3 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתב"ג
תחנת רכבת נתב"ג
10 מיליון נוסעים מאז פתיחת הקו. תחנת הרכבת בנתב"ג
(צילום: רויטרס)
קו הרכבת המהירה מירושלים שעוצר בנמל התעופה בן גוריון נחנך בשלהי 2018, ומאז כמות הנוסעים בו עלתה בהתמדה. כיום, הקו חווה עומס בתוך הרכבות וכן בתחנת יצחק נבון בבירה, שכן כ-15 אלף בני אדם נוסעים בו מדי יום. לאור הביקוש הרב, רכבת ישראל ומשרד התחבורה בוחנים הוספת רכבות לילה, וכן את הוספתה של נסיעה שלישית בשעה, שעשויים להתממש עוד בשנה הבאה.
הבדיקה עוסקת בין היתר בצורך לשלב בין נסיעות לילה בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מבלי לפגוע ביכולתם של הצוותים הטכניים לבצע את פעולות התחזוקה במנהרות הארוכות בקו, שמתבצעות גם הן בלילות. במקביל, הוספת הנסיעה השלישית בשעה צפויה להיות מיושמת לאחר השלמת התקנתה של מערכת איתות חדשה. המערכת תאפשר להעלות את כמות הרכבות במסילת איילון מ-14 כיום ל-17.
3 צפייה בגלריה
תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים
תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים
מתוכננת הוספת קווי לילה לנתב"ג. תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים
(צילום: EPA)
לפי נתוני רכבת ישראל, לאחרונה נסע בקו הנוסע ה-10 מיליון מאז השקתו, ובעקבות הביקוש הרב הוחלט כי החל מהשבוע הבא לוח הזמנים של הקו יוקדם בחצי שעה, כך שהרכבת הראשונה מהרצליה לבירה תצא בכל יום בשעה 05:24, והרכבת הראשונה מירושלים תצא בשעה 06:09.
3 צפייה בגלריה
מתחת לפני הקרקע: תחנת יצחק נבון בירושלים
מתחת לפני הקרקע: תחנת יצחק נבון בירושלים
מתחת לפני הקרקע: תחנת יצחק נבון בירושלים
(צילום: יח"צ)
בנוסף, לאחרונה החלו עבודות להוספת כניסה נוספת אל תחנת יצחק נבון בירושלים, שתקל על העומסים בכניסה היחידה הקיימת כיום. עם זאת, טרם נקבעה תוכנית להוספת מעליות נוספות לרציפים התת קרקעיים, שיסייעו להפחית את העומס מהמעליות הקיימות. עוד נמסר כי בחודשים הקרובים מתוכננת הגדלה בתדירות הרכבות מירושלים למודיעין, לשתי רכבות בשעה במקום אחת כיום.
בתוכנית החומש הנוכחית של הרכבת הוקצבו 4.5 מיליארד שקלים לצורך הארכת הקו לתוך מרכז ירושלים, עם תחנה חדשה בסמוך לכיכר הדווידקה ושוק מחנה יהודה, וכן במתחם התחנה. הארכת הקו צפויה להסתיים עד סוף העשור.