יונתן מימון, עובד הנציגות הישראלית בניו יורק שמואשם בעבירה חמורה של ניסיון לרצח, חזר לישראל והתגייס לחטיבת חי"ר במילואים בניגוד לנהלים, למרות ההליכים המשפטיים המתקיימים נגדו בארצות הברית וטענתו בפני בית המשפט כי הוא סובל מפוסט טראומה. מימון ביקש מהפרקליטות לדחות את המשך המשפט שלו עד לתום המלחמה.
2 צפייה בגלריה
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
גויס לשירות מילואים למרות שנאשם בניסיון רצח. יונתן מימון
נגד מימון הוגש כאמור כתב אישום בגין ניסיון רצח, בעקבות תקיפה אלימה של עובר אורח, שהתרחשה מחוץ למועדון בניו יורק ב-26 בפברואר. לפי האישום, מימון גם שבר חלון של מונית שחלפה במקום, לפני שתקף אדם ישראלי שאינו מכיר - תושב העיר מאור ואנונו. מימון שוחרר בערבות של 25 אלף דולרים וחזר לביתו בישראל, כשהוא מתחייב לשוב לדיונים בבית המשפט. אם יורשע, הוא עלול להישלח לעד 25 שנות מאסר.
"זה ניצול ציני גדול של המצב", אמר ואנונו. "איך הצבא לוקח מישהו שמואשם בניסיון ברצח ועוד נותן לו להחזיק נשק ולשמור על אחרים? זאת הזיה. הוא פוגע במי שבאמת סובל מפוסט טראומה. זה ניסיון להתחמק מהעונש שמגיע לו. הוא חושב שהסיפור ייעלם, שהוא יזכה להנחות. אבל כל מהלך כזה שלו רק מחזק אותי להילחם יותר למען הצדק".

2 צפייה בגלריה
מאור ואנונו
מאור ואנונו
"אני עדיין לא ישן בלילות והוא המשיך בחייו כרגיל". מאור ואנונו לאחר התקיפה
ואנונו אומר כי הוא עדיין סובל מכאב ראש והתקפי זעם בעקבות המקרה. "אני עדיין לא ישן בלילות. אני צריך לעבור ניתוח בכתף בדצמבר. והוא בינתיים המשיך כרגיל בחיים. זה פשוט לא הגיוני".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בהמשך לפניית הכתב, ובהתאם למסמכים שהועברו לידינו, המשך שירותו של החייל נבחן והוחלט להקפיאו משירות מילואים פעיל בהתאם למדיניות במקרים שכאלו. בהתאם, שוחרר החייל לביתו והמשך שירותו במילואים ייבחן עם תום ההליכים הפליליים שמתנהלים נגדו".