שני בני אדם נפצעו במהלך סוף השבוע האחרון, לאחר מפגשים עם חזירי בר בחיפה. במקרה החמור מביניהם סובל נער בן 17 משבר בעצם הבריח ומאושפז במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. הנער סיפר כי רכב ביום שישי על אופניים חשמליים באזור הכרמל. במהלך הרכיבה הבחין בחזיר בר על הכביש ובעת שניסה להימנע מלהיתקל בו, החליק, נזרק מהאופניים למרחק של מספר מטרים, התגלגל מספר פעמים ונחבל ברגל וביד.
הנער הובהל למרכז הרפואי בני ציון ולאחר סדרת בדיקות מקיפה, אובחן אצלו שבר מורכב בעצם הבריח. מנהלת המחלקה לרפואה דחופה - מיון ילדים במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אירנה ציסטיאקוב, ציינה כי "ייתכן והנער ייאלץ לעבור ניתוח מורכב".
3 צפייה בגלריה
השבר בעצם הבריח
השבר בעצם הבריח
השבר בעצם הבריח
(צילום: המרכז הרפואי בני ציון)
אירוע נוסף התרחש ביום חמישי בערב, לאחר שאיש התקשורת החיפני, דורון שפר, נפגע על ידי חזיר בר גדול ברחוב בית שערים. בשיחה עם ynet, סיפר שפר: "בשעה תשע בערב הגעתי לאסוף את הבן שלי מבית דודיו. ראיתי באמצע השביל שמוביל אל הבית שלהם חזיר בר גדול. כתבתי להם, 'אני פה, אבל החזיר מפריע לי בדרך'. חיכיתי שלוש-ארבע דקות ואז הוא זז הצידה לשול השביל היכן שיש אדמה. חשבתי שזה זמן טוב ללכת. התחלתי לצעוד, אבל הוא הרים את הראש, והחליט שזה לא מוצא חן בעיניו שאני מתקרב. הוא רץ אליי ובתוך כמה שניות 'בום'. הוא נגח בי, זרק אותי הצידה והמשיך לרוץ למעלה במדרגות בחזרה אל הרחוב".
שפר מספר כי הועף לאחור, אל שולי השביל, וברכו פגעה בחומת בטון נמוכה שמפרידה בין השביל לבין השוליים. "קמתי ממצב השכיבה. הרגשתי מהר מאוד כאבים ברגל, אבל ראיתי שחוץ מזה אני חי. הראש בסדר, הגוף בסדר. ניערתי מעלי את האדמה והלכלוך. צלעתי אל הבית שלהם. סיפרתי להם מה קרה. נשכבתי על הספה הפשלתי את המכנס שלי כלפי מעלה וראיתי שהברך שלי לגמרי מדממת. גיסתי עזרה עם ניקוי הפצע, יוד וחבישה בסיסית. הילד שלי שלא היה עד לאירוע אבל ראה את הפציעה ושמע את הסיפור ממש נבהל. הם סיפרו לי שהחזיר הזה דייר של קבע באזור ושהם מכירים אותו היטב. לדבריהם, החזיר הזה עולה מהוואדי הסמוך".
3 צפייה בגלריה
הפציעה בברך
הפציעה בברך
הפציעה בברך אחרי המפגש עם החזיר
(צילום עצמי)
למחרת, פנה שפר למרפאת לין בחיפה, הוא קיבל זריקת טטנוס, עבר חבישה וקיבל אנטיביוטיקה. "הרופא בדק וראה שאין שבר. זה פצע פתוח וחבלה שדימם לא מעט. זה עדיין כואב לי".
אתה כועס על המצב הזה? "אני לא כועס. חזירים היו בחיפה ויהיו כאן תמיד. מי שחושב שאפשר או צריך להיפטר מחזירי בר בחיפה לא יודע על מה הוא מדבר וזה גם לא יהיה נכון. אבל היה תמיד מאזן אימה. החזירים היו בוואדיות. כשהם עלו לרחובות הם עלו בבודדים וכשכלב עבר, הם ברחו. וזה השתנה בשנים האחרונות גם בגלל הקורונה שרוקנה את האנשים מהרחובות והפכה את החזירים לבעלי הבית וגם בגלל טיפול לקוי של העירייה.
"העניין הוא כרגע לחזור למדיניות שעבדה עשרות שנים. של דילול מבוקר ולהחזיר לחזירים את התחושה שהעיר לא שייכת להם. אני מקווה שזה יקרה, אני מאמין שזה יקרה. ברור לי שלא יתעלמו מזה. הגיע גם ראש עיר שיודע ומכיר את הבעיה. אני מניח שזה ייקח זמן. לא יודע אם זה ייקח 90 יום או 200 יום, אבל אני יודע שזה ייפתר. חזיר הוא חזיר, והוא מתנהג כמו שהוא מתנהג. לצערי, אני נפלתי בסטטיסטיקה. יש כמוני עוד רבים. אני מקווה שזה ילך ויפחת בתקופה הקרובה. שחזירים יהיו חלק מנוף עירנו אבל לא סיבות לתאונות ולפגיעות".

ראש העיר הנכנס מינה פרויקטור לנושא

נושא חזירי הבר והטיפול בהם, היה אחד הנושאים עליהם דיברו במערכת הבחירות לראשות העיר חיפה, לאחר שבשנים האחרונות עלה מספרם משמעותית בעיקר עקב החלטת ראשת העיר היוצאת, עינת קליש רותם, שלא לדלל אותם אלא לנקוט בשיטות טיפול אחרות. עדרי חזירי בר שלמים נראים לא אחת מטיילים בשכונות העיר, זורעים הרס בגינות הבתים ולא פעם פצעו גופנית אנשים.
3 צפייה בגלריה
חזירי בר ברחובות חיפה
חזירי בר ברחובות חיפה
חזירי בר ברחובות חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
מיד כאשר הכריז על מועמדותו לראשות העיר, הבטיח ראש העיר חיפה לשעבר, יונה יהב, כי "תוך 90 יום מחזרתי לתפקיד, נרחיק את כל תופעת החזירים. תושבים וחזירים לא יכולים לחיות ביחד. נוציא את חזירי הבר מחיפה בנחישות וברגישות".
ואכן, יום לאחר בחירתו, ועוד בטרם התיישב רשמית על כיסא ראש העיר (ב-2 באפריל – ל.א), נפגש יהב עם תת-אלוף בדימוס, דוד לוריא, שהיה אחד המפקדים הבכירים בזרוע הים, ומינה אותו לפרויקטור בנושא הטיפול בחזירי הבר. בשיחה עם "ידיעות אחרונות" ו-ynet, אמר יהב: "אני בטוח שהתושבים התחילו לספור לי את הימים. את התושבים לא מעניין מתי מתפרסם ברשומות שאני ראש העיר. הספירה החלה מיום בחירתי".