זיו עבוד ואליה כהן, בני זוג בשבע השנים האחרונות, הגיעו למסיבת נובה עם האחיין של זיו, עמית, ובת הזוג שלו קארין. עד מהרה השמחה הגדולה של ארבעת הצעירים התחלפה באש תופת שנפתחה עליהם. מתוך הרביעייה שהתחבאה במיגונית, זיו שרדה את התופת, עמית וקארין נרצחו ואליה נחטף.
2 צפייה בגלריה
זיו עבוד, ארוסתו של החטוף אליה כהן, בשמלת כלה צהובה
זיו עבוד, ארוסתו של החטוף אליה כהן, בשמלת כלה צהובה
זיו והשמלה, ביום שישי. "הארוס שלי חטוף בעזה"
(צילום: מטה משפחות החטופים)
2 צפייה בגלריה
אליה כהן
אליה כהן
אליה כהן, שנמצא בשבי קרוב לחצי שנה. "עדיין במרתפי חמאס"
מאז נאבקת זיו (26) על אהובה בן ה-27, שנמצא בשבי קרוב לחצי שנה: היא מתראיינת, יוצאת למשלחות לחו"ל, משתתפת בעצרות ובהפגנות ואף נאמה באירוע הגשת תלונת משפחות החטופים בהאג. "יודעים איך ניצלתי?", שאלה עבוד בפברואר, ״נקברתי בין הגופות הרבות. גופות ששימשו עבורי מגן. הסיפור שלי מזכיר משהו? בורות ההריגה… התקופה החשוכה ביותר של העם היהודי. אני שחוויתי זוועות, איבדתי את היקרים לי, בן זוגי עודנו נמצא במרתפי חמאס״.
ביום שישי האחרון, עבוד הסתובבה ברחובות תל אביב בעת שמרבית המדינה חגגה את חג פורים. המחזה היה קורע לב: היא לבשה שמלה צהובה עם שרשראות ברזל ותמונות החטופים. במרכז השמלה היה לב מדמם עם תמונתו של אליה כהן. "במקום לעמוד תחת החופה בשמלה לבנה, אני לובשת שמלה צהובה ועומדת עם שלט - הארוס שלי חטוף בעזה", אמרה. צעד זה של עבוד מגיע לצד קריאות רבות של משפחות החטופים לאזרחי המדינה לגלות סולידריות, לצד חגיגות פורים השמחות.
"אליה תיכנן להציע לי נישואים, ואני לא ידעתי את זה", סיפרה עבוד לעיתון "לאשה". "אחרי מה שקרה אמא שלו סיפרה לי שהוא קנה טבעת וסיפר לכולם, חוץ מלי. הוא רצה לעשות לי הפתעה. ב-1 בינואר היינו אמורים להיות בתאילנד, כבר היו לנו כרטיסי טיסה. הוא כנראה רצה להציע שם. השיר שיהיה גם הסלואו שלנו בחתונה הוא Today, Tomorrow של דניס לויד. כשאני שומעת את השיר הזה ישר אני חושבת על אליה".