המשטרה פרסמה הערב (שלישי) תיעוד ממצלמות הקסדה של הימ"מ והשב"כ מתוך הפשיטה על הקסבה של שכם, במסגרתה נהרג המחבל איבראהים אל-נבולסי. בתיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ נראית הפעילות תחת אש כבדה באור יום, כמו גם השימוש באמצעי הירי השונים של הימ"מ ותיעוד מתוך הבית שבו התנהל קרב היריות עם המחבלים. בתיעוד נראה גם כלב הימ"מ זילי, שנהרג בחילופי האש עם המחבלים. הערב נקבר זילי בבית הקברות לכלבים של הימ"מ, אחרי תשע שנות שירות ופעילויות רבות בשורות היחידה. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
במשך חצי שנה הצליח אל-נבולסי (18) להימלט מכוחות הביטחון עד שחוסל כאמור לפנות בוקר אחרי קרב שנמשך שלוש שעות בלב הקסבה של שכם. אל-נבולסי נודע במערכת הביטחון כצעיר סורר שקרנו עלתה בעיקר בגלל שהצליח להימלט מחיסול חוליית הטרור שהיה חבר בה - ומאז כיכב ברשתות החברתיות והפך לגיבור מקומי של העיר הפלסטינית.
7 צפייה בגלריה
הלוויתו של המחבל  איברהים אל-נבולסי בשכם
הלוויתו של המחבל  איברהים אל-נבולסי בשכם
הלוויתו של המחבל איברהים אל-נבולסי בשכם
(ציום: רויטרס)


7 צפייה בגלריה
הכלב זילי
הכלב זילי
קברו של הכלב זילי
( צילום: דוברות מג"ב)
7 צפייה בגלריה
הכלב זילי
הכלב זילי
( צילום: דוברות מג"ב)
7 צפייה בגלריה
הכלב זילי
הכלב זילי
( צילום: דוברות מג"ב)
במערכת הביטחון ידעו כבר כמה ימים היכן נמצא אל-נבולסי, אך החליטו להמתין לשעת כושר. גורם ביטחוני אמר ל-ynet כי כוחות הימ"מ ושב"כ נכנסו תחילה באופן מוסווה, ורק לאחר שסגרו על המבנה שבו הסתתר המחבל כרזו לו וחשפו את עצמם. תחילה אל-נבולסי סירב לצאת - אך אז היה הראשון לפתוח באש. הכוחות פתחו בנוהל "סיר לחץ", שמתחיל בירי מנשק קל ומידרדר לאמצעים קטלניים יותר. לבסוף שיגרו הכוחות טיל מטאדור לעבר המבנה שקרס והרג את המבוקש.
כך או כך, למרות גילו הצעיר ולאור העובדה שלא היה משויך או ממומן על-ידי ארגון טרור מסוים, במערכת הביטחון הגדירו את אל-נבולסי כ"פצצה מתקתקת" בשל כוונותיו לבצע פיגועי ירי נוספים נגד ישראלים. גם בבית שבו התחבא בשכם נמצאו מטעני חבלה ואמצעי לחימה רבים שנועדו למטרות טרור.

מוקדם יותר הכריז מושל שכם על שביתה כללית בכל העיר בעקבות החיסול, ובית החולים רפידיא קרא לתושבים להגיע לתרום דם בשל ריבוי הפצועים. הפלגים הפלסטיניים השונים קראו לתושבים לצאת אל מוקדי החיכוך כדי להתעמת עם צה"ל, ואלפים השתתפו בהלווייתו של המחבל בשעה 16:30 - מה שהוביל לחשש מהפרות סדר המוניות.
ברשתות החברתיות פורסמה הקלטה שמיוחסת לאל-נבולסי, שאותה הקליט בזמן שהתבצר בבית, ובה הוא נשמע אומר: "אני אוהב אתכם, אני הולך למות כשהיד חברים. אני אוהב את אמי, תשמרו על המולדת. אל תעזבו את הרובה, אני במצור והולך למות מות שהיד".
תת אלוף (במיל') ניצן נוריאל, מח"ט שומרון לשעבר, אמר לאולפן ynet כי "משימות מהסוג הזה הן לא פשוטות ומחייבות עוצמה והמון אמצעים. זה סוג של הרתעה שיגרום לאזרחים להפריע לפעילות. לא יוצאים למבצע כדי להעביר מסר. צריך לנצל את העובדה שיש פה מבצע מוצלח לצד העברת המסר שחופש הפעולה הישראלי הוא כמעט לא מוגבל".

מתפרעים התעמתו עם צה"ל בחברון, נער נהרג

אחר הצהריים צעירה בת 19 ונער בן 12 נפצעו באורח קל מאבנים שפלסטינים יידו לעבר רכבים על כביש 60 סמוך לקריית ארבע. הם פונו על ידי צוות מד"א במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הצעירה סובלת מפציעות בגפיים והנער מחבלה בפניו. בנוסף, סמוך לכפר אל ערוב שמדרום ליישוב אפרת, לוחם צה"ל נפצע באורח קל מיידוי אבנים לעבר כוח צה"ל.
בחברון התפתחה היום הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-20 פלסטינים, שהבעירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל. מאוחר יותר עדכן משרד הבריאות הפלסטיני כי נער פלסטיני בן 17, מואמן ג'אבר, מת מפצעיו לאחר שנורה במהלך העימותים עם כוחות הביטחון בחברון.