2 צפייה בגלריה
סרגיי נוביצקי נסע לאוקראינה להתגייס
סרגיי נוביצקי נסע לאוקראינה להתגייס
סרגיי נוביצקי נסע לאוקראינה להתגייס
"קשה לי ובא לי לבכות. העולם כולו מפחד מפוטין, ששולח אנשים להרוג ילדים ואזרחים. זה גורם לי להתנדב לקחת נשק, ולעזור לצד האוקראיני". את הדברים האלוה אמר סרגיי נוביצקי, אחד הישראלים שהחליטו לעלות על מטוס ולהצטרף לקרבות באוקראינה.
הוא בן 38, נולד בקייב ועלה לארץ לפני 24 שנים. אף שהוא מגדיר את עצמו ישראלי לכל דבר ועניין, המראות מהימים האחרונים באוקראינה מולדתו לא מרפים ממנו. הצד היהודי במשפחתו - אמו, סבתו, והדודה גרים בישראל, אבל אביו של סרגיי הוא אוקראיני, ועדיין גר בקייב: "אמא דיברה איתו לפני כמה ימים, והוא במצב טוב. הוא מוכן ללחימה". מלבד אביו, לסרגיי יש גם ילד מנישואים קודמים שחי גם הוא במדינה.

הלחימה באוקראינה - כתבות נוספות

לאחר שעלה לארץ התגייס סרגיי לצה"ל כתומך לחימה, ובימים אלה הוא החליט שאחרי השירות הצבאי בישראל הוא חייב לעזור גם לארץ הולדתו. "נלחמתי פה והתגייסתי לצבא ברצון רב, עכשיו אני חייב לנסות להגן על המשפחה שלי שם", הוא מספר, "אני אוהב את מדינת ישראל וכשיש בעיה אני מתגייס. עכשיו יש בעיה באוקראינה, ואנחנו כאזרחי ישראל שנולדנו באוקראינה מבקשים שהעולם, כולל ישראל, יעזרו".
לדבריו, מתארגנות קבוצות שונות של ישראלים שמוכנים להילחם כמוהו למען האוקראינים, וכרגע הם רק מחכים לקבל אישורים לציוד הגנה שביקשו להוציא בטיסה מהארץ. "מדובר על יציאה מישראל לפולין, ומפולין לעבור את הגבול עם אוטובוס או באופן רגלי לאוקראינה", סרגיי מתאר את המסע שהוא צפוי לעבור בדרך לקרבות. "עדיין לא יודעים לאיזו עיר נגיע, רוב הסיכויים שנקבל את הפקודות בזמן שנחצה את גבול אוקראינה. אם הכל יעבור חלק, אני מקווה שיתנו לנו לצאת ב-48 עד 72 שעות הקרובות", הוא מוסיף.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בהבימה במחאה על המלחמה של רוסיה באוקראינה
הפגנה בהבימה במחאה על המלחמה של רוסיה באוקראינה
אלפים מפגינים למען אוקראינה בתל אביב, שלשום
(צילום: מוטי קמחי)
אל סרגיי מצטרפים כרגע עוד שני חברים והם מתכננים לנסוע יחדיו: "יש לי דרכון אוקראיני אז אני יכול לצאת מבלי לסבך את ישראל. אני מקווה שלא נצטרך להילחם ושיהיה שלום, אבל אם לא, אני חייב להגן על קרובי המשפחה שלי".
שלשום פרסמה שגרירות אוקראינה בישראל קריאה בעברית לכל המעוניינים להתנדב ללחימה מול רוסיה. בהודעה שפורסמה מטעמה נכתב: "דחוף! לתשומת ליבם של המעוניינים להשתתף בהגנה על אוקראינה מפני התוקפנות הצבאית הרוסית. בני ארצנו היקרים, אחים וכל אזרחי ישראל האכפתיים ואזרחי מדינות אחרות שנמצאים כיום בישראל: השגרירות החלה בגיבוש רשימות מתנדבים המעוניינים להשתתף בפעולות לחימה נגד התוקפן הרוסי. אם אתם מוכנים להגן על הריבונות של אוקראינה, אנא שלחו הודעה עם תעודת זהות, אזרחות, תאריך לידה, מספר דרכון זר, התמחות צבאית ואנשי קשר. השגרירות תודיע על צעדים נוספים".