בית המשפט השלום בקריות הורה היום (רביעי) לשחרר בתנאים מגבילים את המורה החשודה בביצוע עבירות מין בתלמידתה בת ה-14, על אף בקשת המשטרה להאריך את מעצרה ב-8 ימים, שתערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה. במסגרת החלטת בית המשפט, המורה בת ה-37, תושבת קיבוץ בצפון, תיאלץ להישאר בתחומי הקיבוץ תחת פיקוח קבוע על ידי בעלה ואמה. היא חשודה בעבירות של בעילת קטינה מתחת לגיל 16 תוך ניצול מחלת נפש ומעשה מגונה בקטינה מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות וחינוך.
החקירה נפתחה לפני כחודשיים, אז התלוננה הנערה על המורה, שהייתה מחנכת כיתתה. בהתכתבויות שנחשפו היום, והתגלו על ידי אמה של התלמידה, שלחה המורה לתלמידה תמונה אינטימית וכתבה לה: "הצלחתי לצלם את זה". התלמידה עונה לה באכזבה: "לא אבל שלחי לי מה שאמרנו", והמורה משיבה: "אני אעשה את זה מאוחר יותר, מבטיחה לך".
5 צפייה בגלריה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
התמונות האינטימיות ששלחה המורה לנערה. בית המשפט החליט לשחררה תחת מגבלות
5 צפייה בגלריה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
"שרופה לך על ה***"
בהתכתבות אחרת שולחת המורה לתלמידה ציטוט משיר של איל גולן: "יפה שלי את כל מילות האהבה אישור (אקשור - הטעות במקור) בסרט", והתלמידה משלימה את המשך השיר. בהמשך כותבת התלמידה למורה: "אני שרופה לך על ה***", והיא משיבה ש"זה מביך אותי!!". מיד לאחר מכן התלמידה מתנצלת.
מאז שהתלוננה הנערה נחקרה המורה פעמיים בשבועות האחרונים ושוחררה בתנאים מגבילים, אולם היא זומנה לחקירה נוספת - ובסיומה נמסר לה כי הוחלט לעצור אותה. הפרשה נחשפה כאמור לאחר שאמה של התלמידה גילתה התכתבויות ותמונות אינטימיות של המורה בטלפון הנייד של בתה. משפחתה של הנערה טוענת כי המורה נהגה לפגוש אותה במחסן ליד בית הספר, במקום שאמור לשמש לשיעורים פרטיים. לאחר חשיפת הקשר - פוטרה המורה מעבודתה.
על אף ההחלטה לשחררה תחת מגבלות, השופטת איילת השחר ביטון פרלה ציינה כי "יש בסיס ראייתי לחשדות וכי ישנה מסוכנות וסיכון". לדבריה, "הליכי החקירה שישנם לביצוע אינם מועטים, אך שוכנעתי כי גם אם יש חשש שיבוש ניתן לאפשר חלופת מעצר. לא מצאתי בתיק אינדיקציה של חשש לשיבוש מצד החשודה מרגע היוודע דבר החקירה נגדה ועד למעצרה", ציינה השופטת, "מדובר החשודה שמשתפת פעולה מראשית החקירה".
היא הורתה על שחרור המורה תחת התנאים הבאים: איסור יציאה מתחומי הקיבוץ וליווי צמוד ופיקוח של בעלה ואמה עד ל-15 באוגוסט, איסור החזקה של אמצעי תקשורת ושימוש בהם. כאמור, נציג המשטרה ביקש עיכוב ביצוע והחליט לערער לבית המשפט המחוזי בחיפה.
5 צפייה בגלריה
הארכת מעצר למורה החשודה בעבירות מין בתלמידתה
הארכת מעצר למורה החשודה בעבירות מין בתלמידתה
המורה בדיון בהארכת מעצרה
(צילום: נחום סגל)
בעלה של החשודה האשים את בית הספר: "לאורך תקופה מאוד ארוכה הבית הספר לא נתן לה מענה, אפילו זרק אותה והוציא אותה כשעיר לעזאזל. אני לא מבין את זה, אשתי הייתה המחנכת שלה, מאוד מאוד רצתה לעזור לה, היא באה במצב לא פשוט, זה בית ספר להפרעות נפשיות. יש שם אנשים מאוד מיוחדים, הצוות מנסה מאוד לעזור, זה נראה מקום מאוד טוב. סך הכול יכול להיות שיש דברים שהוצאו מהקשרם, אבל היא שיתפה אותי בהכול".
הוא סיפר כי היא עובדת עם ילדים עם אוטיזם כבר עשור, ושבע שנים בבית הספר שפיטר אותה. "מצבה היום מאוד לא טוב, אנחנו בטוחים שהכול יעבור, אני מנסה לעודד אותה ושאנחנו איתה. היא רק רוצה שזה ייגמר, היא לא רוצה להיכנס מול המשפחה של הילדה השנייה. זה ממש ממש נפל עלינו ככה, אנחנו לא חשבנו שזה יגיע למצב כזה אף פעם בחיים. חשבנו שהילדה קצת אובססיבית עם הרבה הודעות, רצתה כל הזמן להיות בקשר איתה. היא רק ניסתה להתחמק ממנה".
אמה הוסיפה: "אני מכירה את הבת שלי. היא הילדה הכי טהורה ונקייה, היא בחיים לא פגעה באף בן אדם. היא עבדה בבתי ספר לילדים עם מוגבלויות, חינוך מיוחד. היא עבדה קשה מתוך תחושת שליחות. המצב נוראי, זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר. אנחנו נתמוך בה, נלווה אותה. אבל אני רוצה להגיד שהנזק הנפשי שנגרם לה זה יותר נורא מהנזק של הקריירה שלה".
5 צפייה בגלריה
בעלה ואמה של המורה
בעלה ואמה של המורה
בעלה ואמה של המורה
(צילום: נחום סגל)
נציג המשטרה ציין כי מדובר בפרשה חמורה. "החשודה זומנה לחקירה. אמש נחקרה וקצין חקירות הודיע לה בסיום החקירה על מעצרה. הדיווח הראשוני הגיע אלינו בחודש מאי. קראנו לה לחקירה בפעם הראשונה ב-15 ביוני. היא נחקרה בחשד למעשים מגונים".
הסנגורית עו"ד תמי אולמן, המייצגת את המורה, מחתה ביקורת על כל שבמשך חודש ימים המשטרה לא עשתה אף פעולת חקירה בטרם זימנה את החשודה לחקירה בפעם הראשונה: "זימנו את החשודה לחקירה עם הטלפון שלה. בטלפון יש את כל התכתובות מהם עולה כי המתלוננת היא זו שיזמה את הקשר המיני עם החשודה".
5 צפייה בגלריה
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
מייצגים את המורה. עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
(צילום: ליאור אל-חי)
היא המשיכה לטעון כי התלמידה היא היוזמת ואמרה: "המתלוננת לא הרפתה. אנחנו מבקשים לשלוח את החשודה למעצר בית. אין עילת מעצר. המשטרה יכולה לחקור ללא חשש לשיבוש. נמצאים באולם בעלה של החשודה ועוד כמה. הם יכולים לפקח עליה". אולמן אף ציינה כי בזמן שהותה של הנערה בבית חולים לבריאות הנפש היא יצרה קשר עם המורה וכתבה לה כי היא רוצה אותה.
בתחילת השבוע חלה התפתחות בחקירה לאחר שהתלמידה מסרה עדות. עו''ד אולמן טענה כי החוקרים הגיעו לבית הנערה מספר פעמים כדי לנסות לשכנע אותה למסור עדות. "יש הסבר בתיק החקירה מדוע אותה עדות נמסרה אז", אמר נציג המשטרה.