בעיקר עם מבוכות חוזרות ונשנות. אחרי שבנובמבר אשתקד עורר סערה כשסעד לצד מכחיש שואה, כעת נחשפת תמונה שבה הוא נראה לצד פושע מורשע מפילדלפיה, שלפני שנשלח לכלא היה אחד מבכירי המאפיה בעיר הזו.
התמונה שעוררה מבוכה:
את התמונה שצולמה מוקדם יותר החודש במגרש הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ', בדרום פלורידה, חשף אתמול (יום ב') העיתון "פילדלפיה אינקוויירר", שציין כי קיבל את התמונה ממקור אנונימי. בתמונה נראה טראמפ חובש לראשו כובע עם סיסמת הבחירות המוכרת שלו, "להחזיר את אמריקה לגדולתה" (Make America Great Again), כלשצדו שני אנשים נוספים: מימין נראה אותו פושע, ג'וזף מרלינו הידוע בכינוי "סקיני ג'ואי", ומשמאלו אדם נוסף שלפי העיתון הינו חברו של מרלינו. השלושה מניפים את אגודליהם כלפי מעלה, מחווה ידועה של טראמפ בצילומים שהוא נוהג להעניק לאורחים בנכסיו השונים.
דוברו של טראמפ אמר לעיתון בתגובה כי טראמפ מצטלם לתמונות עם "אין ספור" אנשים: "זה לא אומר שהוא מכיר כל אדם שהוא נפגש עמו". בעיתון הדגישו כי הדובר לא הבהיר מפורשות אם טראמפ הכיר או לא הכיר את מרלינו, וכי שאלתו בנושא לא זכתה לתגובה.
מרלינו בן ה-60, שנולד למשפחת פשע ממוצא איטלקי, התפרסם בשנות ה-90 כאחד העבריינים החזקים בפילדלפיה, וניהל אז מאבקי שליטה על המאפיה המקומית. בניגוד למאפיונרים אחרים הוא לא ניסה להסתיר את זהותו והשתתף אז בשלל אירועים חברתיים ואירועי צדקה שהביאו לו פרסום רב. ב-2001 הורשע בפרשה של סחיטה באיומים ונשלח לעשר שנים בכלא. אחרי שחרורו ב-2011 עבר לפלורידה וטען כי נטש את חיי הפשע, אבל ב-2018 נעצר שוב ונשלח לשנתיים בכלא אחרי שהודה בעבירות הנוגעות להימורים.
1 צפייה בגלריה
 טראמפ, קניה ווסט ואיש הימין הקיצוני ניק פואנטס. אירח אותם לארוחה באחוזתו
 טראמפ, קניה ווסט ואיש הימין הקיצוני ניק פואנטס. אירח אותם לארוחה באחוזתו
טראמפ, קניה ווסט ואיש הימין הקיצוני ניק פואנטס. אירח אותם לארוחה באחוזתו
(צילום: AFP)
מרלינו ידוע כתומך מובהק של טראמפ, ואחרי שהשתחרר מהמאסר השני שלו ב-2020 הצהיר כי "הנשיא טראמפ צדק" כאשר תקף את המנהג שבו תובעים מציעים עסקאות לעבריינים כדי שיהפכו לעדי מדינה. "צריך להוציא מחוץ לחוק את מי שמתהפך", אמר אז מרלינו, שהתייחס לדברים שאמר טראמפ שנתיים לפני כן, בעקבות הסכמתו של עורך דינו לשעבר מייקל כהן לשתף פעולה עם חוקריו. כהן הודה אז בעבירה על חוקי מימון קמפיינים – כששילם דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, שלטענתה טראמפ ניהל איתה רומן מחוץ לנישואים. "זה נקרא להתהפך וצריך כמעט להוציא את זה מחוץ לחוק", אמר אז טראמפ. "זה לא הוגן, אבל זה מה שהוא עשה. הוא עשה עסקה טובה מאוד".
המבוכה הנוכחית מגיעה כאמור אחרי שבנובמבר האחרון, אותו חודש שבו הצהיר על ריצה נוספת לנשיאות, טראמפ אירח באחוזתו מאר א-לאגו שבפלורידה את פעיל הימין הקיצוני ניק פואנטס, שהכחיש בעבר את השואה. טראמפ טען להגנתו כי לא הכיר את פואנטס וכי הוא התלווה ללא הודעה מראש לראפר קניה ווסט שהוזמן לארוחה – אף שגם הוא השמיע אמירות אנטישמיות. הסעודה ההיא עוררה זעם רב כלפי טראמפ, גם מצד כמה מבעלי בריתו במפלגה הרפובליקנית וגם מצד ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו. בעקבות הסערה דווח כי אנשי הקמפיין של טראמפ קבעו כללים חדשים שנועדו לשמור עליו ממפגשים עם גורמים בעייתיים, אך התמונה שנחשפה כעת מעלה סימני שאלה באשר ליעילותם.