היציאה למחלף השלום מנתיבי איילון לכיוון דרום סגורה כבר יותר מ-60 שעות - ולא צפוי שינוי במהלך היום: על פי העדכון הבוקר (יום ג') היציאה לשלום לא תיפתח גם היום, עקב הימצאות מי תהום לא הרחק מהאזור שבו נפער הבולען. בלילה ככל הנראה יהיו סגירות נוספות באזור, על מנת לבצע בדיקות.
אדם טל, שהבולען בנתיבי איילון נפער לנגד עיניו, סיפר הבוקר לאולפן ynet על מה שהתרחש כשנסע בכביש יחד עם חבר. "ראינו חור קטן בכביש וניסינו לא להיתקע בו, הבנו שהוא גדל, שזה בולען. הספקנו לברוח ממנו", אמר טל. "חוויה מעניינת ומפחידה".
1 צפייה בגלריה
בולען כביש נתיבי איילון תל אביב ליד מחלף השלום עזריאלי
בולען כביש נתיבי איילון תל אביב ליד מחלף השלום עזריאלי
הבולען, לאחר שנאטם
(צילום: רועי רובינשטיין)
הוא הוסיף כי הוא וחברו עצרו בצד ו"התחלנו להזהיר אנשים וממש מולנו הקירות של הבולען התחילו ליפול". לדברי טל, "למשטרה לקח בערך עשר דקות להגיע. בזמן הזה הסטנו את הרכבים מהבולען, כולם הוציאו טלפונים והתחילו לצלם סרטונים. היה אחד אחרינו שנבהל אבל כל השאר לא היו קרובים בכלל".
כבר בשבת עובדי חברת נתיבי איילון התקינו חיישנים באזור שבו נפער הבולען, שמהווים מערכת ניטור לתנודות מתחת לפני השטח. המערכת תפעל רק באזור שקרוב לבולען שנפער, והחיישנים שמונחים על הכביש ישדרו כל הזמן את ממצאי התנודות לחמ"ל של נתיבי איילון. גורמים בכירים בנתיבי איילון סיפרו ל-ynet כי על אף העלות הגבוהה של החיישנים, הם יפעלו במקום בתקופה הקרובה.
ל-ynet נודע כי קבוצת עזריאלי תישא בעלויות תיקון הבולען והפעילויות שנערכו לחיפוש בולענים נוספים. על כך דווח לראשונה בתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio. עזריאלי העמידה לרשות נתיבי איילון את צוותי סולל בונה שבונים את הפרויקט כדי לסתום את הבולען, בפיקוח צוותי החזקה של חברת ניהול התנועה הממשלתית. בנוסף תישא הקבוצה בעלויות הזמנת חברות ההנדסה שהוזעקו הלילה לסרוק את קטע הכביש ולחפש בולענים נוספים. בכך חסכה עזריאלי גם עלויות כבדות להליך משפטי אם נתיבי איילון היו תובעים ממנה את נזקיה.