שני מעצרים של כוחות צה"ל הלילה (בין שלישי לרביעי) באזור שכם הסתיימו בעימותים אלימים, ללא נפגעים לכוחותינו. במקרה הראשון, כוח של סיירת גבעתי עצר מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור שהתנגד למעצרו וניסה לחטוף נשק לאחד החיילים. במהלך פעולת המעצר השנייה, שבוצעה על ידי גדוד 202 של חטיבת הצנחנים, חמושים פלסטינים ירו לעבר החיילים שלא איתרו את המבוקש, אך עצרו את אביו. גם ביציאת הכוחות מהעיר, היו חילופי אש בינם לבין חמושים פלסטינים.
בנוסף לעימותים בשכם, פלסטינים השליכו הלילה בלוקים לעבר רכבים צבאיים בעיר הפלסטינית אל-בירה הסמוכה לרמאללה. לפי דיווחים פלסטיניים, צעיר אחד נעצר באל-בירה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מחילופי אש כבדים בין כוח צה''ל למחבלים בזמן מעצר מבוקשים באלבירה סמוך לרמאללה
תיעוד מחילופי אש כבדים בין כוח צה''ל למחבלים בזמן מעצר מבוקשים באלבירה סמוך לרמאללה
השלכת הבלוקים סמוך לרמאללה, הלילה
מצה"ל נמסר כי "לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון". הפלסטינים דיווחו על 15 מעצרים שבוצעו הלילה בסך הכול, בהם מעצר של שחקן טאקוונדו מוכר בנבחרת פלסטין.
משרד הבריאות הפלסטיני עדכן בשבת על שני פצועים קשה מירי צה"ל בעימותים שהתפתחו בצהריים בכפר קראוות בני חסן שבאזור שכם, בהשתתפות עשרות מתפרעים. השניים פונו לבית החולים בסלפית עם פגיעות בחזה. בצה"ל אמרו כי החשודים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר מפר סדר מרכזי.
3 צפייה בגלריה
חצי חצאים עידו ברוך ונועה לזר
חצי חצאים עידו ברוך ונועה לזר
המצוד אחר המחבלים שהרגו אותם עדיין נמשך. עידו ברוך ונועה לזר
(צילום: דובר צה"ל, יאיר שגיא)
בלילה שבין שבת לראשון, כוח צה"ל מסיירת צנחנים שהיה במארב ליד צומת זיף שבדרום הר חברון, סמוך לעיירה יטא, ירה ופגע במחבל פלסטיני שיידה בקבוק תבערה לעבר הכביש. המחבל טופל ע"י הכוח ופונה במצב קשה לבית חולים בירושלים.
העימותים האחרונים התרחשו על רקע המשך המצוד אחר המחבל עודאי תמימי שהרג את הלוחמת נועה לזר במחסום שועפט, ואחר המחבל הפלסטיני שהרג את סמ"ר עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי.
ברוך נורה בזמן ששהה בעמדה צבאית על ידי מחבל שהגיח ברכב ופתח באש. הוא נפגע מקליע בכתפו, עבר החייאה ממושכת בשטח אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. פיגוע הירי התרחש במקביל לצעדת מתנחלים משבי שומרון לכיוון סבסטיה, במרחק של שלושה קילומטרים ממקום הצועדים. מיליציית "גוב האריות" קיבלה אחריות על הירי.