בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (חמישי) 11 שנות מאסר על ארן חזן (46) שהורשע בניסיון לרצוח את גרושתו ליאנה לפני כשנתיים. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז דרום שבמסגרתו הוא הודה והורשע בעבירה, מחשש שניהול התיק בבית המשפט יוביל להרשעה בעבירה קלה יותר.
משמעות ההרשעה בניסיון רצח היא שהאפוטרופסות על הילדים של בני הזוג שהיו נשואים בעת ניסיון הרצח תעבור אוטומטית לליאנה ללא צורך במאבקים משפטיים. כלומר, זכויותיו של חזן כהורה יישללו. הפרקליטות ביקשה לגזור עליו עונש של 11 שנות מאסר בפועל, ולהוציא מסר מרתיע לאלו שנוהגים באלימות כלפי התא המשפחתי.
2 צפייה בגלריה
ארן חזן בבית המשפט בבאר שבע
ארן חזן בבית המשפט בבאר שבע
ארן חזן (שלישי מימין) בבית המשפט בבאר שבע
ראש הרכב השופטים אריאל ואגו והשופטים אלון אינפלד ואריאל חזק ציינו בגזר הדין כי "הנזקים שנגרמו לה הם נזקים קשים וטראומתיים". השופטים הסבירו כי נימוקי הפרקליטות להסדר היו הודאתו של הנאשם בעבירה החמורה, ובכך שהוא מאבד את האפוטרופסות על ילדיו. "זה והגט שנתן לה מאפשר לה לפתוח לה דף חדש בחייה. ומונע התכתשויות בין בני הזוג, שראינו כאן בעבר, כאשר האבות המשיכו להילחם מתוך הכלא על השתתפותם בגידול הילדים".
השופטים הדגישו כי "מעשה האלימות הקשה של הנאשם פגע בקדושת החיים ושלמות הגוף". השופטים ציינו כי בחנו את "טובת ההנאה" של הנאשם, שהוא עונש נמוך מהמתחם המקובל שלו עתרה הפרקליטות בבואם לכבד את הסדר הטיעון. עוד ציינו השופטים כי להסכמתה של המתלוננת להסדר הטיעון, לו הייתה שותפה, היה חלק מכריע בהחלטתם לכבד אותו.
הקורבן, שביקשה לחזור לשם משפחתה המקורי פנחסוב, אמרה בבית המשפט: "עברו שנתיים אבל קיבלתי את החופש שלי. זו הקלה שבית המשפט כיבד את הסדר הטיעון ונתן לו עונש חמור. דאגתי שייתנו לו עונש קל יותר, אבל עכשיו זה מאחוריי".
2 צפייה בגלריה
ארן חזן בבית המשפט בבאר שבע
ארן חזן בבית המשפט בבאר שבע
הקורבן ליאנה פנחסוב בבית המשפט
(צילום: רועי עידן)
לפי כתב האישום, בחודש יולי 2020 השניים נפגשו בשדרות לאחר שליאנה ביקשה להתגרש ממנו. היא הסכימה להצעתו לבוא איתו לסיבוב ברכב מחוץ לעיר כדי לדבר על יחסיהם. אז ניסה לרצוח אותה וחתך אותה בסכין יפנית פעמים רבות בכל חלקי גופה.
לאחר הגשת כתב האישום ביקשה ליאנה להתגרש מחזן, אך הוא הערים עליה קשיים רבים. בדיון שנערך בבית המשפט טרם גזר הדין, סיפרה על הפגיעה הקשה בה: "מהיום שהתחלנו לצאת, כשהיינו חברים, כבר הייתה אלימות. תמיד. גם אם זה לא להרים ידיים היו קללות, שזה אלימות לכל דבר. תמיד ניסינו כאילו להשלים. גט רציתי מזמן לקבל. מהיום שהתחתנתי רציתי כבר להתגרש.
"ביום שזה קרה, הוא אמר גם שהוא יודע כמה הוא הולך לשבת בכלא. הוא אמר לי 'אני אעשה בית סוהר ל-10 שנים, עוד 10 שנים אני אצא- אני אסיים איתך'. והוא גם איים על הילדים כל הזמן. אני אישית לא חושבת שהבן אדם הזה יכול לקבל טיפול. מאז אני על כדורים. לא ישנה בלילות. משתדלת לשרוד כמה שאני יכולה".
ליאנה הציגה לשופטים את הצלקות שנותרו לה מאותו לילה. "הוא זרק אותי באמצע הכביש לבושה. קמתי ככה פתוחה, תפסתי את הבטן מלמטה והלכתי. היא הייתה כולה חתוכה. הוא אמר 'יש לך שנייה, ונראה אם תשרדי'. גם אחרי שהוא חתך אותי הוא העלה אותי לרכב. הוא התעלל בי במשך שעתיים פלוס בתוך הרכב. הוא שבר את המראה האמצעית בבוקס, לקח את המראה. גם הפנים שלי היו חתוכים קומפלט. הייתי חתוכה. הוא פשוט לקח את המראה, זרק אותה לתוך האף שלי, לתוך הפנים ושבר לי את האף".

נציגת הפרקליטות עו"ד מיטל אולק-אמויאל ביקשה שבית המשפט יעביר מסר מרתיע. בדבריה בדיון הטיעונים לעונש אמרה כי "הגברת ליאנה נכנסה לסטטיסטיקה העגומה והקשה של אלימות במשפחה, והייתה כפסע מלהפוך לעוד שם באותה רשימה מדממת של נשים שנרצחו בידי בני זוגן. אחרי שנים של מערכת יחסים אלימה ורכושנית, דווקא ברגע שהמתלוננת אזרה את האומץ והחליטה שהיא רוצה להיפרד מהנאשם, היא כמעט שילמה על כך בחייה.
"העובדות בכתב האישום מתארות את תסריט האימים שחוותה. רק שזה לא היה תסריט, זו הייתה המציאות במשך פרק זמן ארוך של אלימות קשה, של כאב, חרדה, של הלם ממה שמסוגל לעשות לה מי שהיה בן זוגה עד לאותה נקודה". עוד סיפרה התובעת כי כשאלינה עלתה עם חזן לרכב "היא לא ידעה לא יכולה הייתה לדעת שהכול כבר היה מתוכנן מראש, כולל הסכין, חדשה באריזה. אותה סכין נשלפה מיד אחרי שהוא וידא סופית שהיא לא מעוניינת בשיקום היחסים איתו, אחרי שהבהירה לו את זה הוא דאג להשליך את הפלאפון שלה מחוץ לרכב. ואז זה התחיל".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית