פורום יוצאי יחידות מיוחדות באמ"ן, מוסד ושב"כ יצאו במכתב חריף נגד ראש השב"כ, רונן בר, על הדברים שאמר אמש בנוגע להפגנות.
הפורום שמורכב ברובו מיוצאי יחידות מסווגות באמ"ן, מוסד ושב"כ שלח היום (רביעי) מכתב אישי לבר בו הביעו חבריו פליאה על כך שבחר להתייחס לאלימות המפגינים אמש מול בית ראש הממשלה בירושלים, בעוד הוא אטם את פיו במהלך השנתיים האחרונות נוכח המהפיכה המשפטית.
1 צפייה בגלריה
רונן בר וההפגנה בירושלים
רונן בר וההפגנה בירושלים
רונן בר וההפגנה בירושלים
(צילום: EPA / ABIR SULTAN)
במכתב אשר נכתב כמעט באופן חברי לבר ונפתח במילים "רונן, אנחנו מכירים, גדלנו באותם יחידות ומכירים את מילותייך וזכויותיך. מאז ינואר 2023 חיכינו לשמוע ממך בפומבי את המתבקש - שההסתערות האלימה של ממשלת ישראל על הדמוקרטיה ושלטון החוק הם-הם האיום הקיומי הגדול ביותר על המדינה. חיכינו לשווא".
בהמשך נכתב: "ואילו עכשיו, כל מה שבחרת לצאת נגדו בפומבי הוא אלימות המחאה כביכול. אותה מחאה ששומרת על איפוק ואי-אלימות מופתיים; מחאה שמצילה את ישראל, ושמהווה חסם אחרון בפני ממשלה מופקרת שהופכת את ישראל למדינה חשוכה, חלשה ומצורעת".
במכתב מסתייגים כותביו מכל סוג של אלימות, אך באותה נשימה טוענים כי אי אפשר לעשות איפה ואיפה. "רונן אנחנו נגד כל סוג של התקרנפות. נזכיר לך מה למדנו כולנו תמיד: אנו משרתים את הממלכה,לא שום מלך".
כזכור, בר פרסם הבוקר אזהרה חריגה, לאחר אירועי אמש בהפגנה, בה נכתב: "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים". לדבריו, "ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית. זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם".