סאמיה אבו גאנם (50) מתה הבוקר (יום שבת) מפצעיה בבית החולים שמיר אסף הרופא, כשלושה חודשים אחרי שנורתה על-ידי אלמונים בלוד - שם התגוררה. המשטרה אמנם פתחה בחקירה ביום הירי שהתרחש ב-23 בנובמבר, אך מאז לא דווח על מעצרים.
"אני עד היום לא יודעת למה ירו בה", אמרה חברתה. "לצערי בלוד אין שליטה על האלימות. אנשים נרצחים ולא נתפסים. זה מראה עד כמה הדם הערבי זול, ואין מי שיטפל. כולם מפקירים את החברה הערבית - ובמיוחד בעיר לוד".
תושב אחר הזכיר כיצד ירו עבריינים במנהל בית ספר בעיר רק לאחרונה, ואמר כי "אם המנהל היה יהודי, כל המדינה הייתה קמה, אבל כשיורים בערבי כולם שומרים על שתיקה".
מתחילת השנה גבתה האלימות בחברה הערבית את חייהם של 18 קורבנות, ועד כה לא היה פענוח של אף אחד ממקרי הרצח. בנוסף, במשך חודש ועשרה ימים שחלפו מתחילת השנה, נפצעו מירי 40 בני אדם באורח קשה ובינוני. בשנה שעברה, עד ל-10 בפברואר, מספר הנרצחים היה 14.
1 צפייה בגלריה
סלאמה אלסופי
סלאמה אלסופי
סלאמה אלסופי
שלשום נרצח ביריות סלאמה אלסופי (40), תושב שגב שלום, ונער בן 13 נפצע באורח קשה. "הוא היה איש מכובד וישר", אמרו קרוביו. "רצחו אותו בדם קר".
היום בשעות הבוקר נפצע באורח בינוני גבר בעת שהיה במכון לשטיפת מכוניות בטמרה. אתמול נורה צעיר בדיא חנא, ומצבו מוגדר בינוני. המשטרה חוקרת את שני המקרים.