רב-סרן דוד שקורי, סגן מפקד גדוד 601 בחטיבה 401 של חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול (שלישי) בקרב בצפון רצועת עזה. שקורי, תושב רחובות, היה בן 30 במותו.
4 צפייה בגלריה
רס"ן דוד שקורי
רס"ן דוד שקורי
רס"ן דוד שקורי
4 צפייה בגלריה
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
רס"ן דוד, הבת יהלי והאישה דפנה
(באדיבות המשפחה )
דוד היה נשוי לרס"ן דפנה שקורי, גם היא קצינה בצה"ל שמשרתת במרכז תובלה. לשניים פעוטה בת שנה וחודשיים - יהלי. הוא הותיר אחריו גם את הוריו, ששון וגבריאלה, ושני אחים. משפחתו מוכרת בשכונת תלפיות בירושלים, שם גדל.
"רק הבוקר עוד דיברנו בוואטסאפ. אתמול שלחתי לו הודעה אם קר לו, ואם אכל", שחזרה אמש דפנה בבכי כשחבריה לשירות הצבאי סביבה. "הבוקר סיפרתי לו שהיה לי בוקר קשה. ידעתי שהוא נלחם בעזה בקרבות עם הגדוד שלו. לא האמנתי שיקרה לו משהו רע. אחרי כמה שעות - כשאני בבסיס - הודיעו לי שנפל".
"הוא היה הבעל והאבא הכי טוב בעולם. ידעתי שהוא בעזה נלחם. בהתחלה יותר דאגתי, אפילו שאני קצינה בצבא ויודעת מה קורה. דוד לא סיפר לי על המלחמה, לא רצה להדאיג אותי. רק אמר הכול בסדר", סיפרה. "הוא היה בפעם האחרונה בבית לפני שבועיים. הוא היה מאמן טניס לפני הצבא, והבטיח שיהפוך את יהלי לשחקנית טניס".
4 צפייה בגלריה
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
רס"ן דוד שקורי ומשפחתו
עם הבת יהלי
(באדיבות המשפחה)
השניים הכירו לפני כשש שנים - כשדפנה הייתה קצינת השלישות בגדוד שבו שירת. "דוד הוא הבן אדם הכי שקט וצנוע. לא משנה מה ביקשו ממנו, תמיד נענה בחיוב", אמרה דפנה. "הפקודים שלו אהבו אותו והעריצו אותו. הוא תמיד דאג להם. כולם כל כך אהבו אותו. חשוב לי שיידעו כמה הוא היה בן אדם צנוע, הלב הכי טוב שיש". היא תהתה: "איך אמשיך בלעדיו? כתבתי לו שאני מתגעגעת שכבר כואב לי".
מפרוץ המלחמה נהרגו 562 חיילים, בהם 225 בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. בנוסף אליהם נפצעו 1,665 חיילים, וכעת מאושפזים בבתי החולים 93 במצב קל, 236 במצב בינוני ו-25 במצב קשה.
ביום ראשון האחרון הותר לפרסום שמו של רס"ל (מיל') שמעון יהושע אסולין, בן 24 מבית שמש, שנפל בקרב בדרום עזה. קרוביו של אסולין סיפרו כי הוא יצא לפני חודש וחצי מהרצועה - אך ביקש לחזור ולא ויתר עד ששב להילחם. "שמעון היה בכוח הראשון שנכנס לטהר בתים. באחד הבתים שככל הנראה היה חשוב לחמאס, שמעון החל להילחם יחד עם הרביעייה שאיתו. הוא והצמד שלו הגיעו לקומה השנייה ועל גרמי המדרגות שמעון ביצע לחימה, ונהרג מירי ככל הנראה במקום", אמרו.
ב-31 בינואר הודיע צה"ל על מותו של רס"ן (במיל') יצהר הופמן, בן 36 מאשחר שבמועצה האזורית משגב בגליל, שנהרג בהיתקלות ליד שאטי שבצפון הרצועה. הופמן, מפקד פלגה נערץ ביחידת שלדג, לחם ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי שאליו חדרו עשרות מחבלי חמאס, והיה אחד מהגיבורים שסייעו לשחררו. לפני חודשיים נפצע הופמן, ממובילי הפעולה בבית החולים שיפא בתחילת התמרון ברצועת עזה, וחזר להילחם עוד לפני שהשתקם לגמרי.
פורסם לראשונה: 19:36, 06.02.24