בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ראשון) ארבעה חודשי עבודות שירות על יקיר אשבל, החתן מ"חתונת השנאה", ו-180 שעות למען הציבור לצבי יהודה זלטקין - שהשתתף באירוע. השניים הורשעו בשנה שעברה, לצד חמישה מעורבים נוספים, בעבירות של אלימות והסתה לטרור. לדברי השופט, איתן כהן, "מדובר במקרה חריג בנסיבותיו ובחומרתו". שניהם קיבלו גם קנס של 2,000 שקל ומאסר על תנאי.
השופט הסביר כי קלות העונש של השניים נובעת בין היתר מהזמן שעבר מאז האירוע ועד להיום. "הפרקליטות לא השתהתה בהגשת כתב האישום, אך מאז שנעברה העבירה חלפו יותר משבע שנים", כתב. במהלך אותן שנים ניהלו הנאשמים אורח חיים נורמטיבי. "מדובר בתקופת חיים משמעותית שבמהלכה התבגר הנאשם, התפתח ועבר כברת דרך משמעותית. כפועל יוצא מכך ניצב הנאשם כיום במקום שונה וטוב יותר מבעבר".
3 צפייה בגלריה
יקיר אשבל וצבי יהודה זלטקין מחוץ לאולם בית המשפט לפני גזר הדין
יקיר אשבל וצבי יהודה זלטקין מחוץ לאולם בית המשפט לפני גזר הדין
יקיר אשבל וצבי יהודה זלטקין בבית המשפט
(צילום: גיל יוחנן )

השופט עיכב ב-45 ימים את ביצוע העונש של זלטקין לבקשת הפרקליטות, ששוקלת לערער על קלות גזר הדין. במקביל, גזר דינו של החתן אינו סופי, שכן השופט טרם שלח אותו לבחינת התאמה לעונש אצל הממונה על עבודות השירות, כמקובל. לכן בעת זו הצדדים לא הודיעו אם יערערו על העונש. אשבל תקף לאחר גזר הדין כי "כל התיק הזה נראה רק כדי להכשיר עינויים של יהודים, וחבל שזה מה שמדינת ישראל בוחרת לעסוק בו".
החתונה של בני הזוג יקיר ורוני אשבל התרחשה בדצמבר 2015 באולמי שירת ירושלים בבירה. בסרטון שפורסם מהחתונה נראו החוגגים רוקדים עם תמונותיו של הפעוט עלי דוואבשה, שנשרף יחד עם הוריו בהצתת ביתם בכפר דומא בחודש יולי באותה שנה. החוגגים נראו מעבירים ביניהם רובים, סכינים ובקבוקי תבערה, כשברקע השיר "אנקמה נקם אחת משתי עיניי, מפלסטין". כמו כן, דקרו הרוקדים את תמונתו של התינוק וניסו להצית אותה באמצעות בקבוק תבערה. בין המשתתפים בחתונה נמצא גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.
3 צפייה בגלריה
אחד המשתתפים מחזיק את תמונתו של דוואבשה התינוק, יחד עם בקבוק תבערה
אחד המשתתפים מחזיק את תמונתו של דוואבשה התינוק, יחד עם בקבוק תבערה
אחד המשתתפים מחזיק את תמונתו של דוואבשה התינוק, יחד עם בקבוק תבערה
3 צפייה בגלריה
השר בן גביר בחתונת השנאה
השר בן גביר בחתונת השנאה
השר בן גביר בחתונת השנאה
השופט כהן אמר בעת הרשעתם אשתקד כי "מצאתי שאופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה. קריאה לנקמה בערבים לעיני כל הנוכחים בחתונה. לכל המפקפקים, החליפו את התמונות של התינוק בדומא לתינוק יהודי, ואידך - זיל גמור". כהן כינה את שהתרחש בחתונה "אירוע חמור של הפגנת שמחה על רצח של חפים מפשע. הנאשמים המחישו את המסר המסית בכך שנוגנו שירים בעלי תוכן רלוונטי הקורא לנקמה".
נאשם שמיני, הזמר סיני תור, זוכה בשנה שעברה מכיוון שלטענת השופט "לא ידע על המעשה ולא התכוון לקחת בו חלק". כתבי אישום הוגשו נגד שמונה צעירים בגין עבירות של הסתה לאלימות וטרור, אך חמישה מהנערים שהואשמו זוכו לאחר שהשופטים סברו כי ייתכן שנגררו אחרי החוגגים. "רכיב המודעות הנדרש לעבירת הסתה לא הוכח מעבר לספק סביר, נוכח קיומה של אפשרות שקיים ספק סביר לגביה לפיה הנאשמים שהיו צעירים במועד הרלוונטי נגררו וחיקו אחרים ללא כל מודעות ספציפית", טען השופט שמעון לייבו.