1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
שני תושבי טייבה בשנות ה-20 לחייהם נעצרו הלילה (בין חמישי לשישי) בחשד לתקיפת טרנסג'נדרית בחוף הצוק בתל אביב. בית המשפט האריך אחר הצהריים את מעצרם עד יום שני.
המשטרה פתחה בחקירה בעקבות קבלת דיווח על תקיפת הטרנסג'נדרית. מבדיקה ראשונית של שוטרי תחנת תל אביב-צפון התברר כי במהלך מפגש מיני, תקף אחד החשודים את הקורבן והכה אותה בכל חלקי גופה.
בהמשך היא הותקפה על ידי חשוד נוסף שהגיע למקום. עוד התברר כי השניים גנבו ממנה לפי החשד אלפי שקלים במזומן. השוטרים איתרו במהירות את החשודים ועצרו אותם. האישה, שנחבלה קשות בפניה, נזקקה לטיפול רפואי.

"לא נעבור לסדר היום"

באגודה למען הלהט"ב בישראל גינו את המקרה בחריפות. "התקיפה בחוף הצוק היא פשע שנאה להט"בופובי מזעזע. אנחנו מייחלות לשלומה המהיר של האישה ומצפות מהמשטרה למצות את הדין המלא עם התוקפים הנפשעים. לא נשתוק ולא נעבור לסדר היום על כל מקרה אלימות נגדנו".
עוד צוין בתגובת האגודה כי "מנתוני דו"ח הלהט"בופוביה בשנה האחרונה בכל שלוש שעות מדווח מקרה שנאה או אלימות כלפי הקהילה הגאה. אנחנו מבקשות ומבקשים לא להישאר לבד ולדווח לנו על כל מקרה להט"בופובי".
בר יצחק, מנכ"לית פרויקט גילה להעצמת הקהילה הטרנסית, מסרה בתגובה: "אירוע התקיפה והשוד של האישה הטרנסית הלילה בחוף הצוק הוא תזכורת נוספת לכך שנשים טרנסיות מהוות מטרה קלה לתוקפים, פעם אחת בשל היותן נשים ופעם שנייה בשל היותן טרנסיות. על המדינה והמשטרה למצות את הדין עם התוקפים, ולעשות חשבון נפש באשר לאחריותן לשלומן של נשים אלה בפרט ולמיגור האלימות על רקע טרנספובי בכלל".
אלישע אלכסנדר, מנכ"ל עמותת מעברים, מסר: "אנחנו שולחות את תמיכתנו לאשה שהותקפה, ומאחלות לה החלמה מהירה וטובה. החוק מכיר כיום בעבירה כפשע שנאה אם היא בוצעה על רקע דת, גזע, מין או נטייה מינית, אך אם היא בוצעה על רקע זהות מגדר - הגדרתה כפשע שנאה תלויה בפרשנות של בית המשפט. אנחנו במעברים דורשים להוסיף המונח 'זהות מגדרית' לעילות המגדירות תקיפה כפשע שנאה במסגרת חוק העונשין. הזכות הבסיסית של הקשת הטרנסית בכלל, ונשים טרנסיות בפרט, לחיים חופשיים מאלימות - צריכה לעמוד לנגד כלל הציבור, בלי קשר לעמדתו הפוליטית או הדתית".