(צילום: נויל האריס)

"קשה לי לכנות את אמא ואבא שלי הורים", אומרת מ' (36), המתלוננת בפרשת המין המזעזעת שנחשפה הבוקר (יום שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה. "הורים אמורים להגן על הבת שלהם ולא לפגוע בה כמו שהם פגעו בי. אני מוצאת את עצמי מדברת על אבא שלי ולא אומרת אבא, אלא 'הזבל' או 'חלאת המין האנושי'. ממש כך".
3 צפייה בגלריה
(צילום: ליאור אל-חי)
לפי כתב האישום, אביה של מ' אנס אותה במשך 13 שנה, בעוד האם עשתה זאת בהזדמנויות אחרות אחרי שמלאו לבת 18. בכתב האישום תואר כי האב אנס את בתו, ביצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים מהיום שבו חגגה את יום הולדתה ה-17 ועד שנת 2016. היא הרתה פעמיים, והותקפה מינית גם אחרי שהתינוקת שילדה נפטרה בגיל תשעה חודשים בעקבות בעיות רפואיות רבות. התינוקת השנייה לא נולדה, אחרי שהבת עברה הפלה.
הנאשמים, כך תואר, המשיכו לבצע במתלוננת עבירות מין גם כשטיפלה בתינוקת החולה שנפטרה לאחר מכן, בזמן שהייתה מאושפזת בבית החולים, וגם בזמן שהייתה מצויה במשבר נפשי עמוק בעקבות פטירתה של התינוקת. לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד, האב השליט בבית אווירת טרור ונהג באלימות פיזית ומילולית בבני המשפחה.
3 צפייה בגלריה
האב החשוד
האב החשוד
האב הנאשם. "יש בי המון כעס עליהם"
(צילום: ליאור אל-חי)
"יש בי המון כעס עליהם, על השנים הארוכות שפגעו בי בצורה כל כך קשה", אמרה מ'. "על חוסר החמלה וחוסר הרחמים שלהם. על השנים הארוכות של הסבל שגרמו לי, הכאבים הגופניים והנפשיים. רעות הלב שהייתה להם בעיניים כשפגעו בי".
מ' הגיעה היום לבית המשפט, שם פגשה לאחר זמן רב את אביה, שהגיע מלווה באחת מאחיותיה. האם לא הגיעה לדיון לאחר שהשיגה אישור לכך. "כשראיתי פתאום את מי שקוראים לו אבא שלי, הרגשתי תחושות של פחד, רעדה, בלבול וחוסר שקט", אמרה. "הייתה לי חרדה גדולה בגוף. אבל המלוות שלי, התובעת מהפרקליטות עו"ד עינב איטסקו-גולד ועו"ד רלי גוטמן, שמייצגת אותי מטעם הסיוע המשפטי של משרד המשפטים, ליוו אותי צמוד והרגיעו אותי. היה לי חשוב מאוד שהן יהיו לידי".
"זו תחושה מאוד קשה, אבל אני הכי שלמה עם מה שאני עושה. מי שעשה משהו רע, שייענש. הם ההורים שלי והם אמורים להגן עליי ולא להרוס אותי. בפועל, הם הרסו אותי והרסו לי את החיים"
"לראות פתאום את אבא זה לקבל 'כאפה לפנים'", הוסיפה. "בכלל, כל ההגעה לדיון היום לוותה בחששות, אבל גם בנשימה ארוכה ובאנחת רווחה מסוימת, שסוף-סוף אחרי כל כך הרבה שנים זה קורה והמשפט מתחיל היום. באמת הגיע הזמן, אחרי הרבה שנים שבהן סבלתי ולא התלוננתי כי לא הייתי מסוגלת, שיעמידו את האנשים שפגעו בי לדין".
הסתכלת על אבא שלך? "ראיתי אותו. היו פעמים שהסתכלתי עליו והיו פעמים שלא. השתדלתי שלא, אבל לפעמים העיניים שלי התרוממו לעברו כמעט בחוסר שליטה מבלי שרציתי. הייתה פעם אחרת שראיתי שהוא מסתכל עלי ומיד הסיט את המבט".
"אני נמצאת במתח אינסופי וחרדה", הוסיפה. "אני חוששת ממה יהיה ואיך יהיה. אני באה כאן ואומרת דברים נגד ההורים שלי, זו מכה גדולה. חושבת לעצמי, 'בואי הנה, ההורים שלך עשו את זה. את לא יכולה להתחמק מזה, כמה שזה נורא'. זו תחושה מאוד קשה, אבל אני הכי שלמה עם מה שאני עושה. חשוב לי שהצדק ייראה וייצא לאור. מי שעשה משהו רע, שייענש. הם ההורים שלי והם אמורים להגן עליי ולא להרוס אותי. בפועל, הם הרסו אותי והרסו לי את החיים".
בבית המשפט, היום
(צילום: ליאור-אל חי)

היא המשיכה לתקוף: "במעשים שלהם ראיתי חוסר חמלה, חוסר השגחה. הם היו ההורים שלי, היו אמורים להשגיח עליי ולשמור עלי שאף אחד לא יפגע בי, והם בעצמם פגעו בי".
מ' סיפרה כי המעשים המיניים בה מצד אביה החלו בהגיעה לגיל 17. "עוד לפני זה המצב בבית היה קשה מבחינת האלימות של אבא", אמרה. "הוא היה מכה אותנו וגם את אמא". היא טוענת כי אמה ידעה על עבירות המין שביצע בה האב: "לא ביקשתי ממנה עזרה. אני לא אמורה לבקש עזרה מאמא שלי, כשיש כאלו מעשים נוראיים. היא אמורה לעשות את זה לבד. היא אמורה הייתה להגן עלי".
3 צפייה בגלריה
רלי גוטמן
רלי גוטמן
הבת ועורכת הדין רלי גוטמן, היום בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
המעשים המיניים במ' נמשכו בין גיל 17 ועד הגיעה לגיל 30, עם הפסקה באמצע של שלוש שנים. היא הרתה פעמיים כתוצאה ממעשי אונס של אביה. במקרה אחד היא ילדה כאמור את התינוקת, כאשר למעשה אביה של הפעוטה הוא גם סבה. התינוקת סבלה מבעיות DNA קשות, ובגיל 9 חודשים נפטרה. בהיריון השני ביצעה הפלה.
"את התלונה במשטרה הגשתי בשנת 2016 כשאני בת 30", אמרה. "זה השלב שהחלטתי לדבר. הייתי צריכה להיות אמיצה מספיק כדי לעשות את זה. לפני זה לא הייתי מספיק אמיצה. אני לא חוששת מהם היום ולא מפחדת לעמוד על דוכן העדים ולהעיד נגדם כשהם יושבים מולי. אספר את האמת. אדם שאומר אמת לא צריך לפחד, ואני לא מפחדת מהם - ולא מפחדת מהאמת".