3 צפייה בגלריה
שופטת רננה גלפז
שופטת רננה גלפז
מימין לשמאל: רננה גלפז מוקדי, אשר קולה ודני צרפתי
(צילום: גיל נחושתן)
ניצולת השואה שהתלוננה שנאנסה על-ידי עבריין המין המשוחרר עאדל הייב (43) קיבלה בתדהמה את הבשורה על זיכויו בבית המשפט המחוזי בנצרת. "אני מפחדת, לא יודעת מה יהיה", אמרה. "אני לא מבינה איך השופטים זיכו אותו. אני יודעת שהוא יגיע אליי ומפחדת על חיי".
לדבריה, "הוא יעשה את זה גם לאחרות. נשארתי בחיים בנס מהסיוט הזה, ואני מפחדת שעכשיו הוא יחזור ויהרוג אותי". ניצולת השואה, שדיברה עם עורכת דינה אחרי הכרעת הדין, הוסיפה כי "אני יודעת בוודאות שהוא יעשה את זה שוב". בנה אמר: "אם הוא זוכה אז אני המום. זה מזעזע, מתסכל ומקומם, אימא שלי ניצלה רק בנס מהאירוע הזה, זה נגמר בבית החולים, קשה לי להאמין שזו ההחלטה".
הזיכוי המטלטל שפורסם לראשונה ב-ynet ניתן היום בבית המשפט המחוזי בנצרת, על-ידי השופטים אשר קולה ודני צרפתי - שזיכו גם את רומן זדורוב - והשופטת רננה גלפז מוקדי. לפי כתב האישום, הייב אנס את ניצולת השואה בת ה-82 על אף שהיה תחת פיקוח של שב"ס בעקבות שחרורו מעונש מאסר על אונס בת 70. אך בפסק הדין טענו השופטים, בראשות אב בית הדין קולה, כי הפרקליטות לא הוכיחה שהקשישה התנגדה למעשיו.
3 צפייה בגלריה
עאדל הייב
עאדל הייב
עאדל הייב
3 צפייה בגלריה
עוד דורית בן אברהם
עוד דורית בן אברהם
"עבור כל הנפגעות הבאות זה יום שחור". עו"ד בן אברהם, שמייצג את הקשישה
(צילום: q elite beauty )
"הפרקליטות לא הצליחה להוכיח את יסודותיה של עבירת האונס", קבעו השלושה פה אחד. "לא הוכח כי הנאשם אנס את המתלוננת ללא הסכמתה, לא הוכח כי המתלוננת אמרה פעם אחר פעם 'לא, לא', כשם שלא הוכח כי המתלוננת גילתה התנגדות פסיבית כזו או אחרת - שממנה יכול היה הנאשם ללמוד שהמתלוננת סירבה לקיום יחסי שתואמו ביניהם".
עורכת הדין דורית בן אברהם, שמייצגת את הקשישה, אמרה בתגובה: "אני המומה מההחלטה, מה יקרה יום אחרי? אני לא מבינה איך שלושה שופטים זיכו אותו בעבירת אונס של ניצולת השואה. מדובר בקשישה בת 82, שעברה מסכת חיים קשה, אישה מבוגרת שעברה דבר מאוד קשה. גם אם מערכת היחסים התחילה בהסכמה והיא ממש לא התחילה בהסכמה, חובה על הנאשם לעצור בשנייה שנדרש לחדול ממעשיו. עבורי ועבור כל הנפגעות הבאות זה יום שחור. היא חיה בחרדות קשות מאז האירוע".
הנאשם יוצג על-ידי עו"ד פתחי פוקרא מהסנגוריה הציבורית. "מרשי עבר רצח אופי שנמשך כשנה, אחרי מעצר קשה מאוד והרחקה ממשפחתו", טען. "מהרגע הראשון הוא הכחיש את כל העבירות וטען שמדובר בקשר בהסכמה ללא שום עבירה. אנו מודים לבית המשפט שנתן לנו את יומינו וקיבל החלטה נכונה ואמיצה. הלקוח שלי צפוי להשתחרר בימים הקרובים ללא כל תנאי וללא הגבלות. חייו נהרסו מהחקירה, האישומים והפרסומים בכל אמצעי התקשורת. הוא זוכה פה אחד זיכוי מלא".