בית משפט השלום בירושלים הרשיע בעבירות של אלימות והסתה לטרור שבעה משמונת הנאשמים שהשתתפו ב"חתונת השנאה", בהם החתן ושישה נוספים. לפני החלטתו הבוקר (רביעי) אמר השופט איתן כהן כי "מצאתי שאופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה. קריאה לנקמה בערבים לעיני כל הנוכחים בחתונה. לכל המפקפקים, החליפו את התמונות של התינוק בדומא לתינוק יהודי, ואידך - זיל גמור".
אחד מהנאשמים, הזמר סיני תור, זוכה מכיוון שלטענת השופט "לא ידע על המעשה ולא התכוון לקחת חלק". הוא המשיך: "האירוע המתואר בכתב האישום הוא חמור ומצער וחבל שאירע. מדובר על הפגנת שמחה על רצח של חפים מפשע, במהלך הריקודים ושירים אשר שלהבו את הנוכחים. הנאשמים המחישו את המסר המסית בכך שנוגנו שירים בעלי תוכן רלוונטי הקורא לנקמה".
החתונה של בני הזוג יקיר ורוני אשבל התרחשה בדצמבר 2015 באולמי שירת ירושלים בבירה. בסרטון שפורסם מהחתונה נראו החוגגים רוקדים עם תמונותיו של הפעוט עלי דוואבשה, שנשרף יחד עם הוריו בהצתת ביתם בכפר דומא. החוגגים נראו מעבירים ביניהם רובים, סכינים ובקבוקי תבערה כשברקע השיר "אנקמה נקם אחת משתי עיניי, מפלסטין". כמו כן, דקרו הרוקדים את תמונתו של התינוק וניסו להצית אותה באמצעות בקבוק תבערה. בין המשתתפים בחתונה היה גם ח"כ איתמר בן גביר.
עורכי הדין משה פולסקי ועדי קידר מארגון חוננו שייצגו את הנאשמים הביעו צער על ההרשעה. "בית המשפט לא התייחס לטענות המשפטיות שהוצגו בפניו ונגרר אחרי האווירה הציבורית", טענו הסנגורים. "מעולם לא נטען כי מדובר באירוע מכובד, אולם מבחינה משפטית לא הייתה מתקיימים יסודות העבירות שיוחסו לנאשמים. בית המשפט התעלם לדעתנו באופן ברור מטענות כבדות משקל שנשמעו בפניו".
עורך הדין אביחי חג'בי, שייצג גם הוא חלק מהנאשמים מטעם הארגון, הוסיף כי ההכרעה היא שגויה משפטית. "בית המשפט מדבר בשני קולות, אני מזכיר שלפני 8 חודשים בגין אותם מעשים, הגיע אותו בית משפט למסקנה שונה, תוך שהוא קובע קביעות חמורות בנוגע להתנהלות פרקליטות המדינה ולאכיפה הבררנית שבה נקטה".
מעורך הדין יצחק בם שייצג בתיק גם כן נמסר: "אנו עוד לומדים את הכרעת הדין, אך על פני הדברים, חוששני שבית המשפט טעה כאן. לא כל אירוע, מכוער ככל שיהיה ,של דקירת תמונות המתרחש בחתונה פרטית הינו בעל פוטנציאל ממשי להביא למעשה אלימות בפועל. אלמלא העיתוי שבו פורסמו הצילומים וההד התקשורתי שהם יצרו, ספק רב אם מעשה זה היה מגיע לבית המשפט. כתב האישום הוגש לצרכים תקשורתיים ופוליטיים וצפוי שנבחן את התוצאה במבחן הערעור".

2 צפייה בגלריה
מתוך התיעוד
מתוך התיעוד
מתוך התיעוד
נגד שמונה צעירים הוגשו כאמור כתבי אישום בגין עבירות של הסתה לאלימות וטרור, וחמישה נערים שהואשמו זוכו לפני חצי שנה לאחר שהשופטים סברו כי ייתכן שנגררו אחרי החוגגים. "רכיב המודעות הנדרש לעבירת הסתה לא הוכח מעבר לספק סביר, נוכח קיומה של אפשרות שקיים ספק סביר לגביה לפיה הנאשמים שהיו צעירים במועד הרלוונטי נגררו וחיקו אחרים ללא כל מודעות ספציפית", טען השופט שמעון לייבו. "מה גם, שהקטע הפסול, היה חלק ממחרוזת ריקודים לגיטימית והנאשמים רקדו לפני ואחריו. למצער, הביעו באמצעות הריקוד ביקורת על מעצרם של חבריהם במסגרת פרשת דומא ולאו דווקא הסיתו ותמכו בפגיעה בבני משפחת דוואבשה".
ב-2017 ביטל בית משפט השלום בירושלים את כתבי האישום נגד חמשת הנערים מאחר שעורכי הדין של הנערים הבינו שאישור מטעם היועץ המשפטי לממשלה, שהיה הכרחי בהגשת כתב אישום בעבירות מסוג זה, לא הוצג על-ידי הפרקליטות. בפרקליטות טענו אז, כי יש בידם אישור כזה שנשלח במייל, אולם השופט שמעון לייבו קבע כי נפלו פגמים בהגשת כתב האישום. בהמשך הגישה הפרקליטות כתבי אישום מחדש, לאחר תיקונם והשגת האישור מהיועמ"ש.