"הייתי מאוכזבת, בתור אחת שהעבירה קורסים לפרשי משטרה ומכירה את התחום, הרגשתי שניצול הכוח הזה הוא מזעזע". כך סיפרה הבוקר (א') יעל ראובני, שפרש משטרה תועד משתמש בשוט נגדה בהפגנה אתמול. בריאיון לישי שנרב ושרון כידון ב-ynet radio אמרה ראובני כי תגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות המקרה. אחד מראשי המחאה בחר לגבות את הפרש: "פעל לפי פקודה, לא ניתן לשלטון לסכסך בינינו לבין המשטרה". מח"ש פתחה בבדיקה של האירוע, וזימנה לחקירה את הפרש שתועד מצליף במפגינה.
"נשמענו להוראות המשטרה, היינו בדרך למעלה, ותוך כדי שהם הציבו מכת"זית הם דחקו גם במפגינים. אולי לא הלכתי מספיק מהר, לא יודעת", סיפרה. "לא הכיתי בשלט את הסוס, זו טענה מגוחכת ומצחיקה. הלכתי לכיוון קפלן, והמפגש הראשון בינינו היה כשהוא דרך עליי עם הסוס שלו, ואז דחק בי והתחיל להצליף בי תוך שהוא צועק עליי להתקדם. הוא המשיך לדרוס אותי ולא נתן לי להתקדם. במקביל עוד פרש חסם אותנו, ושניהם הכו אותנו".
כלומר מבחינתך בשלב הזה ניסית להתפנות מאיילון, לבקשת המשטרה. "היינו במהלך הפינוי, לא הייתי באף חיכוך מול המשטרה".
2 צפייה בגלריה
יעל ראובני
יעל ראובני
יעל ראובני והתיעוד מההפגנה אתמול
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה עוצמה יהודית
ישיבת סיעה עוצמה יהודית
"לא מאמינה למילה שהוא אומר, אבל מקווה שהאלימות כלפי מפגינים תסתיים". בן גביר
(צילום: AFP)
מה הרגשת כשהוא הכה בך עם השוט? "המון כאבים, כי הוא גם הצליף בי ביד שנפצעה בשנה האחרונה בתאונת דרכים, והיא עוד לא חזרה לתפקודה המלא. חשתי גם השפלה".
היו ביניכם חילופי דברים תוך כדי או אחרי? "שום דבר, לא היה חיכוך. זה הרגיש שהוא מחפש איפה להוציא עצבים. הייתי מאוכזבת. בתור אחת שעשתה קורסים לרכיבה עם פרשים מהמשטרה ומכירה את תחום הרכיבה על סוסים, פשוט הרגשתי שניצול הכוח הזה הוא מזעזע".
את כבר יודעת במי מדובר? האם תגישי תלונה במח"ש? "אני יודעת במי מדובר, אני גם מכירה את אחד מהפרשים שחסמו אותי. אני מאוכזבת, אגיש תלונה במח"ש".
שמענו הבוקר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתראיין ואומר כי "זה אירוע חמור, הזדעזעתי לראות את זה". הופתעת מהתגובה שלו? מה את חושבת עליה? "הופתעתי מהתגובה שלו, בעיקר כי אני לא כל כך מאמינה לאף מילה שהוא אומר. אבל אני מקווה שלפחות פה יהיה אירוע של למען יראו וייראו, ושייעשה פה משהו שצריך להיעשות, ותסתיים האלימות הזאת כלפי מפגינים".
בתוך כך, ישי גרין, אחד ממארגני המחאות נגד המהפכה המשפטית, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי פעולתו של הפרש שתועד מצליף בראובני "אינה מסכנה חיים ועושה את העבודה. זה לא נעים, אבל צריך להקשיב לשוטרים". לדבריו, "אם זו האלימות שנראה בהפגנות מעכשיו ועד לנפילת השלטון אני חותם על כך. הפרש הזה לא צריך להיענש לדעתי, זה כוח סביר. שוב, מי שמפחד ממכות יבשות שיקשיב לשוטרים ולא ייפגע. ונזכור את המסר: 'הפרשים אחים! השוטרים אחים! השוטרות אחיות! - לא ניתן לשלטון המושחת לסכסך בינינו לבין המשטרה".
בהמשך כתב גרין: "זו לא אלימות, זו בדיחה. אלימות זה כששוברים ברכיים כמו ברוסיה. תלמדו טיפה לפני שאתם מזדעזעים. אפשר לחשוב, הצלפה קטנה. בלי המשטרה אנחנו אבודים, אין פרופורציות. אם הם ינצחו לאף אחד לא יהיה אומץ לצאת להפגין. אנחנו צריכים את המשטרה לצדנו, אין ברירה, גם אם יש סדיסטים פה ושם".
ממשטרת ישראל נמסר: "בהמשך לאירועי המחאה בתל אביב, בשיחה שהתקיימה בין מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד, ביקש המפכ"ל מניצב אשד לתחקר את האירוע. עוד הנחה המפכ"ל את מערך אגף המבצעים, על הקצאה מיידית של מצלמות קסדה למערך הפרשים על מנת לתעד אירועים אלה בזמן אמת".