בצל החלטת מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת להפסקת אש מיידית, נראה שארגון הטרור חמאס הרים את הראש וחזר בימים האחרונים לשגר רקטות משטח רצועת עזה לעבר ישראל. אמש (שני) נשמעו אזעקות באשקלון ובעוטף עזה, לאחר שגם בשעות הצהריים בוצע ירי לעבר אשדוד. גם שלשום בוצע ירי רקטות לעבר זיקים וניר עוז שבעוטף עזה.

בימי תחילת המלחמה זה אמנם היה שגרה, אך אמש - כשנשמעה האזעקה הראשונה באשדוד זה כחודשיים - התושבים נתפסו לא מוכנים. הגבלות פיקוד העורף בעיר הוסרו כבר לפני זמן רב, כמו ברוב חלקי הארץ, ומקומות הבילוי התמלאו בילדים ומבוגרים מחופשים שביקשו לחגוג את פורים; למרבה המזל, איש לא נפגע משמונה הרקטות שנורו, ואחרי זמן קצר שבה העיר לשגרת החג.
כך למשל, ליאו פולבסקי (8) צפה בסרט עם אחיו הקטנים, בזמן שאימו וחברתה המתינו להם בבית קפה סמוך. "זה לא הפחיד אותי", הוא מצהיר, על אף שבאולם הקולנוע אין יציאה למרחב מוגן. דיאנה, אימו, סיפרה כי הוא ואחיו הקפידו על הנחיות פיקוד העורף במקרה כזה, ומצאו מחסה מתחת לכיסאות.
2 צפייה בגלריה
יירוטים באשדוד
יירוטים באשדוד
"לא יצאתי כל המלחמה, דווקא היום הופתענו". היירוטים באשדוד
"שמנו את הילדים בסרט והלכנו לבית קפה לשעה של שקט, ואז התחילו צעקות. חשבתי שזה פיגוע - אבל מהר מאוד הבנו שהייתה אזעקה", סיפרה דיאנה. "רצנו לסרט, לילדים, אבל אי-אפשר היה לעלות למעלה - אז נכנסו רגע למחסה. אחרי כמה דקות עלינו אליהם, פגשנו אותם, הם נשארו באולם. כשנפגשנו הלב נרגע - אבל זה היה מפחיד מאוד. רצתי את ריצת חיי, מאז שהייתי ילדה לא רצתי ככה".
"זו לא פעם ראשונה שאני בסיטואציה כזאת", היא הוסיפה. "אני מאוד חרדתית, ובזמן המלחמה לא יצאתי ולא הייתי בחוץ. דווקא היום כשהחלטתי לצאת - הופתענו".
אלי פרץ סיפר כי "הייתה פאניקה" בזמן האזעקה, ו"אנשים רצו מפינה לפינה". לדבריו, "ברוך השם, הקדוש ברוך הוא שמר עלינו. הרגנו את המן, אז גם את חמאס אנחנו נהרוג. אל תדאגו, הכול יהיה בסדר בעזרת השם". אורלי פרץ אמרה כי "זה היה מפחיד".
תושב אחר סיפר כי "אנשים נכנסו ללחץ, זה הרי לא מובן מאליו - אבל מה נעשה? אלה החיים. זו שגרה. אנחנו חייבים להמשיך, אין מה לעשות. עם ישראל הוא עם חזק, שינצח, ובעזרת השם הכול יהיה טוב ואנחנו חזקים".

2 צפייה בגלריה
תצלום אווירי מעמדות השיגור הממוקמות בסמוך לאוכלוסייה אזרחית במרכז רצועת עזה
תצלום אווירי מעמדות השיגור הממוקמות בסמוך לאוכלוסייה אזרחית במרכז רצועת עזה
עמדות השיגור מוקמו כ-20 מטרים ממרחב הומניטרי
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל עדכן אמש כי משגר חמאס ששימש לירי לעבר אשדוד אותר בתוך מחסה הומניטרי בדיר אל-בלח - והושמד. "השיגורים בוצעו ממרחב הומניטרי באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, בו שהתה אוכלוסייה אזרחית", מסר דובר צה"ל. "מטוסי קרב תקפו והשמידו את עמדת השיגור במרחב שממנו בוצע הירי, ובתום התקיפה זוהו פיצוצי משנה שהעידו על הימצאות אמצעי לחימה נוספים במרחב".
דובר צה"ל הוסיף כי "התקיפה בוצעה באופן מדויק תוך הימנעות מפגיעה באזרחים שהתפנו מהאזור טרם בוצעה התקיפה. חמאס פועל באופן שיטתי וציני מתוך מתקנים אזרחיים ומציב את נכסיו סמוך לאוכלוסיות אזרחיות ובכך משתמש בהן כמגן אנושי".
פורסם לראשונה: 22:01, 25.03.24