אחרי 53 ימים בנפרד הם סוף סוף יתאחדו: בבוקר 7 באוקטובר, כשהחלו האזעקות בניר עוז, שהתה אופליה רויטמן בת ה-77 לבד בביתה, בזמן שבעלה הקטור אושפז באותה עת בכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן. אופליה נכנסה מיד לממ"ד ושוחחה עם בעלה כשעוד חשבו שמדובר במתקפת טילים בלבד. בהמשך היא כתבה לילדיה "אני שומעת רעשים בחוץ ונראה לי ששברו חלון בבית". מאז, נותק עמה הקשר.
2 צפייה בגלריה
אופליה והקטור רויטמן
אופליה והקטור רויטמן
אופליה והקטור רויטמן
2 צפייה בגלריה
חטופים ברכבי הצלב האדום משתחררים מידי שבי חמאס
חטופים ברכבי הצלב האדום משתחררים מידי שבי חמאס
אופליה רויטמן בדרך לרכב הצלב האדום
שבועיים בלבד לפני אותה שבת טסו אופליה והקטור לקרקוב שבפולין. במהלך הביקור הקטור נפל, ובעקבות זאת אושפז בעדי נגב. בכל יום שבו הקטור אושפז הגיעה אופליה לבקרו, אך ב-7 באוקטובר היא לא הספיקה. רק בשבוע שעבר הוא נפרד מהצוות הרפואי לאחר חודש וחצי והשתחרר מהשיקום, והערב - 53 ימים מאז שנחטפה - אופליה השתחררה משבי חמאס והם סוף סוף ייפגשו.
כשסיים בשבוע שעבר את השיקום נפרד הקטור מהצוות במרכז השיקום, בין היתר באמצעות דברי פרידה מרגשים שבהם הביע את תודתו והערכתו למקום שהיה לו בית בימים שבהם ביתו בקיבוץ נהרס, והבטיח שהביקור הראשון שיערוך עם אשתו כשתחזור מהשבי יהיה למרכז הרפואי.
אופליה רויטמן, אמא לשלושה וסבתא לתשעה היא אשת חינוך שחינכה במשך שנים רבות כיתות א' ו-ב'. בשעה 9:37 ב-7 באוקטובר היא שלחה את ההודעה האחרונה שבה ביקשה עזרה, ואמרה שהמחבלים נמצאים בביתה. המאבק לשחרורה הגיע גם למולדתה ארגנטינה, שממנה עלתה לארץ ב-1985.

בכל משחק ששידר מ-7 באוקטובר אחיינה להרנן פלר, שדר כדורגל יהודי-ארגנטינאי, הוא נשא מונולוג שבו דרש את שחרור החטופים, וביניהם דודתו האהובה. בין היתר הוא קרא להשבתם גם בפתיחת המשחק בין נבחרת ארגנטינה לאורוגוואי במוקדמות המונדיאל.
אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן, מסר: "אנו שמחים ונרגשים מאוד על שחרורה של אופליה וחזרתה לחיק משפחתה ומחכים לארח אותם אצלנו בכפר. יחד עם כל עם ישראל אנחנו ממתינים בכיליון עיניים לחזרתם של שאר החטופים".