ביום שישי הותקף אמבולנס בעזה ובישראל הודו באחריות לכך, מאחר שהסיע פעילי חמאס. הערב (רביעי) מפרסמים צה"ל ושב"כ הקלטה שבה מודה מחבל חמאס כי הוא משתמש באמבולנסים כדי להתנייד ברצועה. "אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שארצה", אמר המחבל לתושב עזה ששוחח איתו. האזינו להקלטה, וצפו בהודאות מחבלי הנוחבה לגבי השימוש באמבולנסים למטרות ארגון הטרור.

2 צפייה בגלריה
הסוס שנפגע ליד בית החולים שיפא
הסוס שנפגע ליד בית החולים שיפא
אמבולנס שהותקף ליד שיפא. לחמאס כלים משלו - והם דומים לאלה האזרחיים
(צילום: MOMEN AL-HALABI / AFP)
מלבד זאת, אוסף ציטוטים מחקירות שב"כ של מחבלי הנוחבה שלקחו חלק בטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, חושף גם הוא את השימוש של מחבלי חמאס באמבולנסים ובבתי חולים לטובת פעילות צבאית ברצועה.
"לאל-קסאם יש אמבולנסים משלהם. חלקם נמצאים בבסיס הצבאי. המראה שלהם דומה לאמבולנסים האזרחיים, כדי שלא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל", אמר אחד המחבלים בחקירתו. מחבל אחר טען כי "היהודים לא פוגעים באמבולנסים", בעוד מחבל נוסף מכוח הנוחבה אמר כי "בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם גם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר".
אחד המחבלים סיפר בחקירת השב"כ כי רוב בכירי חמאס, כולל יחיא סינוואר, מסתתרים בבתי החולים - ובעיקר בשיפא. "הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם", הוא אמר. "בשיפא למשל יש קומת מרתף. זה מקום גדול, שם מסתתרים. הגדולים, הראשיים (המפקדים הבכירים - י"ז)". עוד מחבל סיפר כי "מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו. הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים".

2 צפייה בגלריה
האמבולנס שנפגע ליד בית החולים שיפא
האמבולנס שנפגע ליד בית החולים שיפא
(צילום: AFPTV STRINGER / various sources / AFP)
בצה"ל ושב"כ אמרו כי חמאס משתמש באמבולנסים, בתי חולים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר לצורכי טרור - ועושה שימוש באמבולנסים להעברת אמצעי לחימה ומחבלים ברצועה.
ביום שישי האחרון טען משרד הבריאות בעזה כי 15 בני אדם נהרגו ו-26 אחרים נפצעו בתקיפה של אמבולנס ליד בית החולים שיפא בעזה. שעות ספורות לאחר התקיפה, וההאשמות נגד ישראל בעקבות התמונות הקשות, אמרו בישראל בהודעה רשמית כי אותו אמבולנס הסיע חוליה של חמאס, שהייתה בסמוך לבית החולים שמתחתיו נמצאת מפקדת שליטה של חמאס.
"כלי טיס של חיל האוויר תקף אמבולנס שזוהה על ידי הכוחות ככזה שמשמש חוליה של חמאס, בסמוך לעמדה שלה בשדה הקרב", נמסר בהודעה שהועברה ל-CNN. "כמה מחבלים של חמאס חוסלו בתקיפה. יש לנו מידע שמראה שחמאס משתמש באמבולנסים להעברת מחבלים ונשק".
דובר מטעם משרד הבריאות בעזה טען מנגד כי האמבולנס היה חלק משיירה שיצאה מבית החולים בדרכה למעבר רפיח שבדרום הרצועה, ולצלב האדום נמסר על תנועתה.