סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בת 20 ממושב גיאה שבחוף אשקלון, נהרגה היום (רביעי) במטח הרקטות ששוגר בבוקר לעבר בסיס פיקוד הצפון בצפת. כך התיר לפרסום דובר צה"ל. בנג'ו שירתה בקריית איסוף יבשתי בגדוד 869 בעוצבת הגליל. אמה, הדס זיו בנג'ו, שיתפה את מודעת האבל על בתה, ואמרה: "אני לא מאמינה שהדפיקה בדלת הגיעה גם אליי".
מתחילת המלחמה נהרגו 570 חיילי צה"ל, 233 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. בנוסף, 2,897 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, מהם מאושפזים כעת 86 במצב קל, 237 במצב בינוני ו-29 במצב קשה.
4 צפייה בגלריה
סמ"ר עמר שרה בנג'ו ז"ל
סמ"ר עמר שרה בנג'ו ז"ל
"ילדה מבריקה שלא ויתרה על החלומות". סמ"ר עמר שרה בנג'ו
(צילום: דובר צה"ל )
4 צפייה בגלריה
סמ"ר עמר שרה בנג'ו ז"ל
סמ"ר עמר שרה בנג'ו ז"ל
סמ"ר עמר שרה בנג'ו
בנג'ו התגוררה בסמיכות לביתה של סמל יעל לייבושור (20) - תושבת גיאה - ששירתה בגדוד 414 שבחיל הגנת הגבולות, ונהרגה בנחל עוז ב-7 באוקטובר. הלווייתה של בנג'ו תתקיים הערב במושב שבו התגוררה. סבתה, עליזה, ספדה לה: "עמר שלי, נכדתי האהובה. הלב נשבר ומתקשה להמשיך לפעום".
דגנית קרני-בכר, המחנכת של עמר בתיכון שיקמה ביד מרדכי, סיפרה בשיחה עם ynet: "היא סיימה ללמוד אצלנו בקיץ 2021, והייתה תלמידה מבריקה, שקטה, צנועה מלאה בטוב, חוקרת וסקרנית. היא לא ויתרה על החלומות שלה ודאגה ללכת בדרכה ולהגשים אותם. היו לה תוכניות גדולות".
4 צפייה בגלריה
 הרמטכ"ל הרצי הלוי  בהערכת מצב בגבול הצפוני
 הרמטכ"ל הרצי הלוי  בהערכת מצב בגבול הצפוני
"לחשוב מוכנות למלחמה". הרמטכ"ל בגבול הצפון, לאחר המטח
(צילום: דובר צה"ל )
סמ"ר בנג'ו הייתה עתידה להשתחרר בחודש הבא, אך לדברי קרני-בכר היא רצתה להמשיך במילואים בגלל המלחמה. "אחר כך היא רצתה לטייל ואז ללמוד הנדסה אזרחית", סיפרה. "ילדה מבריקה, בעיקר בפיזיקה ובמתמטיקה. היה לה לב ענק, עולם ומלואו". קרני-בכר הוסיפה בכאב שבית הספר בו היא מלמדת איבד שלושה תלמידים נוספים בטבח ב-7 באוקטובר - טל קרן, אור תעסה ונדב טייב.

8 פצועים, צה"ל תקף בלבנון

כתוצאה מהמטח לבסיס בצפת, נפצעו שמונה חיילים - אחד מהם, לוחם מילואים מאגף התקשוב, נפגע באורח קשה. אחרים נפצעו באורח בינוני וקל, וכולם סובלים מחבלות בגפיים. הם מטופלים בבית החולים זיו בצפת. המטח שוגר ב-09:04 מאזור הכפר ראמיש בדרום לבנון, וכלל 11 טילי גראד בקוטר 22 מ"מ. ארבעה מהם נפלו בשטחים פתוחים ליד נטועה, אחד ליד חניון בית החולים זיו בצפת ורקטה נוספת פגעה בבסיס פיקוד הצפון והביאה למותה של סמ"ר בנג'ו.
המיירטים של כיפת ברזל לא יירטו את אותן רקטות, והסוגייה מתוחקרת כמו בכל ניסיון יירוט, כמו גם זמן האזעקה. סמ"ר בנג'ו הייתה בדרכה למיגונית מאזור המגורים כשנפגעה מהטיל, כמוה גם החיילים שנפגעו סמוך אליה.
הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון אישרו בתגובה סדרת תקיפות אוויריות ובהן סדנת אמל"ח ושלוש מפקדות של חיזבאללה. הערב תתקיים הערכת מצב נוספת בצמרת צה"ל ונבחן סט נוסף של פעולות.
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדים בגבול לבנון, ואמר ללוחמים: "אנחנו לא מסיימים את זה בלי להחזיר את התושבים למטולה ולכל היישובים בצפון, ברמת ביטחון גבוהה מאוד. איך זה יקרה? אנחנו במדים, ואתם גם כשאתם הולכים הביתה, התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה. זו המשימה הראשונה שלנו, זה אין אף אחד שחולק איתנו ואנחנו עכשיו מתמקדים בלהיות מוכנים למלחמה בצפון. בסוף אנחנו נהיה מוכנים למלחמה, אם זה ייגמר לא במלחמה זה לא ייגמר בהתפשרות על ההישגים".
בתגובה למטח ביצע צה"ל גלי תקיפות נרחבים בשטח לבנון, ופגע בין היתר במטרות ששייכות לכוח רדואן של חיזבאללה. לפי דובר צה"ל, הותקפו מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור במרחבים ג'בל אל בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. בלבנון דיווחו על ארבעה הרוגים לפחות, בהם גם אישה ושני ילדים. מתחילת המלחמה נהרגו 200 פעילי חיזבאללה, לצד כ-50 מחבלים מארגונים נוספים. ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה איים להגיב על התקיפות, ואמר כי "אם יש כאלה שמדמיינים שהם יכולים להשיג מטרות שלא השיגו ב-2006 - הם טועים".



4 צפייה בגלריה
יעל לייבושור
יעל לייבושור
שכנתה של בנג'ו, שנהרגה בנחל עוז ב-7 באוקטובר. סמל יעל לייבושור ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בינתיים, השר בני גנץ התייחס לאירוע הירי במהלך ביקור שערך בישיבת ההסדר החרדית חדוותא, ואמר כי "צה"ל, באמצעות פיקוד הצפון וכל המערכים, פועל במשך ארבעה חודשים כדי להגן על הצפון ולדחוק את חיזבאללה מקו הגבול. אנחנו נמצאים בלחימה בצפון כל הזמן, והבוקר חווינו אירוע קשה שהתגובה עליו תגיע בקרוב ובעוצמה.
"חשוב שנהיה ברורים - מי שאחראי על הירי מלבנון זה לא רק חיזבאללה או גורמי טרור, אלא גם ממשלת לבנון ומדינת לבנון שמאפשרות את הירי, ואין שום מטרה או תשתית צבאית במרחב הצפון ולבנון שאינן על הכוונת שלנו. גם בעתיד, ובכל הסדר שלא יהיה, מי שיסכן אותנו יטופל מבחינה מבצעית. אנחנו לא מוכנים לחזור למציאות 6 באוקטובר לא בדרום ולא בצפון".
בפגישה שקיים מוקדם יותר הרמטכ"ל עם ראשי הרשויות בצפון הוא אמר כי"אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ורשויות הצפון יחזרו לשגשג. יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול - זו לא הנקודה להפסיק בה. אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר. המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים ועם כל היכולות. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד".