חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד תקפה הבוקר (יום רביעי) באולפן ynet את הממשלה על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה, וטענה כי "ישראל כרגע היא מכונית שנוסעת אל הנגיף ללא נהג". לדבריה, "ההישג של בנט בשבועות ספורים, מהמדינה הבריאה ביותר בעולם עם כמעט אפס מאומתים - למדינה חולה שמקבלת אזהרות מסע אדומות כמעט מכולם, הוא באמת פנומנלי".
על הרחבת מתן החיסון השלישי אמרה דיסטל אטבריאן: "זו החלטה כרונולוגית, בטח לא מנהיגותית. נתניהו שלח לבנט מכתב בתחילת יולי שבו אמר לו 'תתחיל להביא את החיסונים שנרכשו, מעכשיו". הם התמהמהו באופן פושע בעיניי, מה שאנחנו רואים עכשיו יכול היה להימנע בקלות. והנה, אנחנו רואים את שר החוץ יושב עם טי-שירט בבית קפה, את שר המשפטים נופש לו בלונה פארק וחותר בקייקים, את ראש הממשלה מבלה בצפון. אחד מחליף את השני בחופשות כשהמדינה נמצאת בקריסה. הם רוצים להראות שהם מגניבים ומסתדרים אחד עם השני, רוצים להיראות, ובזמן הזה בתי החולים מודיעים על אי ספיקה. אני אומרת להם - 'חבר'ה, אתם מגניבים, תודה רבה. תתחילו לעבוד".
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
"לא סומכת על שרת החינוך". ח"כ גלית דיסטל אטבריאן
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
"הם רוצים להיראות, להראות שהם מגניבים - והמדינה קורסת"
"הם רוצים להיראות, להראות שהם מגניבים - והמדינה קורסת"
"הם רוצים להיראות, להראות שהם מגניבים - והמדינה קורסת"
(צילום: AFP)
על הטענה שלפיה מצוקת התקציבים בבתי החולים אינה חדשה, היא אמרה: "מה שקורה עכשיו לא קרה בממשלת נתניהו, נקודה. צריך להיות עיוור כדי לא להבחין בשוני המטורף בשיקוף הקורונה בזמן נתניהו, כשהמילה 'מחדל' לא הפסיקה להבהב, ועכשיו המילה שמהבהבת היא 'אופטימיות'. אני לא אופטימית כשיש כמעט 10,000 מאומתים ביום".
על התוכנית לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר אמרה דיסטל אטבריאן: "ההתעקשות הזו היא תמוהה. להבנתי הבדיקות הסרולוגיות גילו שאחוז הילדים שנדבקו בקורונה הוא נמוך, וזה הופך את המצב לתמוה עוד יותר - כי פוטנציאל ההדבקה הוא עצום. חדלתי מלנסות ולהבין את שיקול הדעת של הממשלה הזאת, אם יש כזה. אני מקשיבה לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושואלת את עצמי אם היא האדם המתאים לחנך מיליוני ילדים לאחריות אישית". לשאלה אם היא סומכת על השרה, היא השיבה: "לא. חד משמעית לא".
חברת הכנסת מהליכוד התייחסה לנסיעת בנט לוושינגטון, לפגישה עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן שתעסוק בסוגיה האיראנית. "כל מה שבנט אמר אז, לפני התפקיד, הוא אומר היום אחרת. כבר אז הוא חתם על מדיניות של 'אין הפתעות' מול ארה"ב, מה שנתניהו נמנע מלעשות באופן עיקש. זה בדיוק ההבדל בין לנהל את ישראל כמעצמה שעומדת על רגליה בזכות עצמה, לבין להיות הפרוקסי של ארה"ב. אנחנו יודעים לאן בנט הולך".